Huis, Tuin en Keuken
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Vesper Lynd
03-06-2016 om 17:06
Welke auto (kleine middenklasser)?
Ik wil na de vakantie een andere auto kopen. Ik rijd al bijna 20 jaar Peugeot en ben daar nu een beetje op uitgekeken. Momenteel ben ik vast aan het rondkijken om straks goed voorbereid écht te gaan kijken. Ik zoek een kleine middenklasser, niet de heel kleintjes, maar ongeveer formaat 206 (wat ik nu heb). In mijn zoekcriteria staan nu de Renault Clio, omdat ik die heel leuk vind, en de Toyota Yaris als 'verstandige keus'.
Over welke kleine middenklasser zijn jullie heel tevreden? Qua prijs zoek ik tot 7000 euro en ik hoop er dan 1000 euro vanaf te praten (met inruil), met bouwjaar vanaf 2010. En zouden jullie de Clio of de Yaris doen?

Marjoleine64
10-06-2016 om 22:06
Ik heb net een 2e-hands Peugeot 207 gekocht, uit 2008 met 110000km, voor 5500 Euro (zonder inruil). Was een beetje een spoed-aankoop, omdat oudste zoon mijn 10-jaar oude Ford Ka total-loss gereden heeft afgelopen weekend. Ik had nog graag 2 jaar willen doen met de Ka, reed echt heel fijn. Is een nieuw model Ford Ka niks voor jou? Is volgens mij duidelijk groter dan de oude Ka, en maar ietsje kleiner dan de 206 (daar rijdt ik deze week in als leen-auto). Vroeger hebben we ook heel veel km gemaakt met een 205 (diesel).
Ik herken overigens wel de opmerkingen over 3-deurs vs 5-deurs, helaas is mijn nieuwe ook weer 3-deurs, en de deuren van de Peugeot zijn behoorlijk groter dan die van de Ka. Dat wordt krap in onze garage met 2 auto's naast elkaar, en op het parkeerterrein bij het werk.

jutter
13-06-2016 om 16:06
panda
De slogan klopt wat mij betreft, een panda is groter dan je denkt. Vandaar dat ik de tip ook gaf. Qua ruimte is de panda volgens mij net zo groot en makkelijk als de Yaris. ook achterin valt de zitruimte helemaal niet tegen en makkelijk instappen door de 4 deuren.
Maar goed, lekker proefrijden dan voel je zelf wat lekker bij je past.

Jill
13-06-2016 om 20:06
Ja ! Hyundai.
Ik ben fan! Ik heb zelf een i20 gekocht. Ik hou het meest van hun grote lompe modellen maar die kan ik niet betalen. Ik ben er blij mee, de kinderen ook. Zij gaven als spontaan commentaar dat ze heel veel ruimte op de achterbank hadden. Ik ben fan omdat ik eigenlijk niet beter weet dan dat het starten en lopen is. Robuust en geen gedoe, rammeltjes of geluidjes.

Vesper Lynd
13-06-2016 om 20:06
Jill
Merk je dat hij onzuiniger is dan vergelijkbare auto's? Ik las dat hij 1 op 13 rijdt, dat is wel een nadeel.

Jill
13-06-2016 om 21:06
Zuiniger
Ik hou het eerlijk gezegd niet precies bij. 1 op 13 is het zeker niet. Ik rij een stuk zuiniger. Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik wel het laatste model heb. Ik probeer wel zuinig te rijden en mijn neiging tot vlot wegscheuren flink te onderdrukken. Ik heb trouwens flink wat van de prijs afgekregen. I20 heeft heel veel populaire concurrenten.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.