Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Dorien

Dorien

14-08-2016 om 14:08

Spoedvraag medicijnen in vliegtuig

Mijntje

Mijntje

15-08-2016 om 14:08

oud en wijs

Als het een artsenechtpaar is, dan zijn ze oud en wijs genoeg om zelf een inschatting te maken. Maar het is wel bekend dat veel artsen onnodige medicatie aan zichzelf voorschrijven en er ook nog wel eens verslaafd raken.
Hier zou ik als moeder zijnde wel bezorgd over zijn en dit niet willen stimuleren. Gelukkig heb je het weten te demotiveren! Maar nog snap ik niet dat ze niet zelf op het idee waren gekomen dat sommige middelen niet overal in de wereld worden getolereerd.
Dit ligt blijkbaar gevoelig voor je, het is familie. Maar als patient zijnde wil niemand toch onnodige medicatie voorgeschreven krijgen?

jasmijn

jasmijn

15-08-2016 om 15:08

even los van alle commotie

Ik ben meerdere malen naar Azie en andere landen gereisd met diverse soorten medicatie bij me. Waaronder ook wel eens temazepam. Er is werkelijk nog nooit naar deze medicatie door wie dan ook gekeken.
Dus los van wat de goegemeente er van vindt zou je zo'n strip m.i. gewoon mee kunnen nemen.

Risico Jasmijn

http://www.metronieuws.nl/binnenland/2015/05/veel-vakantiegangers-per-ongeluk-drugssmokkelaars

"Middelen bij ADHD (met de werkzame stof methylfenidaat) of slaap- en kalmeringsmiddelen (zoals diazepam en oxazepam) vallen bijvoorbeeld onder deze wet. Deze medicijnen kunnen niet zonder een officiële medische verklaring het land worden ingevoerd. Als niet kan worden aangetoond dat de medicijnen voor medische doeleinden meegenomen worden, riskeren reizigers strenge straffen."

Je wilt niet bij aankomst op je bestemming eerst kortere of langere tijd opgehouden worden door de plaatselijke justitie.

Beertje37

Beertje37

15-08-2016 om 16:08

Alles uitgepakt

In Nepal, Maleisië en Singapore zijn al mijn medicijnen wel eens allemaal bekeken. Ik heb dan ook nooit verboden medicijnen bij me. Meestal houden ze wel op met vragen waar het voor is als je 'birth control' zegt, maar ik zou het risico niet nemen.

Vesper Lynd

Vesper Lynd

15-08-2016 om 23:08

Zelfs in Italië

Vanmorgen op de luchthaven in Italië zijn al mijn medicijnen bekeken, inclusief de paracetamol en neusspray ;-)

jasmijn

jasmijn

16-08-2016 om 08:08

mazzel

Dan heb ik kennelijk altijd mazzel gehad . Had overigens wel altijd een verklaring van de apotheek bij me hoewel me dat een beetje overbodig leek omdat nooit iemand ergens naar keek.

Tank

Tank

16-08-2016 om 11:08

Jasmijn

Een medicijn uitdraai/oaspoort bedoel je waarschijnlijk? Maar ook die gaat je niet helpen bij een middel dat valt onder de medicatie dat onder een schengenverklaring valt

wie appelen vaart...

Even los van de juridische ins en outs, maar het verbaast me niks dat artsen pilletjes meenemen waar ze misschien best zonder zouden kunnen. Een vriendin van mij is verpleegkundige en toen die nog in een ziekenhuis werkte nam ze altijd een flinke duik in de snoeppot voor ze op een verre reis ging. Niet eens zozeer pammetjes, volgens mij, maar dingen als antibiotica, die een normaal mens hier ook niet meeneemt, tenzij al voorgeschreven. En stevige pijnstillers zullen mogelijk ook in de koffer hebben gezeten. Haar kennende had ze dan vast wel weer heel goed uitgezocht of ze geen gelazer bij de douane kon krijgen. Hoe dan ook: het terughoudende voorschrijfbeleid betrekken de dames en de heren van de medische stand volgens mij niet zo op zichzelf. Zoals het spreekwoord zegt: wie appelen vaart, die appelen eet ...Ik kreeg van mijn vriendin de indruk dat het op haar werk volstrekt gebruikelijk was om even flink in te slaan voor een verre reis.

Vriendin deelde niet-gebruikte medicatie aan het eind van de reis dan nog wel eens uit aan een lokale kliniek ofzo.

Groeten,

Temet

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.