Huis, Tuin en Keuken
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Christel
21-02-2016 om 10:02
Welke opticien
Mijn dochter van 7 heeft van de week een afspraak met de oogarts. Waarschijnlijk moet ze een bril.
Nu heben we hier op 't dorp 3 opticiens: een zelfstandig familiebedrijf, Pearl en Hans Anders. Stel dat ze een bril moet, waar ga ik dan heen? De zelfstandige? Die staat goed bekend, maar is erg duur (is een kind dat waard een dure bril?). Of ga ik naar een van de andere twee? Wie heeft ervaring?

Moni
23-02-2016 om 19:02
Bij Hans Anders kost ontspiegelen 14 euro per glas extra
De vraag ging over kinderbrillen. Die gaan niet langer dan twee jaar mee omdat kinderen groeien en hun ogen veranderen.
Misschien was de kinderbrillenwinkel idioot duur met ontspiegeling. Dat is een goede reden om naar de goedkope winkel te gaan.

Vesper Lynd
23-02-2016 om 20:02
Standaard
Volgens mij zijn de glazen die hier in de brillen gaan standaard ontspiegeld, dat moet bij zo'n hoge sterkte. Glazen kosten om en nabij 150 euro per glas. Bij Specsavers werd het ontspiegelen/coaten/dun slijpen apart aangeboden, voor 100 euro per glas. Dat scheelde dus niet veel (en wat een hork van een verkoopster werkte daar).

Moni
De site van Specsavers zegt iets anders
Daar melden ze 60 euro extra voor het ontspiegelen van twee glazen, 30 euro per glas dus.
Mijn bril was ook van Specsavers met een sterkte van -7. Het was niet zo dat ontspiegelen moest vanwege de hoge sterkte. Achteraf was het wel mooier geweest, zeker als ik de bril elke dag had gebruikt.

Christel
Update
Dochter is heel erg blij want ze heeft een bril nodig. Geen kind gelukkiger dan zij, ze ging huppelend het ziekenhuis uit.
We zijn eerst langs Hans Anders gegaan, maar daar hadden ze vrijwel geen keus in kinderbrillen. Dochter wist ook precies wat ze wilde en zij mocht kiezen. Daarna na Pearl, maar daar vonden ze mijn dochter (helemaal hieperdepieper dat ze een bril mocht en ondanks de ritalin erg adhd) een lastig iets. Ik vroeg naar kinderbrillen en er werd vaag naar een muur gewezen. Niemand kwam even helpen en toen ben ik maar weg gegaan. We kwamen dus uit bij het dorpse familiebedrijf, lief geholpen, met aandacht voor dochter en, niet onbelangrijk, ze hadden DE bril in de juiste kleur. Duur, vooral de glazen, maar dochter telt de nachtjes af tot ze hem mag halen. Haar zelfgekozen bril, in haar kleur met de glazen die men mij daar aanraadde (ik heb er ook niet veel verstand van) komt van het weekend.

wil40
23-02-2016 om 22:02
Christel.
Nu ben ik zo ontzettend nieuwsgierig wat jij duur vindt voor een bril?
Natuurlijk ben je niet verplicht te antwoorden:-)

wil40
24-02-2016 om 18:02
Best pittig ja.
Wat leuk dat je dochter zo blij is met haar bril, ik vond het vroeger maar lastig, dat ding op mijn neus.
Tja, het is best veel geld, maar als ze er goed mee kan zien is dat het belangrijkste.

Christel
24-02-2016 om 20:02
Vandaag
heeft ze wel 15 keer op mijn mobiel naar de foto van zichzelf met bril gekeken en iedere keer zuchtte ze: ik vind 'm zo mooi hè mam.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.