Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Bugatti Veyron

Bugatti Veyron

19-11-2014 om 22:11

Tweede auto of niet

Met ov

Wij woonden vroeger ook een tijd in een dorp. Ondanks dat hij een auto had ging mijn vader met het ov naar zijn werk. Het is even wennen, je moet de tijd van vertrek enzo in de gaten houden en je bent soms veel langer onderweg, maar vooral als je het dagelijks doet went het wel.
Je zou het eventueel kunnen afwisselen met je man op dagen dat hij afspraken heeft of de kinderen brengt ga jij met ov anders met de auto.
Als je je er op instelt is het soms ook nog wel gezellig. Je gaat op een gegeven moment ook de mensen herkennen waarmee je reist en met sommigen kun je zelfs gezellig praten of bevriend raken.

Bugatti Veyron

Bugatti Veyron

26-11-2014 om 21:11

Ginny Twijfelvuur 50 euro

Hoe kan dat een auto van 50 euro per maand? Verzekering en wegenbelasting zijn toch al vaak 50 euro? Is het een hele lichte auto of een old-timer?

Ovnee

Ovnee

26-11-2014 om 22:11

Accepteren dat het wat langer duurt

Ook wij wonen in zo'n gebied waar weinig ov is. Ik heb t ff opgezocht maar als ik morgenochtend met ov week wil ben ik van deur tot deur 1 uur en 18 minuten onderweg (ergo 78 minuten), met de auto 41 minuten. Call me a Sissy maar ik ga toch echt met de auto. Spendeer die extra tijd liever met mijn gezin. Natuurlijk zijn er omstandigheden te bedenken dat ik of men het wel zou doen maar ik vind het echt wel een significant verschil. En niet eentje in de categorie: tis ff wennen
Maar dat is wellicht persoonlijk en zou de meerderheid het wel doen.

Hanne.

Hanne.

27-11-2014 om 09:11

keuze

Ik denk dat je per geval een afweging moet maken van wat wel en niet handig is. Reistijd is daarbij een factor, maar ook andere dingen.

Als ik na mijn werk 40 minuten in de file in de auto zit kan ik daar niet echt bij ontspannen, moet ik als ik thuis ben eerst nog een half uurtje zitten.

Als ik met het OV ga kom ik veel ontspannener thuis, heb ik alvast mijn privé mail doorgewerkt en kan ik direct door met andere zaken (lees aandacht voor het gezin).

Bij mij valt de keuze daarom meestal uit voor OV, ondanks dat mijn reistijd daar bijna van verdubbelt..

Maar goed, dat geldt voor mijn traject. Als ik 4x moet overstappen en alleen kan staan zal ik wellicht minder snel de keuze maken om met het OV te gaan.

precies

Ik ga altijd met de auto naar het werk, maar moest onlangs een paar keer om praktische redenen met de trein (1x naar Schiphol, 1x naar de Jaarbeurs - beiden voor het werk en in de spits). Wat ben ik blij dat ik dat niet elke dag hoef te doen, want we zaten als haringen in een ton. Hele rit staan dus van werken is geen sprake. En dan nog de volle mep moeten betalen, ik vind het onbegrijpelijk.

Tink

Tink

29-11-2014 om 16:11

twee

Hier sinds een half jaar 2 auto's. Ben er erg blij mee. Eerst had Tinkman elke dag de auto mee om afstand thuis/werk te overbruggen (zo'n 30 km) en sjouwde ik per fiets alle boodschappen voor 6 man, soms 7, binnen. Was niet meer te doen. Plus daarnaast het gepuzzel als een van de kinderen weer eens ergens heen moest wat niet op de fiets te doen is. Bus kost veel teveel tijd en sluit nou nooit eens aan. En daarbij ben ik stiekem ook een mooiweerfietser als ik eerlijk ben.
Man wilde er eerst niet erg aan maar vond op een scooter naar zijn werk toch ook geen fijn plan, niet overal langs de route zijn goede fietspaden en in de winter bij sneeuw en gladheid is het ook niet handig.

We hebben nu een grote gezinsauto en een kleintje. Ik lees hier steeds dat TS een klein autootje kan aanschaffen voor haarzelf, maar wij doen dat dus andersom: Tinkman rijdt in de kleine, want zijn auto staat toch verder de hele dag geparkeerd bij zijn werk.
En ik in de grote want dat is handiger bij vervoer van meer mensen (ik rijd ook wel eens als een juf op school weer eens een uitje heeft bedacht waar vervoer voor nodig is), en boodschappen inladen is veel makkelijker omdat die auto een vlakke laadvloer heeft. Heel fijn voor mijn rug. En er past veel meer in natuurlijk.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

29-11-2014 om 17:11

Nee hoor

Goedkope verzekering denk ik.
Het zal iets meer zijn 50 euro, maar boven de 60 euro komen we zeker niet.

Joris

Joris

16-10-2015 om 09:10

Brommobiel!

Ik zou in zo'n geval toch echt kiezen voor een brommobiel ! Je hebt het voordeel dat je altijd droog zit en kan van a naar b.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.