Huis, Tuin en Keuken
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

lele
04-09-2016 om 09:09
Slaapkamer andere kleur geven
Afgelopen voorjaar zijn we verhuisd. De kinderkamers meteen naar hun smaak ingericht zodat ze zich snel thuis zouden voelen in hun nieuwe huis. Maar nu de rest nog.... Nu de scholen weer zijn begonnen wil ik aan de slag met onze slaapkamer. We hebben er niks mee gedaan sinds de verhuizing behalve bed er in zetten.
De slaapkamer is ca. 3x5 meter, met in een van de lange zijdes grote raampartijen, aan een korte kant vaste kasten met van die sierrandjes en aan de andere korte kant het hoofdeinde van het bed. Tegenover de ramen de deur op ongeveer eenderde van vanuit de kasten. De vloer is een grijsbruinig laminaat, de kastdeuren zijn offwhite, de muren zijn licht beige, bed en beddengoed zijn offwhite, voor de ramen zitten witte verduisterende rolgordijnen en van plafond tot vloer gele (niet fel) overgordijnen. Niet lelijk, maar saai. En omdat de ramen op het oosten zijn 's morgens erg licht.
Iemand inspiratie van wat ik eens ga doen om de boel wat gezelliger / knusser te maken?

Marjoleine64
05-09-2016 om 16:09
Mooie grote poster
Mooie grote poster op de muur boven het hoofdeind van het bed, wij hebben er één van een groep dolfijnen. Op onze wanden in de slaapkamer zit een blauw behang, nog van de vorige bewoners (we wonen er al 18 jaar). Nooit de moeite genomen om er iets beters op te zetten. Wij hebben een donker gordijn in stroken, verschillende kleuren naast elkaar (verduisterende stof). Dat kan je ook in lichtere stof doen, in de kleurencombi van je keuze, en dan één van de kleuren laten terugkomen op één van de wanden, ik zou de wand van de deur doen. Bijvoorbeeld een mooie diep-paarse kleur gecombineerd met lila in de gordijnen? En dan de andere wanden in een hele lichte grijze of off-white tint, om de rust te bewaren.

lele
06-09-2016 om 09:09
Bruin of wit
Op het hink ik op 2 gedachten..
Bruin op de muur achter het hoofdeinde en bijpassende effen bruine gordijnen kopen. En al het offwhite en beige hetzelfde houden.
Of Skik-wit. Maar ik ben bang dat dat niet mooi is met het offwhite van de kast en kozijnen. Skik, heb je alles spierwit? of verschillende wittinten door elkaar?
Onze vorige slaapkamer was Wenge met spierwit en petrol. Daarvoor eiken met ossenbloedrood en gebroken wit. Heb in het verleden ook al fuchsia, mintgroen met lila, en grijs-wit gehad. Oh, en zachtgeel met bloemetjes.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.