Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

naambordje op de deur?

Postbode

Postbode

25-08-2016 om 15:08

Een regelmatig langskomende postbode? Dat is in grote gebieden van het land behoorlijk ouderwets. Ik heb meerdere wijken op verschillende dagen per week en juist die variatie houdt het nog een beetje leuk. Mijn schoonzus heeft een vaste wijk, elke dag hetzelfde en bij gods gratie mocht ze er nog 1 wijk bijleren voor als die bezorger op vakantie is maar daar zijn maar weinig wijken in het dorp. Ik ken ruim 40 wijken.

Als ik post met een fout heb loop ik natuurlijk de hele postcode met dat poststuk in de hoop dat ik een een ander poststuk met die naam tegenkom, ik ben niet gek en ook in mijn meest vaste wijk ken ik heus wel wat namen maar ik had vorig jaar december toch echt vaak een probleem. Ook buiten de kerst komt het vaak voor, mensen zijn echt veel slordiger geworden met de adressering denk ik. Soms lijkt het er ook op dat ze het oude en het nieuwe adres door elkaar gebruiken. Ik heb bijv een Tuinstraat en een R.J. Tuinstraat in ons dorp (ja degene die dat bedacht heeft mag van mij een medaille). De postcode is flink verschillend: 4312AB en 4313XT maar er zijn mensen die ergens ver in het verleden de postcode hebben opgezocht en in hun adresboekje hebben gezet. Die mensen hadden niet door dat hun familielid niet in de Tuinstraat woont maar in de R.J. Tuinstraat en hebben dus de postcode van de Tuinstraat in hun adresboek gezet. Echt meerdere keren per jaar is het raak. Ook mensen die in hun adresboek ergens maar zijn opgehouden met het huisnummer noteren: ipv 220 is het dus 22 geworden en daar zitten echt heel wat huizen tussen. Zo kan ik wel doorgaan met deze voorbeelden en dan heb ik het inderdaad nog niet eens over die dramatische aziatische pakketjes. Men wat een meuk komt daar vandaan en wat gaat er daar veel fout. Mijn zoon (zaterdagpostbezorger) belde mij gisteren op: geen huisnummer, straatnaam heel vreemd geschreven en er was een telefoonnummer. Na heel wat gezoek is hij gaan bellen, kreeg iemand (Engelstalig) uit een naburig dorp aan de lijn. Eigenlijk had hij niet moeten bellen, krijgt hij toch niet vergoed, en na heel wat onduidelijkheid bleek een neef van die mevrouw op nr 4 in die betreffende straat te wonen....?

Anna G.

Anna G.

25-08-2016 om 17:08

ijsvogeltje

"Middelste zoons schept er veel plezier in zijn ali baba bestellingen onder de meest bizarre namen te plaasten. Die zouden dan ook niet bezorgd worden."

Daar moet je mee uitkijken. Tegenwoordig moeten de meeste Ali pakjes die niet door de brievenbus passen worden opgehaald bij de Bruna (of ander agentschap in de buurt). Daar moet je je legitimeren. Ik heb al meermaals meegemaakt dat man een pakje wat op mijn naam stond niet meekreeg. Dat moest ik persoonlijk komen afhalen.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

25-08-2016 om 17:08

Anna G.

Het is niet mijn zoon die dat doet, maar de zoon van Kenfan:-)

Anna G.

Anna G.

25-08-2016 om 20:08

haha ok! Dan voor Kenfan :-)

Anna G.

Dat is dan het probleem van de heer Karel Adriaan Potje, niet het mijne.

Kaaskopje

Kaaskopje

26-08-2016 om 09:08

Postbode

Een vriend van ons bezorgd redelijk vast een bepaald gebied in de stad. Van anderen weet ik het niet precies, zo goed let ik daar niet op:-). Ik besef dat postbezorgers vooral op huisnummer bezorgen (kan me voorstellen dat het behoorlijk irritant is als ook die ontbreekt!), maar als er niet op naam wordt bezorgd, is een naambordje dus overbodig. Als ik héél eerlijk ben, vind ik dat wel een vorm van gemakzucht. Wat is het voor moeite om te kijken of de naam klopt met wat er op het naambordje staat als die er is? Onze naam en die van de buren hangt naast de deur. Een enkele keer wordt bij ons aangebeld voor een pakje voor de buren, omdat zelfs het huisnummer ingewikkeld blijkt te zijn. Ze zien een huisnummer en letten dan niet op de toevoeging. En dan óns aankijken alsof we om de boel ingewikkeld te maken af en toe van huisnummer ruilen met de buren:-)). Maar het is al fijn dat ze ons en de buren weten te vinden. In de loop der jaren hebben mensen al heel wat rondjes gereden omdat we niet logisch wonen.

bieb63

bieb63

26-08-2016 om 12:08

wat denk ik ook vaak gebeurt

is dat veel mensen er op zich geen probleem mee hebben een naambordje met achternaam te hebben, maar er simpelweg niet toe komen, vergeten enz. Mede doordat je het niet belangrijk genoeg vindt.

Zo is het bij ons ook gegaan. Toen wij ons huis kochten jaren geleden, hadden we op zich wel het plan een (eenvoudig) naambordje op te hangen (met achternaam), maar dat had niet directe prioriteit. Dat resulteerde erin, dat we er niet aan dachten (als we bijv. in de buurt waren van een winkel waar je dat kon laten maken) of áls we er wel aan dachten, niet speciaal naar zo'n winkel gingen, als je daar niet in de buurt moest zijn. Kortom, het heeft geloof ik 2 jaar geduurd, voordat we zo'n bordje aanschafte. Vervolgens moest dat bordje op de deurpost geschroefd worden, en daar had je ook niet altijd zin in (gereedschap opzoeken, afmeten enz). Dus ook dat heeft weer een paar maanden geduurd, voordat het bordje er daadwerkelijk op zat.

Dus ik denk dat er veel mensen zijn, die zo'n bordje op zich geen probleem vinden, maar het niet belangrijk genoeg vinden om daar constant aan te denken c.q. actie te ondernemen.

Gillende Keukenmeid

Gillende Keukenmeid

26-08-2016 om 13:08

twijfels

Ik wil ook eindelijk een bordje, na 14 jaar in dit huis. Het lijkt me gezellig, onze namen erop met achternamen, en dan nog de kinderen.
De eerste tien jaar kon het niet omdat het lastig was met de stiefkinderen. Het was allebei niet goed: ze er niet op zetten zou ik heel erg vinden, alsof ze er niet bij zouden horen (al waren ze er maar minimaal, slechts 1 op de 2 weekenden). Ze deden wel alsof ze 'slechts op bezoek' waren maar om dat zo helder uit te dragen, ondenkbaar.
Maar ze er wél opzetten kon ook niet echt, want dat zouden ze ook weer heel raar vinden. Laat staan hun moeder. Hun moeder hadden ze ook al zelf stiekem weggetypext van de verjaardagskalender, dus de sfeer was niet altijd okee.
Dus dan maar niks.

Maar nu wil ik het, maar ik ben helaas een twijfelaar. Ik wil niet een al te modern bordje, dat vind ik lelijk. Een soort nep-kunst.
Zelfgemaakt zou het leukst zijn, en niet te groot.
Ik kom er maar niet uit wat ik wil. En de oudste is al ruim 14.

Postbode

Postbode

Kaaskopje

Het ligt iets ingewikkelder. Als ik zeg dat we niet op naam maar op straat en huisnummer bezorgen bedoel ik daarmee dat we niet eens de naam mogen vergelijken met wat er op het poststuk staat. Als er post is voor de vorige bewoners en die hebben niet of niet meer betaald voor doorsturen dan moeten wij de post gewoon bezorgen ook al weet je dat die post niet voor dat adres is. Bezorgen dus op straat en huisnummer.

Dat ik het handig vind om namen bij de deur te hebben komt dus vooral omdat ik zo vaak fouten tegen kom. Ik check nu (in mijn eigen tijd) nummerzoeker.com omdat ik het fijn vind om mijn werk goed te doen maar eigenlijk moet ik al die post terugsturen naar Den Haag waar ze het gaan uitzoeken, of in geval dat die er is: retour afzender. Dit kan allemaal voorkomen worden door minimaal de betreffende achternamen op de brievenbus te plakken of dus een naambordje op te hangen (het eerste is om niemand op kosten te jagen en is ook niet leesbaar vanaf de straat in geval van een voortuin).

Kaaskopje

Kaaskopje

Postbode

Dan mogen de wijken waar jij bezorgd blij zijn met jou als bezorger:-).

Ons naambordje hangt niet aan de straatkant, biecht ik eerlijk op. Wel naast de voordeur, maar dan ben je al zo'n 8 meter de tuin in, naast het huis.

Jojo

Jojo

26-08-2016 om 22:08

Postbode

Ze boffen met jou! Bij mij J. De Pojo (in flat) nr 100 etage 5.
Ik krijg post van minimaal 4 bewoners terug tot incassobureau's en pas een deurwaarder terwijl toch echt bovenstaande gegevens aanwezig zijn.
Nog vervelender is dat waarschijnlijk ergens iets niet goed is doorgevoerd want de deurwaarder kwam voor iemand die al 2 jaar geleden overleden is.

Stenna

Stenna

26-08-2016 om 22:08

alle namen

van iedereen inclusief kinderen bij de deur vind ik dan ook weer wat overdreven. We hebben altijd een naambordje gehad maar nooit met voornamen. Er staat gewoon "fam. hup - de pup" (achternamen man en mij)

Postbode

Postbode

26-08-2016 om 23:08

jojo

Je zou die post ook krijgen als ik jouw postbode was. Zoals ik al zei: we bezorgen niet op naam :)

Paasei

Paasei

27-08-2016 om 09:08

van naambordje naar telefoongids

Over 'handig' gesproken, n.a.v. de opmerkingen van Postbode, wie staat er tegenwoordig nog in de telefoongids?
Wij hebben dus wel een naambordje, met huisnummer en achternamen, maar in de telefoongids staan we niet. Ben ik ooit mee opgehouden uit veiligheidsoverwegingen toen ik een alleenstaande moeder werd. Maar toch blijkt ook dat handig te zijn.. toen we laatst een rouwbrief in de bus kregen op ons adres maar gericht aan een onbekende, konden we diegene via de telefoongids (online) traceren en de brief daar in de bus gooien. Het huisnummer van die persoon bleek maar 1 cijfer te verschillen met dat van ons.

Kaaskopje

Kaaskopje

27-08-2016 om 11:08

Telefoonboek

Door jouw vraag heb ik eens gekeken en we blijken nog steeds in het telefoonboek te staan. Hoog tijd dat ik dat dus laat verwijderen. We gebruiken al heel lang geen vaste lijn meer. Voor de abonnementskosten maakt dat niet uit, ja 50 cent en we willen het geheel graag houden zoals we nu hebben.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.