Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Kaaskopje

Kaaskopje

07-07-2019 om 23:07

Planning eten/ bbq groter gezelschap

Pirata

Pirata

09-07-2019 om 12:07

oh ja, bestek enzo

Ik gebruik altijd echt bestek. Soms wel wegwerpbordjes, maar tegenwoordig meestal echte borden (kosten toch niks bij IKEA). En iedereen zo'n simpel Duralex glaasje waar alle dranken in kunnen. 0,99 voor 6 bij Ikea.

Astrid

Astrid

09-07-2019 om 13:07

Dank je wel dat ga ik heel snel eens maken!

Kaaskopje

Kaaskopje

10-07-2019 om 01:07

Nee, geen plastic vorkjes

Ik heb houten vorken, lepels en messen en daarnaast ons eigen bestek. Inmiddels ook kartonnen schaaltjes en serveerborden. Vlaggetjes van papier.

Pirata, ik weet niet of ik nog de gelegenheid krijg om naar Ikea te gaan, maar we hebben hier ook Action en Big Bazar.

Chantelle

Chantelle

07-08-2019 om 14:08

Ik draai mijn hand er niet meer voor om...

BBQ: ik ga naar de slager en ga uit van 3 tot 4 stukjes vlees per persoon. Liever te veel dan te weinig. Ik haal het op de dag zelf, bewaar het ookt ijdens de BBQ in de koelkast. Wat overblijft kan na de BBQ in de diepvries.

Bij slager bestel ik vaak ook de salade en sausjes en kruidenboter.

Daarbij maak ik grote bakken met salade. Standaard: stukjes watermeloen (eventueel met munt en feta), bulgur/couscoussalade (supersimpel, goedkoop en altijd oh's en ah's (couscous, ras el hanout kruiden, paprika, kikker of doperwten, verse spinazie, eventueel feta) en pasta pestosalade. Gaat royaal op.

Stokbrood e/o turkse broden eof gewoon een ongesneden vloerbrood oppiepen in de oven en aan grove stukken (laten) snijden. Liefst op een mooie grote, houten snijplank met broodmes erbij.

Vooraf: zet ik alles klaar (borden, bestek, glazen, schalen (bij Action heb je voor 2 euro grote, vrolijke schalen voor salade en ideaal!). Help yourself.

Drankjes in de koelkast (eventueel bordje op de deur). Op iedere tafel leg ik 1 of 2 vrolijke servetjes, zet ik een karaf water (leuk met schijfje citroen en takje munt), waterglaasjes, servetjes in een glaasje en een glazen vaasje/potje met wat bloemetjes die ik buiten pluk.

Er zijn altijd wel een paar mannen die vlees willen bakken en daarna loopt het wel vanzelf.

Vega: ik heb liever bv puntpaprika's met feta dan kant en klare vleesvervangers.

Qua andere bijeenkomst weet ik niet precies wat je bedoeling is. Je kunt bij veel slagers etc voor 10 euro pp een buffetje bestellen. Dan ben je overal klaar mee. Vind je dat wat te gortig, een paar andere ideeën. Op verjaardagen maken we altijd voor de famlie (lees: 30 pp) iets te eten.

Vaak maak ik een stoofpot. Nu pruttelt er bijvoorbeeld een grote pan boemboe bali vlees (zo noemen wij het). Hacheevlees, kant en klare boemboe en 3 uur laten pruttelen. Eventueel doen je er sateetjes (ook vega) bij. Ik serveer ze vaak zonder stokjes (in een glaasje). Datzelfde kan met drumsticks/kippenpootjes en een andere boemboe. Grote schalen kroepoek, witte rijst, atjar, rijstsalade (ook heel simpel), komkommersalade, ...

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.