Huis, Tuin en Keuken
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Tango
07-02-2013 om 09:02
Maar weer eens een ov-vraag Naar Amsterdam Arena
In maart gaan Tangozoon en ik naar een voetbalwedstrijd in de Amsterdam Arena. Ik zit alvast even te puzzelen hoe daarheen te reizen. Ik wil mijn auto neerzetten in de buurt van Diemen Zuid omdat ik daar parkeergelegenheden ken (ik heb daar een aantal jaar gewerkt) verder ben ik niet erg bekend in Amsterdam.
Nu kan ik vanaf Diemen Zuid de trein nemen naar Duivendrecht. Volgens mij kun je vanaf daar lopen naar de Arena, maar hoe ver is dat? Ik lees hierover verschillende verhalen varierend van 10 minuten tot een half uur.
Ik kan ook een bus nemen naar station Bijlmer Arena, maar zit dan weer met die OV chipkaart. Ik heb zelf wel een persoonlijke chipkaart, maar zoon heeft niets. Kan ik dan voor hem een los kaartje kopen in de bus? Wat kost dat?
Ik heb al op diverse sites gekeken maar vind geen duidelijk antwoord. Hier op Ouders Online vast wel!

Tango
11-02-2013 om 14:02
Hmm, vreemd
Ik las dus ergens 20 euro en vond dat dus wel erg veel. Waar heb jij dit gevonden, Toke?

Tango
12-02-2013 om 23:02
Ik heb dus hier gekeken
http://www.parkerenindestad.nl/amsterdam/algemeen/parkeren-transferium-amsterdam-arena.html
En vond dus echt 20 euro als evenemententarief. Tja, wat zal nou kloppen. Ik ga er toch maar eens een telefoontje aan wagen misschien.