Huis, Tuin en Keuken
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

bromvlieg
20-06-2016 om 15:06
wie helpt er zoeken? (regenjas)
een leuke regenjas. Niet te duur. En écht waterdicht. Jullie kunnen erg goed zoeken heb ik gemerkt, dus ik ben benieuwd.
Twee jaar terug kocht ik een heel aardige van AGU, maar die was totaal niet waterdicht - ik heb hem gefrustreerd naar de importeur teruggestuurd (omdat ik hem bij een rijwielhandel had gekocht in een plaats waar ik nooit meer kom) en die heeft me uit coulance een jackje teruggestuurd. Nou ja, beter wat dan niks, maar ik wil een leuke regenjas. Een singing in the rain regenjas. Beetje lang zodat er niet zo;n stomvervelende regenbroek onder hoeft (die mij altijd 20 cm te lang is, grrr)

Sinbads vrouw
21-06-2016 om 22:06
Regencape
Ik heb deze https://www.sportamore.no/produkt/77272-helly-hansen-w-calais-cape-f-svart
En wat vind ik hem geweldig.
Het materiaal is fantastisch, licht en soepel. Kleed ook mooi slank af :-)

Regentina
21-06-2016 om 23:06
Regenrok
Een regenrok heb ik trouwens ook. Geniaal.
Aan regenbroeken heb ik een grote hekel. Ook met rits lijkt me een regenrok veel handiger en "discreter".
Maar nu ik de Happy Rainy Days lange regenjas heb, heb ik de regenrok niet meer nodig.
Het voordeel van een lange jas is dat je niet nog een aparte regenbroek/-rok hebt om mee te nemen, te dragen of op te hangen. Vooral bij de combinatie fiets-trein is dat handig. Dan fiets je door de regen naar het station, en wat doe je dan gedurende de treinreis met je natte regenbroek/-rok? (in een volle trein)
Om je daarna lopend naar een afspraak in een kantoor te begeven, dan is het ook niet erg representatief of handig om zo'n natte regenbroek/-rok bij je te hebben...
Die jas heb je gewoon aan, de extra flap kun je binnenin met een drukknoop vastzetten.

Mijntje
22-06-2016 om 07:06
Mijntje
"Ik dacht dat een jas van happy rainy days trouwens ook niet helpt tegen hele grote buien."
Ook in stortbuien blijf je droog. Sommige waterdichte jassen lekken door waar de stof tegen elkaar zit, bij je ellebogen bijvoorbeeld, maar deze doorstaat alles prima.
Wat ik ook heel fijn vindt aan de HRD is dat je de kraag hoog kan dichtritsen, tot je kin of zelfs je neus. De wind tocht niet je nek in en je hoeft in de winter geen sjaal om.
skik
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.