Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Larissa

Larissa

27-04-2016 om 12:04

Paspoort en ID voor pubers?

mireille

mireille

01-05-2016 om 09:05

oh ja, die hoesjes

Oh ja, die hoesjes voor de telefoon. Toen ze jonger waren wilden ze die niet want dat was voor bejaarden. Maar nu ze ouder zijn en sinds er wat schermen zijn gesneuveld en andere beschadigingen zijn ontstaan na val, hebben ze of een hoesje of alleen zo'n achterkantbeschermer, zeg maar. Achter zo'n beschermer kun je ook een id kwijt.

Yura

Yura

02-05-2016 om 12:05

Wel iets later

MIjn kinderen hadden ook een paspoort, dus ik had het een tijdje afgewacht. Een paspoort draag je inderdaad niet altijd maar bij je. Op straat zomaar uit het niets, wat je wel eens hoort, zijn ze nooit gecheckt. Maar inderdaad moet je hem wel eens laten zien bij een film of met uit gaan enzo. Dus uiteindelijk toch maar genomen. Wij volwassenen hebben meestal wel een rijbewijs bij ons, dus je kunt je altijd wel legitimeren, zij hebben dat niet. Zoon heeft inmiddels een rijbewijs, dus die heeft zijn id weer op geborgen, die gebruikt hij nu alleen nog met vakantie in Europa, paspoort is inmiddels ook weer vernieuwd, want we gingen 2 jaar geleden naar de VS, dat had ik anders niet gedaan. Nu gebruiken ze eigenlijk hun paspoort bijna niet meer, omdat in Europa de id-kaart voldoet. Dochter heeft wel een lichte beschadiging aan haar id-kaart, dus die neemt met vliegen wel haar paspoort mee, vanwege strenge security (ze moest 2 weken geleden met school vanaf Brussel vliegen), maar met de auto alleen de id-kaart.

bloemetje

bloemetje

02-05-2016 om 13:05

wat mij verbaast

Wat mij toch een beetje verbaast in sommige reacties, is dat 'er wordt bijna nooit gecontroleerd' als argument wordt gebruikt om geen ID-kaart te willen aanschaffen. Dat vind ik best gek... Je bent gewoon verplicht om je te kunnen legitimeren. Je zegt toch ook niet tegen je kind: je hoeft niet te wachten voor het rode stoplicht, want er wordt toch bijna nooit gecontroleerd?

Aan sommige regels heb je je gewoon te houden.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.