Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

zonnebloem

zonnebloem

05-09-2015 om 11:09

wat halen jullie allemaal extra voor het weekend?

vanmorgen al naar de winkel geweest,en voor het weekend haal ik dan altijd wat extra lekkers,wat ik door de week niet snel in huis heb.
voor de kinderen 1 chocomel,1 fristi en lekkere harde broodjes,voor ieder een croisantje,bakje filet,bakje eisalade, zakje mini krentebollen,en voor vanavond pakje toastjes,en mini knakworstjes.altijd gezellig het weekend!

Half a twin

Half a twin

05-09-2015 om 21:09

Lekkere dingen

In de weekenden wat meer tijd om te eten, omdat er niemand vooruit hoeft te eten vanwege training of na moet eten omdat het werk uit liep. Dus in het weekend eten we geen estafette ontbijt maar gezellig met zijn allen met gekookte eitjes en lekkere broodjes. Avondeten soms makkelijk maar soms ook wat uitgebreider.
Gezin is dol op mijn babi pangang maar dat is een hoop werk, dat doe ik niet even op een vrijdagmiddag, 's morgens vlees marineren, 's avonds grillen dat is echt voor weekenddagen.
Ieder weekend is er iets lekkers bij de koffie/thee anders dan het doordeweekse koekje. Denk dan aan cake met of zonder vulling, kruidkoek, boterkoek, cupcakes, kwarktaart. Meestal zelf gemaakt soms gekocht.
Dan weer geen frisdrank of alcoholische dranken, daar houden wij niet zo van. Maar een lekker sapje met wat toastjes of nootjes is op zaterdagavond toch wel regel hier. Kinderen liggen ook nog voor 22.00 op bed dus die houden het bij een kopje thee met het lekkers van het weekend.
Dat lekkers gaat mee zolang het er is, een boterkoekje gaat minder lang mee dan een kruidkoek. Boterkoek is 2 stukjes per persoon in een weekend, een kruidkoek deelt meer uit dan kom je wel aan drie of 4 plakken per weekend per persoon.

Tango

Tango

05-09-2015 om 22:09

Sinaasappels

Hier worden voor het weekend altijd perssinaasappels gehaald omdat we dan de tijd hebben om ze uit te persen. Zoon is dol op vers sinaasappelsap en perst dan ook altijd de sinaasappels.
Verder halen we altijd harde broodjes voor zondagmiddag want dan is er een uitgebreide lunch. Meestal bestaat het beleg uit gekookt eitje, kaas, sla, tonijnsalade, zalm o.i.d.
Op zaterdag eten we vaak een broodje met gebakken vis of broodjes knakworst bij de lunch.
Op zaterdagavond bakken we pannenkoeken of we eten pizza, maar het kan ook weleens brood met soep zijn of tortilla's.
Dus inderdaad veel lekkere dingen in het weekend.

+ Brunette +

+ Brunette +

05-09-2015 om 23:09

Hier geen extra boodschappen, altijd van alles in huis.

Wel loop ik soms naar de bakker op de hoek voor een of ander lekker zoet broodje. Door de week niet want dan moet ik er extra vroeg voor opstaan.

Jessica O

Jessica O

06-09-2015 om 18:09

pulled pork

Was op zich lekker, alleen had het van mij wat pittiger gemogen. De heren vonden hem wel lekker, maar ik houd zelf nogal van pit in het eten.

Odile

Odile

06-09-2015 om 18:09

Beetje pit erbij dus ;-)

Ik hou ook wel van een beetje stevige smaken. Bedankt, ik ga ermee aan de slag van de week!

Noet

Noet

06-09-2015 om 22:09

krentenbollen, AA en bananen

meestal een toernooi in het weekend en dan leven we op krentenbollen (met boter en suiker, vrijdagavond gesmeerd en zondagmiddag het lekkerst) AA en water, en tijdens de wedstrijden een stuk banaan. Gister van 9 tot 21:30 in de hal, van morgen om 9 uur aantreden, laatste wedstrijd om 17:00 uur, prijsuitreiking om half 7.

Het is zo heerlijk rustig 's avonds

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.