Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Tonny

Tonny

20-07-2013 om 20:07

Nog mensen met een ouderwets koffiezetapparaat hier?

Pluk53

Pluk53

24-07-2013 om 16:07

Doordruksysteem

geeft de lekkerste koffie. Kijk onder "French press".

Fiorucci

Fiorucci

24-07-2013 om 17:07

Pluk

De koffie is prima inderdaad, maar die uit een perculator ook. En nespresso ristretto..:)

Knurf

Knurf

24-07-2013 om 19:07

Maar fio

'Zat mensen gebruiken een perculator of een doordruk koffiezetter.'

Maar om het water warm te krijgen heb je toch een waterkoker of een gasfornuis nodig? Of zijn dat geen apparaten?

Fiorucci

Fiorucci

24-07-2013 om 21:07

Knurf

Ja, dat is waar. Maar dat geldt dus ook voor de perculator die Brunette noemt....die moet ook op het gas.

Gewoon apparaat

Wij hebben ook nog een ouderwets koffiezetapparaat en het bvalt verder prima. Ik zie geen reden om op zo'n duur pad- of herrieapparaat over te stappen Maar inderdaad, supermarkten lijken meer en meer de filterzakjes te verstoppen...

bertje1

bertje1

27-07-2013 om 22:07

Ja! heerlijk, gewoon apparaat

ik heb niet het gevoel dat ik iets mis: dure, milieu onvriendelijke cupjes met net niet lekkere koffie (sterk), geef mij maar ouderwets! heb zo'n ding van 30 euro (braun), daar kan ik heel wat kopjes mee zetten tov nespresso!

Ook filterkoffie

Een koffiezetapparaat van DE. Koffiefilters vind ik met gemak bij alle supermarkten. Koffie heb ik van K&G, snelfiltermaling. Bonen zelf malen is nog lekkerder, ik twijfel nog steeds of ik dat weer wil gaan doen.

mirreke

mirreke

28-07-2013 om 10:07

En toch

Ik heb zo'n philips senseo, en de allerdonkerste pads van de lidl zijn het lekkerst van allemaal. We krijgen altijd commentaar dat de koffie bij ons zo lekker is.
Wat ik me nog kan herinneren van koffie met een filterzakje, is dat hij altijd zo lang bleef staan, zou vervelend ging ruiken, en eigenlijk helemaal niet lekker was. Als ik nu filtergezette koffie drink vind ik die echt niet lekker.
Wel uit zo'n ondersteboven percolator trouwens, waarbij het water van onder naar boven stoomt.
Maar ach, ieder zijn smaak, is ook zo.

Tonny - filters

Laatst heb ik van een medewerker geleerd waarom de filterzakjes niet bij de bonen lagen, let wel, dat was in het buitenland: filters zijn geen voedig en lighen apart. Maar nu bedenk ik me dat houdbare zuivel ook voeding is.. Hoedanook, filterzakjes liggen volgens mij standaard niet naast de pakken koffie.

Wii hebben een heel fijn koffiezetapparaat, de espressomachine staat in de kelder :)

Anne

Anne

29-07-2013 om 22:07

Ja hier!

Vroeger altijd koffiezetapparaat.
Toen verhuisd en was de Senseo 'in'. Leek me handig: voor iedereen altijd een vers kopje koffie tijdens het klussen. De schuimkraag stond me al vanaf het begin tegen. Roeren helpt niet. Na een jaar heb ik de Senseo weg gedaan en een koffiezetapparaat gekocht. Maar wat ik ook deed, de koffie smaakte niet.
Toen aan de oploskoffie. Ging. Kon. Werd ik ook niet echt blij van.
Toen een apparaat gekocht voor op het vuur. Zodra het pruttelde moest het vuur uit. Smaak was aardig maar die drap onderin je kopje...
Daarna opgieten, zoals op de camping. Ook niet geweldig.
Nu ben ik onderhand 4 jaar verder en heb ik vorige maand mijn koffiezetter weer uit de kast gehaald. Gelukkig had ik hem nog, want ik ben vrij dapper met weggooien.
Koffie smaakt weer goed. Het pruttelen is gezellig. Kortom: ja, hier staat een gewoon koffiezetapparaat.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.