Huis, Tuin en Keuken
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Doortje
12-02-2016 om 16:02
Laptop pech en financiele gevolgen
Een vriendin van een dochter van mij heeft per ongeluk haar wijnglas over de laptop van dochter gegooid. (Ze zaten samen iets te regelen.) Laptop overleden. Het was een dure, zorgvuldig uitgezocht op speciale eigenschappen en kostte rond de duizend euro 3 jaar geleden. Ze had er nog flink wat jaren mee willen doen.
Vriendin heeft haar verzekering ingeschakeld, die vergoed nog 150 euro want laptops zijn na 3 jaar afgeschreven... Pech voor dochter.
Ik bemoei me er niet mee en zeg er niets van, maar ik denk wel. Als mezelf dit zou overkomen zou ik denk ik aan de gedupeerde toch minstens iets voorstellen van, zullen we de schade delen. Ik vind dit wel erg makkelijk. (Vriendin heeft een prima baan en dat zou financieel wel kunnen.) Wat zouden jullie doen?

Brandweervrouw
15-02-2016 om 21:02
Inboedelverzekering?
Misschien heb je zelf een goede inboedelverzekering?
Keren meestal meer uit dan aansprakelijkheidverzekering, dacht ik.

Ginny Twijfelvuur
15-02-2016 om 21:02
Heb ik al gedaan Trivia
Ik sprak namelijk uit eigen ervaring.
Auto gaat via een schadeherstelbedrijf, dus die waarde ligt vast. Maar voor wat kostbaarheden betreft is mijn ervaring juist dat het wel loont om goed onderbouwd het gesprek nog een keer aan te gaan met de verzekering.
Trouwens bij nader inzien bij de auto ook. Daar hebben we ook wel eens zoiets dergelijks gehad. Niet wat betreft schade, maar met betrekking tot aanvullend verzekerde zaken. Mijn ervaring is juist dat verzekeringen bijvoorkeur graag laag inzetten omdat ze weten dat de meeste mensen het er dan laten zitten. Das dan makkelijk verdiend.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.