Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Marktplaatsperikelen

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Is dat dan not done?

Als ik 'bieden vanaf 5 euro zie staan, dan begin ik ook bij 5 euro te bieden. Is dat niet volgens de etiquette?

Tink

Tink

17-05-2013 om 22:05

Jawel hoor

Maar zet er dan een euro bovenop ofzo . Daar beginnen de meesten mee en dat zou ik zelf ook doen. Die 10 cent werkte me in elk geval behoorlijk op de lachspieren :)
En N@nny, haha, die is nog erger ja .

Ben er nu ook achter dat mensen die via een oude MP-app bieden, die optie 'bieden vanaf' (en misschien andere opties ook, maar daar heb ik niet naar gevraagd) niet kunnen zien. Dat mailde iemand me nl en ik heb het aan MP gevraagd omdat ik zelf geen telefoon heb waarmee je kunt appen. MP vertelde me toen dat er een nieuwere versie is van de app, en dat die veel meer mogelijkheden heeft. Weten jullie dat ook weer :)

Haas

Haas

17-05-2013 om 23:05

1 cent

Ik bied meestal ook 1 cent boven het minimumbod, de meeste mensen doen dat bij mij trouwens ook. En ik ga dan altijd akkoord met het bod als ze niet overboden worden.
Als ik 5 euro als minimumbod instel, dan mag het ook weg voor 5 euro. Als je dan eigenlijk een bod van een euro hoger wilt, moet je je minimumbod een euro hoger zetten.
En mailers of bieders, maakt me niet uit. Als ze maar mijn minimumprijs willen betalen.

P

P

18-05-2013 om 10:05

Genista

Ik snap dat ook niet hoor. Als het bieden vanaf is en dat vanafbedrag werkt niet (zou toch moeten werken taaltechnisch gezien) dan bied ik dus op die manier.

Beetje suf om te denken dat als je vanaf 5 euro kan bieden dat de eerste bieder dan 6 euro gaat bieden?

Tink

Tink

19-05-2013 om 01:05

Mij verbaasde het, misschien omdat ik dat zelf niet doe op die manier. Ik zou dan idd 6 bieden en niet 10 (of zelfs 1) cent boven het minimumbod.

Shonagh43

Shonagh43

19-05-2013 om 14:05 Topicstarter

Maar waarom

zeg je niet gewoon wat je er voor hebben wilt, is voor alle partijen duidelijk en werkt sneller.

Tink

Tink

19-05-2013 om 17:05

Doe ik toch?

Minstens dat bedrag wat aangegeven staat. Er wat er dan bij komt is meegenomen. Laatst stond mijn fietskar te koop, daar bood iemand meteen 5 euro hoger en de volgende bieder ook weer.
Maar nogmaals, zal wel aan mij liggen, ik zou zelf niet met een flauw bod van 1 (of 10) cent hoger komen bij zoiets. Het maakt op mij een voor-een-dubbeltje-op-de-eerste-rang indruk. Vandaar dat ik er hier iets over postte, het ging daar eerder in de draad ook over.
Velen bieden zelfs lager dan het vanaf-bedrag, per mail dan, want via de site kan dat niet als het item op 'bieden vanaf' staat.
En verder doe ik niet moeilijk hoor, want als het bij die € 5,10 blijft dan gaat het gewoon voor dat bedrag weg. Ik wil er immers vanaf en heb mijn minimumprijs, klaar.

Shonagh43

Shonagh43

19-05-2013 om 17:05 Topicstarter

Nou tink

Zo zie ik dat als koper niet. Ik ga het liefst in zee met mensen die zeggen het kost 5 euro, klaar, niks bieden. Als er toch geboden moet worden, email ik een bedrag dat ik ervoor over heb ( = altijd hoger dan het min. bedrag) en dan kan ik meestal wel daarvoor kopen.
Omdat ik in het buitenland woon, wil ik gewoon zekerheid, heb geen tijd en zin in eindeloze bied procedures. Ik krijg dan bezoek die het artikel kan meenemen of ik kom naar Nederland en kan het dan zelf meenemen.

P

P

19-05-2013 om 21:05

Het is dus veranderd, ik begreep het al niet.

Nu dus wel en als het bieden vanaf 5 euro is bood ik vroeger ook 5 euro, nu zou ik dus 5,01 bieden als eerste bieder. Zo gaat het toch ook bij een veiling? Als ze beginnen bij 100 euro kun je toch gewoon 100 euro bieden?

Tijgeroog

Tijgeroog

19-05-2013 om 21:05

Raar

Ik vind het raar van marktplaats, dat mogen ze gewoon weer terugveranderen...

Yaron

Yaron

19-05-2013 om 23:05

Mijn tactiek

Ik zet altijd een vraagprijs neer met vrij bieden, de vraagprijs doe ik altijd iets hoger dan het bedrag wat ik er voor wil hebben. Maar ik vind het altijd belachelijk als er bijvoorbeeld 5 euro geboden wordt, terwijl mijn vraagprijs 25 euro is. Voor tweedehands artikelen wil ik overigens niet meer dan 1/3 van de nieuwprijs betalen, meer vraag ik zelf ook niet, meestal nog wat minder.

Verstuurd met de Ouders Online iPad app.

Shonagh43

Shonagh43

20-05-2013 om 11:05 Topicstarter

Yaron

Dat is dus weer iets anders, ingewikkeld maken jullie het :o) Maar ik zie niets verkeerds aan dat lage bod, altijd te proberen toch ? (Kijk je wel eens naar huizenkoop programma's ?)
Maar waarom dan niet bieden vanaf ? Vraagprijs met bieden is dan we ze hier (UK) noemen o.n.o. = or nearest offer.

Tink

Tink

21-05-2013 om 17:05

Volgens mij

... zijn we het eigenlijk allemaal eens hoor .
Vaste prijs doe ik zelden of nooit meer, mensen gaan daar toch onder zitten. Dus dat heeft dan in mijn ogen weinig zin. En vrij bieden dito, dan krijg je de meest rare biedingen.
En ik ben ook niet voor eindeloze biedprocedures hoor! Please, nee. Doorgaans krijgt de eerste die biedt het al, zo moeilijk doe ik dus echt niet . En die 1 euro erboven, sja bij een prijs van 5 euro is dat meer dan bij een prijs van 25 natuurlijk, procentueel gezien. Nogmaals, het komt gewoon omdat ik zelf niet 1 cent erboven zou bieden! Maar ik ben niet de maatstaf uiteraard. Dus bied lekker wat je wilt, met mij kom je er echt wel uit.
Ofwel zoals Shonagh schrijft: "Als er toch geboden moet worden, email ik een bedrag dat ik ervoor over heb ( = altijd hoger dan het min. bedrag) en dan kan ik meestal wel daarvoor kopen." Dat is dus wat ik bedoel, als verkoper vind ik dat prima hoor.

Dat van dat 'bieden vanaf' is volgens mij pas onlangs veranderd, vroeger kon je er gewoon (ver) onder gaan zitten met je bod. En dat deden mensen dus ook massaal. Nu kan het niet meer, dus nu doen ze dat per mail. Tja :)

Ah, oké

Ik begrijp nu dat het geen echte etiquette is. Mooi, dan doe ik het niet helemaal goed, maar evenmin helemaal fout. ;-)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.