Huis, Tuin en Keuken
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Juno
13-03-2015 om 18:03
Speelgoed, bewaren of weg?
Ik ben ontzettend aan het opruimen, kasten uitzoeken en opnieuw indelen en vooral veel weg doen. Nu ben ik in dubio over Donald Duckjes, de playmobile, de k'nex, ridders van schleich, een kasteel uit de houten speelgoedwinkel, de duplo en de lego. Heel goed spul, onverwoestbaar, onverslijtbaar maar er wordt al jaren niet meer mee gespeeld.
Op zich kan ik het prima achter het schot op zolder bewaren, ik heb de ruimte en dan ligt het niet in de weg. Maar is dit handig of kan ik het beter weg doen? Ik hoor van iedereen dat je eerder oma wordt dan je denkt .
Ik heb geen kleine nichtjes of neefjes, het zou dan echt weg gaan.

Stenna
15-03-2015 om 14:03
selectie bewaren
Voor ieder van je kinderen een groot model curver-box vullen met datgene waar ze het meest mee gespeeld hebben en/of aan gehecht waren. Issie dan niet vol, dan nog het beste kwaliteits speelgoed erbij (lego, playmobiel). Die zet je op zolder, is dan heel beperkt qua ruimte en ziet er netjes en niet rommelig uit. Mijn moeder had veel van ons bewaard en dat was later ontzettend leuk voor onze kinderen en ook handig: zo hadden ze altijd wat te doen bij hen. Ze had wel wat te veel bewaard hoor, iets minder was ook prima geweest. Mijn schoonmoeder was schoonmaniak en had helemaal niets bewaard: ik vond dat toch een gemis, mijn zoon lijkt zo ontzettend op zijn vader en had het geweldig gevonden zijn vroegere mechano en thunderbirds speelgoed te kunnen zien.
Zelf ben ik nog helemaal geen oma, maar gebruik het veel van het oude speelgoed van grote zoon als we bezoek hebben met kinderen (neefjes en nichtjes, buurkindjes, etc). Leuker dan overal altijd maar weer die nintendo (of inmiddels Ipad) of t.v. aan om ze zoet te houden.

Tink
15-03-2015 om 23:03
als het niet in de weg staat...
dan zou ik het bewaren. Ik ga later ook de Lego, Playmobil en houten blokken niet wegdoen. Dat zijn toch dingen die blijven vind ik.
Als onze kinderen mee gaan naar een tante en oom van mijn man komt daar vaak een grote bak uit een kast met oude Lego en autootjes erin. Oud laken eronder en ze spelen urenlang gezellig. Ideaal :)
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.