Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

40er

40er

21-04-2016 om 19:04

Prince overleden

Net, dwdd, werd gezegd dat Prince is overleden.
Wat is dat toch dit jaar, al zoveel muzikanten overleden. Mijn zoon had onlangs een afbeelding, met oa Lemmy, Cobain en nog meer. Heaven must sound beautiful, it's hell down here (daar stonden oa Bieber en one direction bij) Volgens mij moet het nu boven idd mooi klinken.....

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

24-04-2016 om 22:04

Klopt Hortensia

.

40er

40er

24-04-2016 om 22:04

Iedereen heeft zijn eigen kijk er op.... en ik voel me niet aan gesproken :-)

Van mij mogen ze hoor, ik vind het alleen curieus.

skik

mireille

mireille

24-04-2016 om 23:04

een beetje

Ik kan me het kopen van cd's in het geval van Prince juist wel voorstellen. Zijn topwerken waren nog in de tijd van de LP. Veel fans hebben dus werk van hem op LP en/of cassettebandje maar vaak niet de apparatuur (meer) om het af te spelen. Je kunt zijn werk nauwelijks streamen via bv spotify, ook is het nauwelijks te vinden op you tube, vevo etc. Wil je het weer opnieuw horen, dan zul je een cd moeten kopen. Zo heb ik tenminste al van diverse mensen gehoord. Ik zelf heb dat kopen niet maar ik snap wel dat mensen dat doen.

mireille/hortensia

Het lijkt me dat echte fans allang alles op cd hebben, zijn meeste werk is ook gewoon op cd uitgebracht. Mocht je nog wat lp's hebben uit begin jaren tachtig en het nu op cd willen hebben omdat je geen pick up meer hebt en er nauwelijks digitaal materiaal op internet beschikbaar is, dan vraag ik me af waarom het je de afgelopen dertig jaar kennelijk geen behoefte had om die cd's te kopen en nu ineens wel. Maar goed, ieder zijn meug. Ik vind het alleen curieus.

skik

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

25-04-2016 om 08:04

Och Skik

En alleen echte fans mogen cds kopen?
En als je fan bent moet je ook per se de muziek gekocht hebben?

Wat is jouw wereld zwart-wit zeg.

Even ter geruststelling: ik heb van alles op iTunes. Gekocht dus. Cds is er nooit zo van gekomen vroeger. 40 gulden was ook best een smak geld voor een puber. Dus tja, ben je dan geen fan? Ach wie ben jij om daar een oordeel over te hebben....

Hortensia

Hortensia

25-04-2016 om 09:04

skik

For old times sake.

Ik had cassettebandjes, cd's en zo. Die lagen nog bij mijn ex om "ooit nog eens opgehaald te worden", ondertussen luisterde ik gedownloade mp3-s en later spotify. Die bandjes, cd's, elpees en zo zou ik nog wel eens ophalen, samen met nog meer spullen die zo lang bij hem lagen omdat ik destijds te klein woonde om het zelf te kunnen herbergen. Denk ook aan video's, dingetjes van de kinderen (rapporten, tekeningen), diploma's en zo. Ik dacht dat het veilig lag, in een paar solide koffers en dozen. Af en toe nam ik wel wat mee, zo heb ik een deel van de cassettebandjes en de video's al meegenomen, de rest "komt nog wel".

Tot zijn huis werd ontruimd wegens schulden en hij zelf spoorloos verdween.

Noem het curieus. Noem het laks dat ik niet meteen alles op heb gehaald. Hang er gerust een waardeoordeel aan, als jij je daar prettig (of misschien wel beter) bij voelt. Soms zit er een ander verhaal achter waarom iemand iets doet of laat.

mirreke

mirreke

27-04-2016 om 17:04

Toch even gekeken

Hier, Prince op Wikipedia. Kijk voor de grap ook even bij zijn discografie. Vanaf 2000 zijn 16 albums van hem verschenen. Uitgerangeerd...?

https://en.wikipedia.org/wiki/Prince_%28musician%29

Verder, het is mij er niet om te doen om iemand de mond te snoeren of de loef af te steken. Ik vind het gewoon doodzonde, al dat talent en die energie in een klap afgebroken.

Ja, ik heb daar wel een soort verdriet van, merk ik. Net als bij David Bowie. Niet alleen een soort constante aanwezigheid op de achtergrond, maar echt ook mensen die verschil maakten.

En bij Prince had ik telkens weer het idee, de volgende keer dat hij in Paradiso speelt ga ik hem zien... Niet dus...

Enfin, ik ben mijn kamer aan het opruimen, en ik kom 4 cd's van hem tegen die ik blijk te hebben.

Sign of the Times heb ik ook, maar die kan ik niet meer vinden, potdikkie...

40er

40er

27-04-2016 om 17:04

mirreke

Heb net weer purple rain in de auto gelegd. Dat zijn mijn mee-bleer momentjes :-)
Hij was ook een genie, vond ik. Multi-talent.

Pimpelpaars

Pimpelpaars

27-04-2016 om 22:04

You tube

https://youtu.be/PUc1QJA7G8I

Prince staat nu weerop youtube.

Ik zit dit geweldige concert uit 2007 te kijken. Manoman, wat funkt dat de pan uit.

Nee, uitgerangeerd was hij nog niet.

Pimpelpaars

Pimpelpaars

27-04-2016 om 23:04

2011

Het concertis uit 2011, foutje :)

Kaaskopje

Kaaskopje

28-04-2016 om 12:04

Skik

Dat mensen na de dood van een zanger/zangeres of band naar de winkel rennen, vind ik ook een 'curieus' fenomeen. Maar dat 'echte' fans alles op cd in huis zouden moeten hebben, is in de huidige tijd onzin lijkt mij. Ik hou erg van Coldplay, maar ik heb er niets van in huis. Waarom zou ik, als ik alles via Youtube kan vinden? Onze cd's stonden te verstoffen.

Angela67

Angela67

28-04-2016 om 20:04

mooie opsomming

(Die link van Pimpelpaars is goed! Gaaf concert! Ik heb nog niet alles beluisterd maar het klinkt als een klok).

Dit vind ik een mooi overzicht:
http://www.nu.nl/weekend/4251057/prince-genre-zichzelf.html

gr Angela

mireille

mireille

01-05-2016 om 09:05

herontdekken

Soms herontdek je een artiest weer, bijvoorbeeld omdat de muziek in een film voorkomt, doordat je de LP weer terugvindt of, dat kun je curieus vinden, als iemand overlijdt. Meestal kijk je op you tube even, dat kon niet, dat had Prince afgeschermd, inmiddels is voldoende te vinden, dus ik ben benieuwd of dat blijft staan. Of je pakt de oude geluidsdragers maar cassttebandjes en lp's is lastig afspelen. Wat doe je dan? Je gaat de cd's kopen, ook als "mindere" fan. Dat kun je curieus noemen, je kunt het ook anders zien. Ik zie het dus anders.

Kaaskopje

Kaaskopje

01-05-2016 om 13:05

The Eagles

Dat herontdekken had ik een paar jaar geleden met The Eagles. Alsof je het opeens met frisse blik en gehoor beluistert. Dat is leuk .

Prince

In jaren 80 was ik groot fan van Prince. Concert in Utrecht (peach and black tour) was een belevenis.. Daarna haakte ik af. Ik geloof niet dat ik na Pearls and Diamonds ooit nog een CD van Prince heb besluisterd. Maar toen mijn vriend mij twee jaar geleden mee vroeg naar concert van Prince (Ziggo Dome), ging ik mee. En het was een topconcert. Live was Prince echt geweldig. Ik vind het jammer dat de mogelijkheid weg is nog een keer een concert van hem te bezoeken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.