Huis, Tuin en Keuken
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Maria
01-07-2016 om 13:07
Vinden jullie macarons lekker?
Macarons vind ik er lekker, leuk en een beetje chique uitzien, maar ik hou er zelf niet van en heb ook de indruk dat meer mensen ze niet zo heel lekker vinden.
Maar klopt dat?
Wie vindt ze heel lekker, eet ze wel (maar niet heel lekker) en vindt ze niet lekker (laat ze liggen)?
En, tweede vraag: als iedereen hetzelfde krijgt (dat is het uitgangspunt) bij een high tea (dat is het uitgangspunt), kan ik de macarons dan beter laten vervangen door iets anders? Zo ja, wat?
Nb. Er zijn ook al chocolaatjes en muffins.

Magalí
03-07-2016 om 07:07
Niks aan, aan macarons. Ik vind ze er al zo nep uitzien met die kleurtjes.
Bij een high tea heb ik graag een mix van zoet en hartig. Maar liever geen sandwiches, daar vind ik ook niks aan.
Warme scones met clotted cream en lemoncurd, daar kun je me voor wakker maken!

Narcis
03-07-2016 om 17:07
Neeee
Ach, ik eet ze wel als ze voor mijn neus liggen maar zelf kopen, nee.
En ja, voor mij ook liever meer hartige hapjes bij een high tea.

AnneJ
03-07-2016 om 17:07
Tea of 'high tea'?
https://nl.wikipedia.org/wiki/High_tea_(maaltijd)
"De oorsprong van 'high' tea ligt bij het feit dat deze aan een normale tafel gegeten wordt, waar de traditionele Engelse afternoon tea aan een laag salontafeltje gedronken wordt."
"Vooral in Nederland en Duitsland bestaat de misvatting dat een High Tea een luxueus middagritueel zou zijn. In Nederland noemen hotels en restaurants een aangeklede thee (vroeger een thé complet genoemd), tegenwoordig vaak een high tea. Deze maaltijd wordt in Engeland een afternoon tea genoemd."
Thee met chocola, lijkt me een wat royalere uitvoering van het middag kopje thee. Je gasten komen gewoon 'theedrinken'.:-)

n@nny
04-07-2016 om 17:07
High tea
Eens met Anne hoor: de meeste locaties die "high tea" serveren doen gewoon thee met wat hapjes. Vooral zoete hapjes inderdaad (bleh...)
Een high tea is echt heel wat anders: eerst zoet, dan hartig en vooral: het is een complete maaltijd. Een high tea wordt ook later geserveerd dan een "normale" afternoon tea. Volgende week "mag" ik weer, bij mijn favoriet op dit vlak: Pilkington's in Den Bosch. Ik verheug me er nu al op.

Kaaskopje
06-07-2016 om 10:07
Ik lees het iedere keer verkeerd
Steeds als ik de kop van dit draadje zie, lees ik in eerste instantie 'vinden jullie macaroni lekker?':-))
Ik moet nodig eens macarons halen. Tot voor "Heel Holland bakt" had ik er geloof ik nog nooit van gehoord.

Kaaskopje
06-07-2016 om 10:07
Van zoet naar hartig
Ik las van iemand dat je bij een high tea van zoet naar hartig moet eten, maar dat is maar net wat je als het lekkerste beschouwd denk ik, of wat jezelf 'leuk' vindt. Ik ga altijd van hartig naar zoet. Ik vind het altijd weer een klein feestje. En omdat ik het altijd, nou ja... 2 keer per jaar of zo, via een aanbieding doe, maakt dat het 'feestje' nog leuker.:-)
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.