Huis, Tuin en Keuken
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Yaron
18-11-2016 om 16:11
Wat eten we vandaag?
Pff, ik ben bezig met bedenken wat we vandaag en zondag zullen gaan eten, maar ik weet het even niet. Dus wat eet je vandaag of gisteren of morgen, misschien komen andere lezers en ik zo op ideeën.

Jesse_1
20-11-2016 om 15:11
Witlof (maria)
Ik lustte ook nooit witlof (niet rauw en niet gekookt).
Mijn moeder had op een gegeven moment een recept met tomatenpuree en gehakt. Door de smaken eromheen proefde je de witlof smaak eigenlijk niet zo erg meer. Voor mensen die niet van witlof houden een oplossing . De witlof ging er in stukjes door, dus je had ook niet opeens een stuk witlof in je mond.

maria
20-11-2016 om 18:11
dank Lente
Ik weet denk ik wel wat ik uitprobeer deze week...(heb toevallig nog citroengras liggen dis komt goed uit)
Klinkt lekker, al die recepten met witlof, ik ga aan de slag!

mijk
21-11-2016 om 11:11
Leuk
zaterdag hadden we eters die zin in comfortbrood hadden:
Gehaktbrood van de moeder van Ed via Nigella Lawson met friet, sla en appelcrumble toe.
Gisteren: Varkensfricadeau met bloemkool en aardappels
vandaag hartige taart (met broccoli, tomaatjes, champignons, uien en spekjes)
Voor de rest van de week staat nog op de planning:
Vegetarische pompoencurry met rijst
draadjesvlees met spruitjes en champignons
chili con carne
En dan vrijdag iets met vis maar dat weet ik nog niet... (ik probeer minimaal 1 vis en 1 vega optie te plannnen in de week

zebra
21-11-2016 om 12:11
rauwe witlof
hier eten we witlof altijd rauw, dit met een klein beetje erwtjes, peper en zout en mayonaise, dus als witlofsalade eigenlijk.
Dat recept met de bruine suiker heb ik ook wel eens gehoord van een collega maar dan zonder dat bruin bier en room.

zebra
21-11-2016 om 12:11
aanvulling
je kunt ook nog plakjes hard gekookt ei door de witlofsalade doen, is ook lekker. Dit eten we regelmatig bij friet of gebakken aardappels.

mijk
21-11-2016 om 13:11
witlofsalade
gaat hier slasaus met zout en een blikje cocktailvruchtjes door. Klinkt vies is lekker. Zoet, zout en bitter ineen!

Marjoleine64
21-11-2016 om 13:11
Witlofsalade
Witlofsalade is hier een favoriet bij de zomerse maaltijdsalades. Met rijst, rode paprika, druiven, bosuitjes, walnoten en blauwe kaas. En uiteraard een dressing, vaak wat mayo met zelfgemaakt zoetzuur. Ook zoet, zout en bitter door elkaar!

bieb63
21-11-2016 om 21:11
Mijk: zoet/zout/bitter EN zuur
Zo maken wij vaak witlof, met die 4 smaakelementen:
Spekjes uitbakken in hapjespan (zout), grof gesneden witlof erdoor (bitter), dan een flinke schep appelstroop er door (zoet) en vervolgens een scheut balsamico-azijn (zuur). Errug lekker. Je kunt evt. de appelstroop vervangen door honing.

Wilgenroosje
21-11-2016 om 22:11
Lekker
Witlofsalade hier met kleine blokjes ham, stukjes hard gekookt ei en stukjes ananas. Lekker met gebakken aardappeltjes.

Yaron
22-11-2016 om 19:11
veel inspiratie
Ik heb al veel van jullie gerechten op een inspiratielijstje gezet, leuke en lekkere ideeën. Wijzelf aten zaterdag patat met frikandel/hamburger/kroket, standaard na de Sinterklaas intocht in het dorp. Zondag goulash met rijst en pasta, maandag stamppot koolraap met worst en vandaag kerriebloemkool met kip en aardappelen. Morgen eten we zoals het nu lijkt pasta met tomaten-groentesaus.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.