Huis, Tuin en Keuken
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Flavia
19-11-2020 om 11:11
OO recepten
Voor die recepten die hier al jaren rond gaan en blijkbaar tot ieders favorieten zijn gaan horen.
Ik ben zelf nog opzoek naar de Cobikekskes.

Genista
20-11-2020 om 08:11
Riep u, Cobi?
Wat lollig dat ik na zoveel jaren van ontrouw nog herinnerd word. Al die receptentoppers, natuurlijk naar even zovele mensen hier op het forum genormd. Dat kookboek zou ik graag, gráág hebben, al staat een deel ervan allang in mijn receptenbak. Cobikekse hebben wij vroeger eindeloos veel gebakken. En de naam mag dan inderdaad aan mijn brein ontsproten zijn, het recept was wel degelijk van Cobi. Als ik me goed herinner was je opa bakker geweest en had je het van hen, kan dat?
Ijs met marssaus is nog altijd een topper om in te zetten als bijzonder toetje, komkommersoep is ook lekker. Onze worteltaart komt ook van hier. Een paar linzensoeptips van IngridT komen weer bovendrijven.
Heee, daar zie “Silonekruidkoek” en “Troostchili” van Lidwientje. Twee Reinasoepen, tomaten- en kerrie, o ja, die vond mijn vader ook zo lekker...

Genista
20-11-2020 om 09:11
Recepten voor de smalle beurs
Overigens heb ik in het verleden ook ooit recepten verzameld voor mensen met een klein budget. Zowel hier op het forum als in mijn offline vriendenkring waren er gezinnen die in de schuldsanering zaten en daardoor een heel klein weekbudget hadden. Lieve forummers hebben toen op mijn verzoek hun goedkope maar toch gezonde gerechten opgezocht. Dat “kookboek” heb ik ook nog.

Monique
26-11-2020 om 21:11
Be nu toch wel
Erg benieuwd naar de banaan van lidwientje.
Las er van de week ook al iets over in een topic over/van oud forummers.
Ik zou het receptenboek ook erg graag willen. Wat leuk; een echt OOL receptenboek

Anneque
26-11-2020 om 22:11
die banaan
Ik herinner me het als volgt. Bij veel kleuterklassen, en ook die van haar dochter, was het gebruikelijk om fruit in een bakje mee te geven. Om gedoe te voorkomen, schreef men daar dan de naam van het kind op. Lidwientje was moe, in gedachten, afgeleid of anderszins er niet helemaal bij en zag even later dat ze met duidelijke blokletters op de banaan niet de naam van haar kind had geschreven, maar eenvoudig: "banaan".
:-)

Dymphne
27-11-2020 om 08:11
Dat wordt smullen.
Wat een heerlijkheden staan er. Heb net mijn ontbijt op maar krijg nu alweer trek .

Tijgeroog
27-11-2020 om 12:11
Anneque
Volgens mij stond het in dit geval niet op het bakje, maar op de banaan zelf. Heb er nog vaak aan teruggedacht terwijl ik de bananen van m’n kinderen beschreef.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.