Huis, Tuin en Keuken
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

liesl
06-07-2014 om 11:07
wandelschoenen of teeva's?
mijn twee meiden zijn 12 en 10 jaar. We gaan op vakantie naar een locatie met bergen, watervallen, beekjes en stroompjes (noorwegen). We zijn niet van plan om naar boven te klimmen maar willen met een (ski)lift naar boven en dan naar beneden lopen, dat hebben we nog niet eerder gedaan zo'n wandeltocht.
nu twijfel ik over de schoenen. Zijn echte wandelschoenen hier voor nodig of is voor de kinderen een goed stel Teeva's ook voldoende? ze gaan het liefst vaak in beekjes en stromen zo gauw we er een tegen komen, dus dan zijn teeva's wel handig. maar zijn die voldoende stevig voor een wandeling van de berg af?
wat adviseren jullie?

Angela67
09-07-2014 om 13:07
koop ook van die witte, zachte inlegzooltjes
want daarmee overbruggen we hier vaak de net-niet-goede-maat-maar-andere-maat-is-te-groot probleem
gr Angela

Aqua
09-07-2014 om 22:07
Stenna: maat groter of al inbegrepen?
Stenna, geldt dat "maat groter" ook voor kinderen?
En is het bij sommige merken niet al meegerekend? Ik heb nl. een paar hele fijne bergschoenen van Hangwag, zitten zalig, ook bij afdalen, ruim genoeg (en nog belangrijker: smal genoeg, mijn voeten schuiven niet - want bij te grote schoenen kom je door schuiven juist tegen de rand aan bij afdalen) - en dit is mijn gewone maat. Sterker nog, ik heb van hetzelfde merk in dezelfde maat een paar lage wandelschoenen, en die vallen een stuk kleiner, zijn mij eigenlijk een beetje te klein voor lange wandelingen met dikkere sokken, die zijn kennelijk meer voor dunne sokken en gewoon gebruik bedoeld.
Ik ben nu een paar "berg"schoenen aan het kopen voor mijn kind, Lowa, er staat een markering op de binnenzool aangegeven, en hoewel hij nog niet zo lang deze maat heeft vind ik niet dat er veel ruimte is voor. Maar ik vraag me af of een maat groter kopen een goed idee is, dat heeft het gevaar dat de voet gaat schuiven.

Liesl
11-07-2014 om 17:07
Geslaagd
Naar aanleiding van jullie reacties zijn we van,middag naar de decathlon geweest en goed geslaagd. Allebei een paar wandelschoenen van zo'n 50 eur.
Oudste hoge schoenen, quechua forclaz500. Jongste lage schoenen, quechua forclaz flex 3. Volwassen schoenen maar prima. Oudste zaten ze wat ruim, en met kleinere maat precies pas. Ik heb de grotere genomen en dan met zooltje er in zoals werd geadviseerd.
Dank!
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.