Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Cecile

Cecile

26-06-2014 om 21:06

Legging-vraag

Mira

Mira

27-06-2014 om 15:06

Peeptoes of slippers niet op werk?

O?
Dat snap ik niet. Bega ik nu een modeflater? Of overtreed ik een fatsoensregel?

Dure panty, ooit gekocht omdat ik in het net moest als bruidshulpmeisej (mijn dochter was het eigenlijke bruidsmeisje, maar nog maar twee jaar). Goh dat ding kostte me 30euro, en zat helemaal niet fijn. Stond wel mooi hoor, maar toch nepbruine benen. Want ja wel witte armen..... En helaas halverwege zat er een joekel van een ladder in en was ik blij met de reserve van een paar euro van mijn schoonzus.

Neeu ik geloof niet in panty's, zeker niet na dat 'drama'.

En ik vind persoonlijk wel mooi als je legging ophoudt halverwege je enkel, of hoger, afhankelijk van het weer.

En een legging hoeft, net als een goede panty echt niet te lubberen hoor. Als het lubbert is het op, of was het baggerkwaliteit.

Druif

Druif

27-06-2014 om 16:06

hahaha

Jeetje, ik lees dit draadje met verbazing. Wat bezielt mensen om er zelfs een facebook pagina van te maken?!?! Get a life.

Ik loop zelf nooit in rokken of jurken, (vind het lelijk en ongemakkelijk) maar mijn dochters hebben vaak rokjes met leggings aan en ik vind het hun erg mooi staan. Ik vind mijn kinderen sowieso prachtig natuurlijk! Ook als ze in een jute zak door het leven gaan.

Op mijn werk lopen trouwens ook veel vrouwen met leggings onder een rokje en ook dat vind ik mooi staan. De jonge meiden daar willen geen lange rok, want dat staat truttig en een panty vinden ze dan weer ongemakkelijk en warm.

Soms is zo'n legging doorschijnend en dat vind ik wel lelijk. Maar ja, dan moet die persoon dat nog lekker zelf weten. Mijn altijd-in-spijkerbroek-dracht zullen mensen ook niet mooi vinden. En ik zit er echt niet op te wachten dat ze dat dan tegen mij zeggen.

En verder vind ik panty's werkelijk een verschrikking, net als maillots. Altijd het kruis op mijn knieen. En ik trek bij het aantrekken altijd gelijk al de ladders erin. Brrrr. Ik snap werkelijk niet dat er mensen zijn die dat vrijwillig aandoen. Zo oncomfortabel. Maar goed, ik snap ook niet dat er mannen zijn die vrijwillig stropdassen dragen. En daar zijn er ook hordes van.

Ik geloof niet dat de mode het van mij moet hebben.

Jaina

Jaina

27-06-2014 om 16:06

Ik vind leggings onder een rok ook absoluut niet staan als je geen klein kind meer bent. Ok meisjes van 16 komen er ook nog mee weg want bij hun staat alles goed maar als je wat ouder bent staat het echt niet. Zeker niet zo'n drie kwart legging (voorral vaak wit) met een kort rokje of jurkje erboven. Niet doen als je wat ouder bent. Staat gewoon niet. Kies in de zomer voor een iets langere rok (net boven de knieen bijvoorbeeld) en dan hoeft er echt niks onder. In de winter met panty (en in het Nederlandse klimaat kan je 10 maanden lang wel een panty aan. Of als je pech hebt bijna 12 maanden.

Een lange legging in de winter bij een wat langere rok en met hoge laarzen is nog wel ok. Al staat dat naadje aan de zijkant niet zo mooi. Zou ik zelf niet zo vlug doen als ik moet werken maar bij het maken van een boswandeling draag ik het wel. Al is het niet enorm mooi. Maar niet alles wat ik draag is sowieso mooi. Soms ga ik voor praktisch ipv mooi. Zeker bij het maken van een boswandeling of in en rond het huis.

Maar het is natuurlijk maar een mening verder

panty's/slippers/leggings

Ik hou ook niet van panty's en draag ze nauwelijks, maar als ik ze draag voor een nette gelegenheid dan koop ik tegenwoordig ook Falke. Zijn duurder maar blijven mooi en komen niet van die strepen in zoals bij goedkopere panty's.

Leggings waren een aantal jaar geleden in de mode en toen droeg ik ze ook wel onder een rokje maar ik vind het nu eerlijk gezegd niks meer. Maar goed, ieder zijn ding..

Slippers op het werk: hangt van je werkplek af. Bij mij kan het echt niet, wel jammer hoor want soms is dat 's zomers wel heerlijk.

bibi63

bibi63

27-06-2014 om 21:06

slippers of open sandalen zijn mij om het even, maar.....

..... dan wel graag verzochte voeten! Brokkelige nagels en gescheurde eelt hielen: brrrrr, dat kan niet, echt onsmakelijk voor een ander.
Bibi

Mira

Mira

27-06-2014 om 21:06

Blijf me toch verbazen over de anti-legging gevoelens

Wat is er mis eigenlijk met een volwassen vrouw in legging, met rokje / jurkje? En het kan wel als je 16 bent. En een panty kan wel? Die net doet alsof je blootbeens bent, maar toch niet. Nep vind ik.
Ik heb waarschijnlijk echt een mode-afslag gemist....
Maarja ik volg de mode dus totaal niet, en doe gewoon mijn eigen ding.

Vorig jaar moest ik een spijkerbroek kopen voor een dansshow. Ik had er namelijk geen. Iedereen vond dit zo raar dat ik er dus maar een heb gekocht, want lenen in mijn maat ging niet helaas.
Ik draag hem zelden. Dat vind ik nou niet staan. Maar ja iedereen loopt er in, dus dat ligt dan denk ik toch aan mij....
Wel zonde geld. Op Marktplaats heeft hij gestaan maar er is niet eens op geboden (tja er staat ook zo veel).

Bij dit soort dingen valt me ook zo op dat er zoveel dezelfde gangbare mening hebben. Ook met kort haar. Dat schijnt voor vrouwen (volgens velen) ook niet te staan. En dat vind ik juist meestal wel leuk staan. Vooral de wat jongere vrouwen/ meisjes vinden een kort kapsel afschuwelijk.

Bibi o.t.

Verzorgde voeten bedoel je

Tja ik ben veroordeeld tot dichte schoenen, hoe warm het ook is, want het duurt zeker nog een jaar tot mijn kalknagels zijn opgeknapt - als ze al herstellen . De pedicure is er druk mee, maar teennagels groeien niet snel.

bibi63

bibi63

27-06-2014 om 23:06

Verzochte? Hm.... Verzorgde inderdaad. Dat is balen bromvlieg, maar ik denk dat je het zelf ook niet prettig vindt dat te showen.

En wbt korte kapsels: die kunnen super sexy zijn en veel goeds doen voor je gezicht, ook al ben je wat ouder. Maar dan geen plofhaar. Een goede coup dus, door een kapper met feeling.
Bubi

druif

druif

'showen'

Ik denk dat daar mijn onbegrip zit. Showen? Ik loop gewoon op deze wereld rond en als iemand dat onsmakelijk vindt, dan is dat zijn of haar probleem.
Met kalknagels mag je bij mij gewoon op de koffie komen hoor, op teenslippers.

Mussie

Mussie

Ik ben voor spencers!

Die oordelen, over wat anderen dragen. Niet te geloven. ik deed dat ook hoor, toen ik 16 was. Maar inmiddels denk ik: al trek je een legging over je kop. En al heb je maat 56, als jij lekker een legging aan wil, moet je dat vooral doen. Het zit namelijk heel lekker. Vraag me sowieso af waarom mensen zo graag veroordelen op basis van kleding. Voel je je dan zelf lekker ofzo? Afijn, ik ben dus voor leggings en spencers en andere zaken die niet kunnen.

Katniss

Katniss

28-06-2014 om 00:06

Ik loop er (in mij vrije tijd) bij als een zwerver, en het boeit me weinig wat anderen aan hebben. Witte leggings met een rokje/tuniekje met daaronder birkenstocks of (gruwel) enkellaarsjes staan erom bekend dat ze 'fout' zijn. Ik zou er echter niet mijn hoofd voor omdraaien als ik je in die outfit over straat zie lopen Net zo min als voor mannen in korte broek met witte sokken en sandalen of Zweedse muilen, of vrouwen met pittig rood haar en dito bril.
Spencers zijn leuk, niets mis mee ;-)

Dalarna

Dalarna

28-06-2014 om 09:06

bromvlieg

Ik heb gewoon sandaalachtige schoenen met een dichte voorkant. Nee geen slippers maar dus ook niet volledig dicht.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

28-06-2014 om 10:06

Smaken verschillen

Ik hou absoluut niet van blote bovenbenen, vind dat rokken die onder de knie vallen me vaak vierkant maken. Ik los dit op door een legging te dragen die net over de knie valt. Niet mooi? Jammer dan?

Wat een agressiviteit zeg....

Kaaskopje

Kaaskopje

28-06-2014 om 11:06

Gewoon niet op elkaar letten

is dat misschien een optie?:-)

Ik ben misschien in het voordeel. Ik ben zo kippig dat ik werkelijk niet zie of iemand brokkelige nagels of eelt aan de hielen heeft, tenzij ik met mijn neus op die voeten ga liggen. Ik mis dus een hoop onsmakelijks denk ik. Maar dan nog. Je gaat iemand hartje zomer toch niet kwalijk nemen dat ze luchtig schoeisel aan doet? Zeker niet op werkplekken waar de voeten voor 99 procent onder een bureau staan.

Maar door het gevoel dat anderen wel naar mijn voeten kijken durf ik niet eens open neuzen te dragen. Ik mis een halve grote teen en ik heb geen zin in starende blikken. Dus was ik dit jaar echt ontzéttend blij met sandalen van Van Haren. Leuke schoenen, met een dichte neus. Ik kan ze wel zoenen!:-) Ik heb meteen een tweede paar gekocht. Die zet ik in de kast voor volgend jaar. Liefst zou ik nog meer kopen, maar ja, het kan ook te gek.

Katniss

Katniss

28-06-2014 om 11:06

Over die nagels (o.t.)

Het valt me op dat vooral oudere mannen vaak van die enorm gele teennagels, met verticale 'scheuren', hebben. Zijn dat dan schimmelnagels, of is dat een normaal verouderingsverschijnsel?

amk

amk

28-06-2014 om 13:06

kaaskopje

veel ongelukken op kantoor gebeuren door ondeugdelijk schoeisel, vooral bij vrouwen. Hakken, slippers, vaak blijken deze mede oorzaak aan de ongevallen te zijn. Met een beleid dat alle ongevallen te voorkomen zijn gaat een goede werkgever die zijn medewerkers graag weer gezond en heel naar hun familie laat terug keren na een werkdag hier natuurlijk richtlijnen voor opstellen.

Het aantal van dit soort ongevallen is nu bij ons met 99% gedaald! Scheelt toch weer een hoop verzuim en gezondheidszorgkosten.

Kaaskopje

Kaaskopje

28-06-2014 om 13:06

Dus jullie mogen geen open schoenen, hakken en slippers dragen?

Als je bij ons een ongeluk door schoenen krijgt, dan ben je niet handig bezig. Dat ongeluk zou je thuis dan ook kunnen krijgen. Met hoge hakken kun je in een lift, er zijn geen drempels, er staan bordjes bij de wc dat het wel eens glad zou kunnen zijn, e.d..

Ik kan me voorstellen dat in andere werksituaties paal en perk wordt gesteld. In de verzorging, in de bediening, productiewerk, e.d., dat doe je niet op minder veilige schoenen.

amk

amk

28-06-2014 om 15:06

kaaskopje

nee, hakken tot een cm of 4 mag nog wel, maar geen open schoenen, geen slippers idd.
Op het werk is de werkgever verantwoordelijk en aansprakelijk.

Ik zit dan wel op een kantoor maar wel in een omgeving die bol staat van het veiligheidsbesef. En dan is mijn bedrijf nog lang niet zo streng als anderen waar ik ook kom.
De chemische industrie zit echt bovenop veiligheid. Bepaalde hotels mogen we ook niet meer gebruiken omdat de nooduitgangen niet goed zijn aangegeven bv.
Tijdens elk overleg dat buiten het bedrijf wordt gehouden beginnen alle bijeenkomsten met het doornemen van de vluchtroutes. Alle snoeren van bv beamers moeten op de grond vast geplakt worden met zwart/geel veiligheids tape en zo zijn er nog veel meer veiligheidsdingen die voor de chemische industrie volkomen gebruikelijk zijn maar waar anderen van op kijken.

School van mijn dochter heeft inmiddels bv de looproutes aangepast binnen de schooll omdat de trap eigenlijk te smal is voor het aantal personen dat er 's morgrns gebruik van maakt.
Ook wordt er nu beter nagedaagd over het plaatsen van bv kerstversiering. De leuning van een trap is een veiligheidsmiddel geen handig ophang ding voor kerstversiering. Veel van mijn collega's hebben kinderen op deze school en dat merkt de school in de opmerkingen die er over veiligheid gemaakt worden.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

28-06-2014 om 15:06

Pffff Amk

Gelukkig is bij ons op het werk het aantal ongelukken al verwaarloosbaar klein te noemen. Ik ben dus heel blij dat mijn werkgever zich niet bezighoudt met het feit dat de neuzen van mijn schoenen al dan niet open zijn.

Bovendien ken ik menig collega die op een naaldjak van 12 cm steviger staat dan ik op mijn ballerina's. En heb ik ook nog een leven naast mijn werk.
Allemaal op de veiligheidsschoenen dan maar?

Tihama

Tihama

28-06-2014 om 21:06

Veroordelen? Welnee

- 88% van de vrouwen is ontevreden over hun lichaam
- flatterende kleding camoufleert die ontevreden delen en benadrukt je positieve punten
- leggings flatteren vrijwel niemand

Als je eigenlijk kleiner had willen zijn, als je je benen te mager of te lang vindt, of je kuit te smal: draag dan vooral een driekwart witte legging. Dat breekt mooi de lengte en laat je been breder lijken. Vooral het eindigen op het midden van het breedste deel van de kuit, helpt om je kuit breder te laten lijken.

Nu ik er nog eens over nadenk: eigenlijk weet ik nu voor wie die driekwart, witte legging ontworpen is. In elk geval niet voor mij

Verder sluit ik me graag aan bij Oscar Wilde, een dichter uit 1854: “Fashion is a form of ugliness so intolerable that we have to alter it every six months.”

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

28-06-2014 om 23:06

Als je een spatader op je onderbeen hebt, die zo groot is dat het geen optie is om hem aan de buitenwereld tentoon te stellen.
En persoonlijk vind ik knots knieën lelijker dan een legging net onder de knie. Maar geen haar op mijn hoofd overweegt het om daar een facebookpagina over te openen....

Tihama

Tihama

28-06-2014 om 23:06

Haha

Die facebookpagina ontdekte ik toen ik een blog ging lezen van een Amerikaanse die in Nederland woont.

Ze schrijft over al onze eigenaardigheden en andere zaken die haar opvallen. Erg komische site met een leuke spiegel.

Zij wijdt een blog aan...je raadt het al: de white legging en daarin staat de link naar die facebookpagina.

http://stuffdutchpeoplelike.com/2013/06/02/white-leggings-witte-legging/

Ze heeft trouwens ook een pagina over de rode broek, Zwarte Piet, stroopwafels, en nog veel meer leuks.

Kaaskopje

Kaaskopje

29-06-2014 om 01:06

Industrie

Mogelijk dat kantoorbanen in een industriële omgeving meer veiligheidsvoorschriften nodig hebben, omdat het personeel ook in de productie/verwerkings/ofietsdergelijks-ruimte komt. Dan moet je net als de mensen daar deugdelijke schoenen aan, maar in een bedrijf als waar ik werk zou ik de voorschriften zoals bij jullie echt van betutteling vinden getuigen. Er liggen geen snoeren rond, overal tapijt, behalve op de benedenvloer, dat is betegeld met mooie glanzende tegels. Daar kun je zowel op platte schoenen als op hoge palen uitglijden als de vloer nat zou zijn. Als iemand zijn koffie of thee laat vallen of zo. Beamers worden alleen gebruikt bij een training of werkoverleg als dat van toepassing is en dat is zelden.

Kaaskopje

Kaaskopje

29-06-2014 om 01:06

Spataderen

Zo iemand ben ik. Ik heb spataderen, althans ik heb de aanleg daarvoor en ben al regelmatig behandeld voor die lastpakken. Ze komen steeds weer terug. Ik moet daar steunkousen voor dragen. De rest van mijn leven. Een rok of jurk met daaronder een paar potsierlijke steunkousen vind ik echt veel minder esthetisch dan een nette legging die de steunkousen net voldoende bedekt om het acceptabel te maken. Leggings tot op de kuit dus bijvoorbeeld.

Juno

Juno

29-06-2014 om 09:06

Hoe hou je een panty goed?

Mijn panty's gaan altijd enorm kort mee, hoe voorzichtig ik ook ben. Aantrekken gaat goed, maar tijdens het dragen of na toiletbezoek gaat het toch mis. Als ik enorm veel geluk heb kan ik ze 3x aan. Wat doe ik fout?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.