Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Tihama

Tihama

19-02-2016 om 18:02

Onverwachte gezinsuitbreiding ....

Sancy

Sancy

27-08-2017 om 17:08

Tihama

Ha! Dat van Cieltje wist ik nog, en Mieltje is toch nageslacht? Net als de katten van Alkes dus

Ik ben de afgelopen jaren veel gegevens verloren maar in de krochten van mijn geheugen zaten nog wat aanwijzingen die me naar jou leidden, dus er komt snel een snailmail met mijn huidige gegevens.

Hoeveel

overtollige katten worden er jaarlijks in NL gedood?
Ik gebruik bewust niet het vriendelijker klinkende "geëuthanaseerd"...
Er zijn sowieso al veel teveel huiskatten, maar blijkbaar wordt iedereen week als er weer eens een nestje op komst is.
Tijdens de bezetting WO II, werden hier "kattensoupers" georganiseerd. Er werd geen geheim gemaakt van het hoofdingrediënt. Toen was het geen plaag, al die kansarme katten.
Overigens: die beesten zijn nauwelijks te vreten. Maar ja, de bezetting hè, en katten waren zo ongeveer de enige bron van dierlijke proteïnen die niet streng gereglementeerd was.

Tihama

Tihama

27-08-2017 om 21:08

Yvan

Om je gerust te stellen: de kat is zo snel mogelijk na de bevalling gesteriliseerd.

Tip: dit draadje is alweer 1,5 jaar oud....

Emmawee

Emmawee

27-08-2017 om 21:08

Yvan

Er worden in Nederland jaarlijks tussen de 8.000 en 13.500 zwerfkatten door jagers afgeschoten. Dat zijn er heel wat.
Katten in dierenasiels worden afgemaakt bij ernstige gedragsproblemen of ernstige ziekten. Moeilijk plaatsbare katten verhuizen soms naar een ander asiel om de kans op plaatsing te vergroten. Zij vinden vaak, soms na vele jaren een tehuis.
En hoe is dat in België?

In de Tweede Wereldoorlog 'verdwenen' veel katten en was er veel 'konijn' te koop. Blijkbaar vond toch niet iedereen het een fijn idee om kat te eten en bljjkbaar lijkt de smaak wat op konijn. Al zullen er gerust mensen zijn voor wie het doden en eten van katten geen enkel probleem was, vooral niet vergeleken met de verschrikkelijke honger die er was.

Maar wilde je er precies mee zeggen?

Sancy

Sancy

28-08-2017 om 11:08

Ach heerlijk Yvan

Ik mag dan jaren weggeweest zijn van dit forum, maar ik herken nog steeds een trol in gezelschap.

Dat gezegd hebbend: ga je eens druk maken over de pluimvee- melkvee- runder- en varkensindustrie.

Vegetarische groet, Sancy

Sancy

Wel leuk dat ik jou tref in dit kattendraadje. Met de broer en zus uit nest van jouw kat gaat het uitstekend. Ze vechten elkaar af en toe wel de tent uit, maar kunnen ook nog rustig naast elkaar in slaap vallen.

Polemisch (zoals altijd): sorry

Ik vind het ook niet leuk dat het nodig is wat kattenjongen een kogel door de hersenstam te jagen (en da's dan nog de humanere optie...). Maar de eerste en enige verantwoordelijken daarvoor zijn de eigenaars.

@ Emmawee #55

Daar zijn in B niet echt systematisch bijgehouden cijfers over.
Maar in elk geval hebben katten, ook gegeven hun aard, hier niet veel kans, eens in een asiel, dat ook levend te verlaten. Doorgaans worden ze na een paar weken gedood.
En maar goed ook. De dierenliefhebbers, inclusief de seuten die denken dat zo'n beest goed staat op fancy foto's op twitter, zullen het er niet eens mee zijn.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.