Huis, Tuin en Keuken
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Iemand
12-01-2016 om 08:01
Wat doen met oude pyjamas?
Ik ben een vader van 4kinderen, 1kind van 18, 2kinderen van 16 en 1kind van 14.
Ze dragen sinds ongeveer hun 2de al een pyjama, maar elk jaar krijgen ze een nieuwe, soms om het half jaar.
Naar, we hebben nu van onze kinderen bij elkaar ongeveer 70pyjama's.
Nu is mijn vraag, wat kunnen we doen met de oude pyjama's?
Ze zijn niet vies of versleten.

Tink
12-01-2016 om 14:01
vreemd hoor
... dat dit draadje niet in Huishouden staat. Zulke ontzettend nuttige tips kunnen wel meer mensen gebruiken lijkt me.
Hier zijn jammer genoeg de pyjama's altijd tot op de draad versleten nadat minstens 2 kinderen ze gedragen hebben. Ik wil ook wel zo'n gordijntje!
:)

Nickje
Hahaha
Ik heb weer even goed gelachen: borden en monden afdrogen met onhygiënische pyjama's. Over tot de orde van de dag en don't feed the trolls. ;-)

Tijgeroog
Bijzonder handig
Bijzonder handig, bovendien. De handdoeken gebruiken ze al als poetsdoek, dus dankzij de pyjama's kunnen ze tenminste weer gezichten poetsen en handen drogen. En Wow! 18 pyjama's op een dag bij het tandenpoetsen, daar kun je een hele wasmachine mee vullen!

Noet
12-01-2016 om 15:01
maar
nemen ze dan ook een pyamadoek mee naar school want bij drie x per dag je tandenpoetsen zit vast ook een keer op school of werk?

Thursday Next
12-01-2016 om 15:01
goed idee!
Ik zal het mijn puber eens voorstellen, na het tandenpoetsen gezicht afdrogen met de pyjama van 10 jaar geleden! Gaat ze vast wel doen...

Iemand
12-01-2016 om 16:01
Info
Tijgeroog, ja we zijn met 6personen dus we poetsen 3x per dag onze tanden dus dat zijn 18pyjama's op een dag.
Noet, ja, nemen ze dan vanaf morgen mee om in pauze hun tanden te poetsen. Ik en mijn vrouw nemen ook een mee naar ons werk, en dan poetsen wij onze tanden ook in de pauze.
Thursday Next, ik ben benieuwd naar zijn reactie!

Dorry1
12-01-2016 om 17:01
patchwork Mijntje
Patchwork is in Mijntje, heb je goed gezien!
(die vandaag een verzoek kreeg van een OOL-er hihi)

bromvlieg
12-01-2016 om 18:01
Proest!!!
Hilarisch dit. En we doen allemaal mee.
Wat moeten mensen beginnen die pyjamaloos slapen- tjonge.

Tijgeroog
bromvlieg
Mensen zonder pyjama's...?
Die kunnen nooit hun mond poetsen na het tandenpoetsen, en zijn daardoor te herkennen aan de witte vlekken rondom hun mond.
Ook op kamp zijn ze duidelijk herkenbaar. Dat zijn namelijk de mensen die afdrogen met oude onderbroeken. En soms zie je mensen afdrogen met oude sokken, dat zijn diegenen die behalve dat ze bloot slapen ook nooit ondergoed dragen.

Angela67
Iemand is een troll ;-)
of "iemand" begrijpt niet dat als je iets zelf onhygiënisch vindt, het natuurlijk ongeloofwaardig is als je ze dan alle 70 aan een ander wilt geven .
gr Angela

bromvlieg
En nou laat ik de spruitjes aanbranden!! Ot
Grrr. Weg met die tablet tijdens de kooktijd.
Kijken of ik een pyjama heb om de boel te redderen.

Tijgeroog
bromvlieg
Misschien kun je spruitjes de volgende keer stonden in plaats van koken. Als je geen stoommandje hebt kun je ze natuurlijk ook in een oude pyjama knopen en dat in de pan hangen.

vlinder72
schoensmeer
Mijn man gebruikt oude zwarte onderbroeken om schoensmeer mee op schoenen te smeren. Ik denk dat dat ook kan met een oude pyama.
Zelfs die van mijn zoon. Hij knaagt op zijn mouwen.

Arendje
'Ala zoonop kanp gaat kfijft hij pyjama mee als theedoek voor afwasse'
Nemen pyjama's dan zo veel vocht op?

Hortensia
He bah spruitjes
Die vind ik nog viezer dan tweedehands pyjama's!
Nee, dan liever geitensaté!

AnneJ
12-01-2016 om 21:01
Dollen met je puber
Een vaardigheid die OOL moeders blijkbaar beheersen. Even melig dollen met je puber. Met pyama.:-)

vlinder72
12-01-2016 om 21:01
knagen
Hij knaagt op de manchetten.
Er zijn ergere dingen in het leven. Hij wordt ouder, het wordt al stukken minder.
Een voordeel. Ik hoef nooit te bedenken wat ik met zijn pyama's doe. Die gaan gewoon de vuilnisbak in.

Tango
12-01-2016 om 22:01
Inmiddels is er ook een draadje gestart bij Huis, Tuin en Keuken. Dus daar kunnen jullie ook weer meedoen.

Tango
12-01-2016 om 22:01
Het draadje is inmiddels verplaatst naar Huis, tuin en keuken en het andere draadje is weg. Dat heette Tip. Ook goed natuurlijk.
Toch jammer dat ik mijn oude kinderpyjama's altijd naar de Kringloop breng of aan vrienden geef. Kan ik ze zelf niet meer gebruiken.