Huis, Tuin en Keuken
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Aagje Helderder
22-02-2017 om 09:02
Oppas dieren
Voor de verzorging van onze beesten tijdens de vakantie heb ik een puurtpuber gevraagd dit tegen betaling te doen. Bedoeling is dat hij minimaal 1x per dag komt om vast voer en water te geven, een tweede keer (tegen de avond) kan ook nog om wat groente en hooi te geven. Een keer de ren (niet buitensporig groot) uitvegen zou mooi zijn.
Wat zou een reëel bedrag zijn voor een week? Tijdsinvestering lijkt me gemiddeld ongeveer 20 minuten per dag.
Aagje

Vivianne
23-02-2017 om 17:02
Mijn buurvrouw was juist blij dat ze kon betalen
Zij hadden drie katten, wij geen huisdieren. Buurvrouw vond het niet prettig om telkens hulp te vragen (ze gaan best vaak weg). Toen heb ik gezegd dat ze ook mijn kinderen kon vragen. Oudste was toen 10 jaar. Buurvrouw blij en kind blij. Zo hoefde zij zich niet bezwaard te voelen en kind was blij wat extra's te verdienen. Toen nog een euro per dag.
De mensen van verderop kennen wij niet. Iemand anders heeft gezegd dat mijn zoon misschien voor hun kat kan zorgen. Ze hebben contact gezocht en zijn heel blij dat ze iemand in de buurt gevonden hebben.
Hun eigen puber zorgt bij iemand anders voor een kat. Zij krijgt daar ook betaald.
Met andere praktische dingen helpen wij over en weer onze buren/overburen, etc (gratis uiteraard)

Dendy Pearson
23-02-2017 om 20:02
Nog nooit
Hier in de straat zorgen we gewoon voor elkaars huis en haard. Gratis, je kunt gewoon iets voor een ander doen zonder daar iets voor terug te verwachten. Ik zou het niet goed vinden als mijn kinderen betaald zouden worden voor een vriendendienst.

Aagje Helderder
23-02-2017 om 21:02
eerlijk gezegd deel ik wel de mening dat je dingen ook wel gewoon kunt doen voor elkaar. Maar ik durf mezelf daarin niet als norm te nemen omdat ik zelf ook altijd gratis oppaste toen ik puber was. Precies om gewoon wat voor een ander te doen. En ik vond het nog leuk ook. Maar dat is niet meer van deze tijd. Dat was toen al niet echt van die tijd. En dat vraag ik dus echt niet van een ander.
Dus voor oppassen betalen we en de buurtpuber (ook nog een new kid on the block) die de verantwoordelijkheid voor de beestenboel op zich neemt ook. Tenzij iemand aangeeft het gewoon voor ons te willen doen. Dan neem ik het graciously aan. Maar dat deed hij niet en dat is prima. Hij vond €20,- wel boven verwachting trouwens.
€50,-, zoals Molleke voorstelt, vind ik buitengewoon hoog hoor. Reken dat maar eens om per uur. Als ik ruim reken, is puber er 2,5 uur mee bezig. Dan betekent betaling van €50,- een uurtarief van €20,-. Nu krijg hij €8,- per uur. Vind ik niet slecht betaald of krenterig, eerlijk gezegd. (Of reken ik nu verkeerd, rekenen was nooit mijn sterkste kant?).
Aagje

Tango
23-02-2017 om 21:02
Kind
Ik zou een kind hier inderdaad wel iets voor geven, maar 20 euro lijkt me inderdaad een prima bedrag voor een week. Zelf zou ik het gratis doen, maar voor je kind is het natuurlijk leuk als het er een zakcentje voor krijgt.
Hier zorgde ik een paar jaar geleden ook voor een stel konijnen van de buren van 5 huizen verderop. Vroeg ik niets voor. Was hooguit 10 minuten werk per dag. Alleen water en eten geven. Soms lieten we ze ook even uit het hok om rond te lopen. Dan waren we wat langer bezig natuurlijk. Ik kreeg altijd wel een kleinigheidje van ze. Zoon ging vaak mee, vond dat gewoon leuk. Helaas verhuisde het gezin, anders had hij het wel overgenomen toen hij wat ouder was.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.