Huis, Tuin en Keuken
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Campie
13-05-2013 om 16:05
Wat nodig voor kampeeruitrusting
Wij zijn aan het overwegen een tent te kopen om met ons gezin (6 personen) te gaan kamperen. Nou zijn wij van huis uit geen kampeerders, maar we hebben het er al een aantal jaar over. Ik ben op Marktplaats aan het zoeken, tweedehands is goed genoeg, maar wat hebben we allemaal nodig, wat is praktisch mbt koken, eten en slapen. De standaard dingen, zoals luchtbedden, slaapzakken, kunststof serviesgoed kan ik zelf bedenken, maar de rest.... Ik zoek tips, waar op te letten en zo, we beginnen met niets, ja 1luchtbed hebben we maar verder niets.
Verstuurd met de Ouders Online iPad app.

Mamvantwee
26-05-2013 om 23:05
Zo heb ik het niet gelezen hoor, claar
Ik hou ook van wat comfort. Maar ik lees in deze reacties echt geen afkeur van stoelen en drie pitten, of zelfs mijn vierseizoenendekbedden die gewoon mee gaan. Ieder zijn vakantie, natuurlijk. Ik verheug me op de camping deze zomer, maar wel met koffiezetapparaat en waterkokertje....
Ik heb ook lichtgewicht gekampeerd, vroeger. Alles moest in en aan de rugzak. Dus inderdaad 1 pitje, een slaapmatje en de vraag of de slaapzak warm genoeg zou zijn. Maar ja, nu slepen we een vouwwagen mee, ook erg fijn!
groet, Mamvantwee

margje van dijk
Precies
Ik schreef eerder al ergens dat ik ook prima op de manier van Mamvantwee zou kunnen genieten van een vakantie met vouwwagen en allerlei spulletjes.
En zo'n kampeerwagen lijkt me helemaal het summum, dat is echt zo'n natte droom van mij.
Wij zitten nu te praten op het 'minimale spoor', en daarbinnen kun je heerlijk kneuteren, wat ook de hele lol ervan is. Maar ik zou prima ook op een ander spoor kunnen zitten.
Het enige wat ik niet zou kunnen is een hotelvakantie. Appartement of huisje wel, dat vind ik ook leuk.
Margje

margje van dijk
Tijgeroog (o.t)
Ja, belachelijk joh, wie verzint zoiets. Als je ook gewoon aan je slaapzakken kunt knutselen.
Zou jij nooit doen zeker
Margje

liat
30-05-2013 om 11:05
Beter tot de herfst wachten
dan heb je uitverkoop voor tenten en kampeerspullen

*Rymcke*
04-06-2013 om 08:06
Sids campstore
Heeft ook super tenten, licht gewicht en valt best mee met de prijzen.
Wij hadden met ons zessen de tent met 4 slaapcabines, 10 pers. Die had een super mooie living van 4 x 4.
Dus grote tent.
Alleen manlief houdt absoluut niet van kamperen en hebben wij dus afscheid ervan genomen.
Gr Rymcke

Tijgeroog
10-06-2013 om 14:06
Slaapzak update
We hebben vorige week vrijdag spontaan besloten om een week te gaan kamperen (sorry Dorry. Snel een nieuwe afspraak? ), dus een mooie gelegenheid om onze nieuwe slaapzakken te testen. En ze bevallen goed, de stof is veel prettigere dan de oude en ze zijn ook veel warmer, niet koud gehad ondanks dat het de eerste nachten nog behoorlijk fris was.
Nou was het probleem dat ze eigenlijk nog redelijk groot en zwaar waren om mee in de rugzak te nemen. Maar aansluitend aan het kamperen zijn we een weekend naar de Ardennen geweest voor een workshop bergwandelen met kinderen (geweldig! Aanrader!) En daar hebben we geleerd dat je helemaal geen slaapzak mee hoeft te nemen naar een berghut, maar alleen een lakenzak, dan krijg je er daar een deken bij. Dus ik moet nog even vier lakenzakken bij de Xenos halen en dan ben ik compleet. :-)

Tine Winkel
15-06-2013 om 20:06
'vaatwasser'
Wij nemen altijd een kinderbadje mee op vakantie. Neemt weinig ruimte in als bagage (want er passen 2 slaapzakken in) en is heel handig als verzamelpunt van vuile vaat, om de afwas in mee te nemen naar de kranen, de afwas te doen, soms een handwas te doen en nog heel veel meer. We noemen 'm altijd gekscherend onze vaatwasser (zet jij de vuile borden even in de vaatwasser - krijg je heel rare blikken als je in je De Waardtent zit).
Ook erg handig vinden wij van die kleine opstapkrukjes, te gebruiken als bijzettafeltje, krukje om op te zitten, bij het opzetten van de tent om het doek goed over de hoogste punt te krijgen of om bij hoog water een hoop spullen boven water te kunnen houden :(