Huis, Tuin en Keuken
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Fiorucci
19-08-2013 om 14:08
Vliegenplaag
We hebben sinds een week een flinke vliegenplaag in huis. Ondanks mijn extra gepoets en het volledig opbergen van voedsel etc. Ik kan geen ramen dichthouden of zakjes water voor de ramen/deuren hangen want de buitenboel wordt geverfd. De vliegenplakkers verwisselen we dagelijks want die zitten snel vol. Er ligt nergens iets te rotten, wat ik weet door het extra gepoets. (zucht) Desondanks: heeft iemand nog een tip??

Fiorucci
27-08-2013 om 07:08
Maartje
Klopt, vliegen haten tocht. Die staat hier inderdaad al een week aan. Gelukkig is het inmiddels stukken minder hier,die plaag.

Rik
04-10-2013 om 11:10
Vleesetende plantjes
Wij hadden ook last van een vliegenplaag. Ik vind het gewoon smerig als ik aan t eten ben en er komt zo vlieg op je bord zitten. Wij hebben sinds kort een goede oplossing, namelijk: vleesetende plantjes.
Wij hebben ongeveer 4 plantjes staan en de vliegen komen de geur af van het plantje en word daarna opgegeten.

Jasam
04-10-2013 om 11:10
om het leed wat te verzachten....
Ik heb jaren op een boerderij gewoond.
's morgens om een uur of 7 ging ik met de stofzuiger langs het plafond. Ik telde ze altijd. Na een kwartiertje had ik er meestal meer dan 250 opgezogen, beetje spray in de stofzuiger. Zo die komen niet meer terug. De rest van de dag leefde ik met de mepper in mijn handen. Was zelfs zo geoefend dat ik ze uit de lucht greep.
De gemiddelde opbrengst in het hoogseizoen was dan 800-1000 stuks.
met uitzondering van de plakstrips die ook ophingen.
Ik klaag niet als ik 25 vliegen op een dag vang.
Maar de ergernis zit er wel goed in sinds die tijd, ik rust niet tot ik die 20ste ook te pakken heb.
....en er is er altijd nog één....

Fiorucci
04-10-2013 om 16:10
Nog steeds vliegen
Vandaag is het best warm en hop, toch weer vliegen. In oktober.
Ik ga inderdaad vleesetende plantjes halen, vind ik nog leuk ook..:)
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.