Huis, Tuin en Keuken
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Rafelkap
25-03-2013 om 12:03
Net wat gemaakt, smaak best ok maar niet super. Maar veel te dik, het is meer drinkkauwen en dat kan ik mijn jongste niet voorzitten. Misschien snijdt een apparaat fijner.
Vertigo, ben jij er al uit?

Rafelkap
25-03-2013 om 17:03
Lenen
En nu kan ik er waarschijnlijk een lenen van mijn vriendin. Als ie nog compleet is. Dat ga ik dan maar eens doen, heb echt nu behoefte aan een vitaminestoot! :-)

Josha
25-03-2013 om 20:03
Heel erg blij met mn vitamix
De Vitamix is een zeer krachtige blender, die in minder dan een minuut alles tot prachtige, gladde smoothies maakt. Ik heb m sinds september en sinds het moment dat ik m heb, heb ik m elke dag gebruikt.
Ik maak smoothies met vers en bevroren fruit, geweekt chiazaad erdoor, een lepel macapoeder, gedroogde gojibessen, wat sinasappelsap en ijsklontjes. Ik maak een hele kan vol, voor het hele gezin. We zijn nog nooit zo gezond en verkoudheidloos de winter doorgekomen.
Voor mezelf doe ik naast fruit ook wel eens groene bladgroente erdoor.
Je kan met een vitamix ook noten malen, graankorrrels tot bloem mixen, bevroren fruit tot sorbetijs draaien.
Het is een flinke investering, maar ik ben er nog geen dag rouwig om geweest. (Ik heb geen aandelen trouwens...)
Voordat ik deze had, deed ik het met een gewone staafmixer. Ging ook wel hoor. En ik neem m nog steeds mee op vakantie. Nadeel van mijn staafmixer is dat hij alleen met zacht fruit en veel vocht een smoothie kan maken. Appels of bevroren dingen kan hij echt niet verwerken.

Vertigo
25-03-2013 om 20:03
Ik ben dus niet de enige met inspiratie, het zal de aanhoudende kou zijn... Aangezien ik weinig ruimte EN geld heb, houd ik t ook nog maar even bij de staafmixer.
Heb vanmiddag 2 rode bieten en wat aardbeien door elkaar gemixt - vrij dik is dat, en er moet nog iets bij voor ik het ga proeven..
Kleine zijweg: mijn groenten en fruit-mijdende jongste smulde van de suikervrije havermoutcakejes met banaan en dadels erdoor. Die ga ik vaker maken!

MoederMop
25-03-2013 om 23:03
Nu ik dit lees...
besef ik dat ik eigenlijk gewoon meedoen met de smoothie-mode, alleen maak ik het dan warm en heet het soep! ;-)

lisbeth
26-03-2013 om 09:03
Ijs vraag
ik ben vanochtend aan het kijken op smoothiesites, maar zie daar regelmatig ijs staan. wat voor ijs bedoelen ze daarmee? gewoon ijsblokjes?

Josha
26-03-2013 om 21:03
Ja ijsblokjes
Daar wordt een smoothie lekker dik en koud van. 'Ijsjes smoothie' noemt mijn jongste van 3,5 het. Hij is er dol op.
Ik doe ongeveer 3/4 van de ijsblokjes die ik in mijn gewone ijsblokjesvorm kan maken erbij (op bijna 2 liter smoothie). Wat ook erg lekker is, is bevroren fruit (overrijpe bananen, stukken ananas (het is nu ananas tijd) die je zelf invriest, of van die pakjes bevroren fruit van de AH)

lisbeth
27-03-2013 om 07:03
Lekkere fruitcombi's
Wie weet lekkere fruitcombi's voor kinderen
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Vertigo
27-03-2013 om 22:03
Fruit
Alles met banaan is wel goed volgens mij :)
Appel ook..
Ik heb ook wel een vijg bijgemikt.
Peer: heerlijk.
Qua combineren is appel-peer-banaan altijd goed volgens mij, maar sowieso kan er een hoop?
Je kunt eens kijken welke combi's de appie hanteert, die hebben dat vast uitgebreid onderzocht :)