Huis, Tuin en Keuken
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

viridantia
07-01-2013 om 22:01
Wat is jullie " guilty pleasure" op eetgebied?
Wat is jullie "guilty pleasure" op eetgebied? Ik bedoel dan voedsel dat te ongezond, vettig, smerig, kinderachtig of dieronvriendelijk of te decadent is om toe te geven aan de goegemeente of je ha dat je het lekker vindt?
voor mij alles met veel mayonaise (vroeger nam ik wel eens een lik uit de pot). En ganzelever vond ik op vakantie in Zuidwest Frankrijk ook errug lekker. Asociale hoeveelheden dubbelzoute drop.
En dan kom vast nog wel op een paar ideeën.

Ely
24-01-2013 om 12:01
Geen goed advies ;)
Nou dat uitdelen aan kinderen vind ik nou weer een minder goed advies. Veel te veel kinderen eten ongezond/zijn te dik. Snoep en snaai uitdelen dus niet zo'n goed plan.
Persoonlijk vind ik het ook nog altijd beter om de prullenbak als prullenbak te gebruiken en niet mijn lijf als prullenbak. Eten weggooien idd zonde maar je lijf als prullenbak vind ik nog zondederderder.
Oplossing? Vragen in je vriendenkring wie er liefhebbers zijn en/of binnenkort feestje hebben? Toen ik alleen woonde vroeg ik na feestjes/etentjes altijd aan mijn vrienden wie wat mee wilde nemen aan restjes om te voorkomen dat ik zelf alles op at. Werkte prima
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Guinevere
24-01-2013 om 16:01
Geef maar hier, lekker
Lekker, chips met patatje joppiesmaak, geef maar hier hoor! No problem. En zakjes chips deel ik gerust (met mate) uit aan kinderen, zolang ze niet verwachten dat ze hier altijd chips krijgen. Mag je dan alleen maar appels en mandarijnen uitdelen aan andermans kinderen?

Margriet*
26-01-2013 om 19:01
Ach wel ja
Wij hebben allemaal slanke buurkinderen die thuis allemaal keurig matigen. Een zakje chips op zijn tijd (met een feestje of gewoon een keer tussendoor) met goed bewegend en gezond etende kinderen ppfff, maak je niet druk.