Huis, Tuin en Keuken
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Bellefleur
10-04-2014 om 09:04
Uitwisseling. Hoe voeder ik twee Italiaanse jongens?
Mijn zoon krijgt morgen twee Italiaanse jongens (19,20) te logeren, voor 5 dagen. Ik vind dat ze in principe maar moeten eten wat de pot schaft, maar ik wil het ze ook niet te moeilijk maken. Ik heb al begrepen dat Italianen niet echt uitgebreid ontbijten, er is sprake van koffie en zoete broodjes. Klopt dit? En wat moet ik verstaan onder zoete broodjes? Scoor ik puddingbroodjes bij een bakker, of is dat weer te veel van het goede? En wat zet ik ze voor als avondeten?

Marjoleine64
13-04-2014 om 11:04
Ook update
Onze italiaan is een heel gewone jongen van 16. Spreekt ook net zo goed (of net zo slecht) engels als onze jongste, ze kunnen goed met elkaar opschieten. Net als Bellefleur zie ik ze weinig, heel druk programma. Ze hebben al 2 avonden met anderen afgesproken, de eerste avond op de fiets gegaan (een dorp verderop) film kijken met 14 man, gisteren met 8 man 'kampvuur'. Gisterochtend zijn ze ook naar school gefietst (17 km) dus de fietsen staan nu op school voor de fietstocht van dinsdag. Vandaag is bedoeld als 'familiedag' maar ze hebben zelf geregeld dat ze met het grootste deel van de groep naar de Efteling gaan. Ik ben net terug van het brengen (ophalen wordt door een andere ouder gedaan). Hij was erg blij met het suikerbrood en het eitje vanmorgen bij het zondagse ontbijt (onze jongens ook), ik heb nu ook de brioche bij de AH gevonden dus dat is voor de komende dagen. Van de avondmaaltijden eet hij van alles mee, maar niet veel. Vooral omdat het tijdstip voor hem te vroeg is zegt hij, thuis eten ze pas rond 8 uur. Gisteren friet met biefstuk en sla, maar hij heeft de sla niet aangeraakt. Hij is niet gewend om dat tegelijk met de rest op zijn bord te hebben, en had wat teveel friet gegeten.

Bellefleur
16-04-2014 om 09:04
IngridT,
Jouw italiaan was een maandagochtendexemplaar. Je had hem moeten ruilen of geld terug vragen. Want mijn Italiaan was geweldig. Jammer dat ie weer weg is. Ik heb hem gezegd dat hij zijn moeder moest vertellen dat hij goed opgevoed was. Zoon ligt nu bij te slapen van 5 dagen feest. Ik wil nog wel een keertje.

Bellefleur
16-04-2014 om 11:04
Calvin Klein
De Calvin Klein van onze Italiaan ligt nog in de badkamer. Wat doe je daarmee? Stuur je zoiets op naar Italiƫ?
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.