Huis, Tuin en Keuken
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Moeder
21-04-2016 om 17:04
Wat op tafel zetten?
Mijn oude schoolvriendinnen komen zondag naar mij toe en dan gaan we gezamenlijk naar een restaurant. Ik heb voorgesteld dat ze vanaf 3 uur kunnen binnenlopen en we worden om half zeven in het restaurant verwacht. Nu ben ik aan het dubben wat ik op tafel zal zetten? Koffie, thee, fris en wijn is niet zo lastig maar ik wil ook iets te eten neerzetten. Doe ik dan hapjes of een stukje vlaai? Of een soepje?
Eigenlijk ga ik er van uit dat iedereen om een uur of 1 luncht maar aan de andere kant, eer we wat krijgen in dat restaurant is het gauw 7 uur. Daar tussen in is het wel fijn om nog even iets kleins te eten.
Waar een mens allemaal mee kan zitten

kenfan
25-04-2016 om 17:04
Ingridt (ot)
Wat een waaghals ben jij, een hele bups gasten met hachee te voeren. Bleven ze daarna nog lang hangen?
Want ik herinner me ineens weer de pakjesavond toen ik voor een gezelschap van 12 personen de witte bonensoep van voormalige OOLcoryfee Emma B. heb gemaakt. Om nooit te vergeten. Het begrip heerlijk avondje kreeg een hele andere dimensie.
Het is maar goed dat een mens geen olfactorisch geheugen heeft.

Hanne.
Ha appelmoes
Waarom zou een kind eten niet vies kunnen vinden. Als het 30 dingen vies vindt wordt het raar maar 1 of 2 dingen? Ik lust vrijwel alles, maar er zijn toch een paar producten die ik echt niet weg krijg.
En op zich is er niets mis met uitgaan van het gemiddelde. Behalve dat je daar de plank soms heel erg mee mis slaat.
Bijvoorbeeld als je er vanuit gaat dat de gemiddelde vrouw minder eet dan de gemiddelde man en dus genoeg heeft aan een drumstick terwijl de man een kippenpoot krijgt.
Of als je er vanuit gaat dat de enige peuter in het gezelschap een gemiddeld kind is en liever iets bestelt wat de gemiddelde peuter lekker vindt dan even vraagt wat dat ene kind (niet)lust.

Hanne.
Ha appelmoes (2)
Zie dat de titel van mijn vorige bericht wat raar is, had eerst iets over appelmoes geschreven maar dat toch weer weg gehaald
Maar wie A zegt moet ook B zeggen dus:
Appelmoes is dus precies het gene waar mijn kinderen ook van gruwden. Net als dat ze niet dol zijn op kroketten. Op zich geen probleem want er is zelden een gelegenheid waar de appelmoes al over je eten geserveerd wordt en de kroket kan je laten liggen.
Maar het is best zuur als er, uitgaande van het gemiddelde, voor de kinderen patat met appelmoes en een kroket wordt geserveerd terwijl de volwassenen lekker genieten van de biefstuk of de beenham of de curry of de hartige taart of de .... maakt eigenlijk niet uit. Volgens mijn kinderen is alles beter dan appelmoes/kroket.
En gezien de verkoop in de supermarkt is de gemiddelde volwassene ook dol op patat met een kroket. Of kopen die het allemaal voor de kinderen?

Moni
25-04-2016 om 18:04
Ik snap half-a-twin wel
Als er maar één jong kind is, moet je toch kunnen overleggen.
Mijn oudste lustte op die leeftijd ook geen appelmoes. En ook geen appeltaart. Geen aanstellerij dus maar echt weerzin van gekookte appel. Rauwe appel lustte ze wel.
Mijn kinderen moeten van mij van alles proberen maar juist met gekookte appel snap ik dat de weerstand echt vanuit de tenen komt.
Mijn kinderen gaan van jongs af aan liever naar het buffet van de volwassenen dan naar de kipnuggets/frites voor de kinderen. Niet dat ze die niet lusten maar het volwassen eten vinden ze veel lekkerder.
Wel jammer voor de restaurants die flinke korting gaven voor kinderen (want die krijgen het kinderbuffet...)
Oja, kroket. Toen mijn oudste die voor het eerst kreeg, zei ze: wat is dat voor vieze smurrie? Ik geloof dat ze toen een jaar of 8 was. Wij aten of bestelden zelf nooit kroket. Voor haar was het toen nieuw. Kindermenu's kochten we ook nooit. Dan liever één gerecht voor beide kinderen samen.
Frites en nuggets eten ze maar lekker bij de Mac. Daar hoort dat spul.
Verder lusten mijn kinderen alle P's graag hoor. Dat is het probleem niet.

Vesper Lynd
25-04-2016 om 18:04
Appelmoes
Ik ben 40+ en lust nog steeds geen appelmoes, nooit gedaan ook.

Magalí
25-04-2016 om 19:04
Kenfan off topic
De mens heeft wél een olfactorisch geheugen hoor. Ik zou zelf ook geen hachee of bonengerecht serveren geloof ik, haha!

Elfje65
25-04-2016 om 19:04
Grappig
Is er een gemiddeld kind? Je spreekt toch ook niet van de gemiddelde vrouw. Jongste zoon heeft ook nooit appelmoes gelust, maar doet een moord voor appeltaart.

Half a twin
25-04-2016 om 20:04
Lotgenoten contact fijn!
Mijn kinderen zijn dus niet de enige rare kinderen er zijn hier meer moeders van appelmoeshaters.
Hier is het niet het gekookte dat vervelend is maar de gemalen substantie. Slurpfruitjes of knijpfruit gaat er hier ook niet in.

Moni
25-04-2016 om 21:04
Hier is het goed gekomen met de appel
Oudste is nu 18 en lust appelmoes en appeltaart.
De rauwe tomaat is nooit goed gekomen.
Maar goed ook. Ze is laatst getest op allergieën en daar kwam o.a. tomaat uit. Toch fijn als je kind iets echt niet lust wat niet goed voor haar blijkt te zijn.
Jammer dat ze wel graag pindakaas at, terwijl ze daar niet tegen blijkt te kunnen. Sinds ze dat niet meer eet, heeft ze duidelijk minder eczeem.

bieb63
25-04-2016 om 22:04
Nou Angela
Zo simpel zit het niet. Dat iemand écht overal moeilijk over doet is misschien een punt (alhoewel er echt mensen zijn die weinig door hun keel kunnen krijgen), maar dat iemand (kind of volwassene) bepaalde dingen echt niet lust, vies vindt voor mijn part, dat kan ook zonder dat je een zeur bent. Ikzelf lust veel, heel veel, maar er zijn 2 dingen die ik ECHT niet door m'n keel krijg en dat is geiten/schapenkaas en lever. Sorry, maar dat vind ik dus echt zo ontzettend vies. Dan kan hè... Ook een tompoes hoef je me niet voor te schotelen. Alhoewel ik dat met veel tegenzin uiteindelijk nog wel naar binnen kan werken, maar met zéér veel tegenzin. De combinatie bakkersroom en vette bladerdeeg, sorry, mn maag gaat op slot, ik vind het onaangenaam (en een moorkop vind ik heerlijk...).
Nu mijn dochter (inmiddels ruim puber). Als klein kind was ze al dol op olijven, zeer oude kaas, blauwschimmelkaas, radijs, ook spruitjes vond ze geen probleem. Niet echt kindereten, maar voor háár smaak was het lekker. Natuurlijk lustte ze ook heel veel wél kinderproef spul en gewone dingen. Maar ondanks haar voorkeur voor oude en pittige kaas, GRUWELDE ze van gesmolten (jonge, flauwe) kaas op een pizza o.i.d. Tot kokhalzen toe. Tja, dat kan, ik begrijp het. En zo kunnen er ook kinderen zijn die een appel prima vinden, maar een papje mierzoete appelmoes vies vinden en geenszins het knapperige fris zure appeltje hieruit herkennen. Geef ze eens ongelijk....

Angela67
25-04-2016 om 22:04
het kind
kreeg drie dingen. Dingen die een gemiddeld kind meestal wel ok vindt of misschien zelfs lekker.
En dan een hele posting vol schrijven hoe erg het is dat het kind nog een boterham nodig had bij opa en oma. Dat los je toch op de avond zelf op? of als je niet weet hoe het geregeld is dan zoek je dat toch van te voren uit?
gr Angela
ps en nee eten is nooit vies, poep is vies :-)

Hanne.
25-04-2016 om 23:04
Post lezen
Volgens mij was dat ook geprobeerd. Er was een alternatief geregeld. En dat werd teruggedraaid.
En als we 60 post's nodig hebben om te bedenken wat we onze gasten om 3 uur 's middags voorzetten, en te praten over gelegenheden waar je te veel of te weinug geserveerd kreeg etc mag er ook wel 1 post over een peuter die iets geserveerd kreeg wat deze echt niet lustte.

bieb63
26-04-2016 om 21:04
dat dus
"Dochter at geen hap als er appelmoes op haar bord lag dus ik even in overleg met de ceremoniemeester en een kok of dochter dan ipv de appelmoes erwtjes of boontjes kon krijgen op haar bord. Dat kon, ik blij, dan hoefden opa en oma alleen maar kind in bed te leggen en hadden ze er verder geen kind aan.
Was de ober/eigenaar van het restaurant toch even gaan overleggen met de feestvarkens en die hadden weer, zonder overleg, beslist dat appelmoes toch lekkerder was voor een peuter."
Waarom móet een kind appelmoes eten (c.q. lekker vinden)? en mag het geen boontjes/erwtjes. Restauranthouder wilde dat dus regelen, maar de feestvarkens (niet de ouders) vinden dan dat dat niet moet, want appelmoes is lekkerder voor een peuter.
Belachelijk.

40er
27-04-2016 om 16:04
over appelmoes
Idd, waarom moet een kind appelmoes? Krijgt die van mij alleen bij stamppot wortelen, (hij lust niet graag warme groente) dan eet hij het op.
Om in dezelfde categorie te blijven, vriendin van mij lust alles, als er maar mayo bij zit......
(Spruitjes, bami, noem maar op.....)
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.