Huis, Tuin en Keuken
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Tigress
01-02-2013 om 15:02
Orchidee gekregen, verzorging? (spoed)
O, o, o, gisteren een orichidee gekregen! heel lief en aardig maar ik heb geen groene vingers!!! Tuincentra worden qua groene inwoners geëvacueerd zodra ik aankom en ik krijg alleen planten mee die toch al suïcidaal zijn. Het zal wel een phealanopsis zijn (gegoogled) en ja het klinkt niet al te hogere tuinbouwachtig, maar toch.
Hoe verzorg ik het ding een beetje behoorlijk. Want ik vind hem wel mooi en wil mijn best wel doen. Eerste vraag: kan ie voorlopig met een schoteltje volstaan en tweede vraag: wáár zet ik hem. Volle zon of half schaduw?
Volle zon heb ik 's morgens voor en 's middags vooral achter. Help!!!

Genista
06-02-2013 om 12:02
Bellefleur
Thee? Euh, vast wel, als jouw moeder dat zegt. Maar thee gaat hier met liters per dag op, schoon op, ik heb nooit thee over om het bij planten te gieten ;-)

ilonka
10-02-2013 om 14:02
Niet moeilijk
volgens mij.
Ik heb sinds kerst ook een orchidee.
bij mij zat er een kaartje bij met een internetsite. Daar kon ik inloggen voor meer info.
Die van mij zit in een doorzichtige pot waardoor je de wortels goed kunt zien. Op de site stond dat als de wortels "wittig" waren, dat je hem dan in de gootsteen moet zetten en zoveel water erin dat de pot onderstaat.
HEel even laten staan zodat hij zich kan volzuigen en dan op het aanrecht uit laten lekken.
Bij mij is dat zo eens in de 10dagen.
Mijn ouders zijn in de zomermaanden veel op de camping en weinig thuis. Hun orchideeen krijgen dan echt maar heeel af en toe water en ze doen het altijd prachtig.

Tigress
11-02-2013 om 17:02
Ben er niet meer zo bang voor
Orchidee... o, eng! Dat dacht ik. Maar dankzij jullie niet meer zo bang om weer een plant te vermoorden. Hij laat nog meer bloemen uitkomen en ik heb m echt nog maar één keer laten volzuigen en uitlekken, de wortels zijn nog groen (goeie tip Tesah!) Long let it live!