Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Laat thuis en toch koken

guera

guera

17-03-2015 om 09:03

jonge kinderen en laat thuis

Ik denk dat het echt verschillend is per kind qua aard en qua wat het gewend is. Mijn zoon stortte vanaf kleins af aan gewoon in om 18.30 uur, waar hij ook was. Soms ging hij als peuter onder een tafel liggen slapen als we bv op een verjaardag waren. Dus ik zorgde toen echt dat ik om half zes eten op tafel had en hij om half 7 naar bed kon.
Ik zie hier in de buurt dat sommige ouders een kind dan om 5 uur gewoon een slaapje laten doen en vervolgens pas om 19 uur gaan eten en kind dan om 21 uur op bed doen. Nou daar had ik dus nooit zin in met peuters. Nu zijn ze ouder en kunnen we wat dat betreft later eten maar nu zijn er weer sporten en heb ik zelf regelmatig afspraken, vergaderingen of eigen sporten om 20 uur. Ik wil dan echt niet pas om 19 uur eten....
Ach ieder zijn eigen ritme. Daar waar mijn buurvrouw vind dat ik het mezelf moeilijk maak door vooruit te denken, eventueel iets eerder te beginnen en eerder thuis te komen vind ik dat zij het lastig maakt met 2 kleuters die pas om 21 uur naar bed gaan en s morgens hun bed niet uit te krijgen zijn....

Overigens binnen een half uur de deur uit AMK in de ochtend? Hoe doe je dat? Opstaan, douchen, haar drogen (haar moet nat anders kan ik er niks mee en ziet het er niet uit (semi kort kapsel), beetje make up, iets eten en dan ook de kids checken of ze alles hebben en nog iets te eten geven.....ik vond al dat wij het snel deden in een uurtje....Nee een half uur lukt me niet....

Jo Hanna

Jo Hanna

26-03-2015 om 15:03

die slowcooker is de gouden tip

Vind ik dan. Ik heb er sinds een paar maanden één en er wordt iedere werkdag in gekookt. Je stopt het er 's ochtends in en als je thuis komt, til je de schaal eruit, zet je 'm op tafel en kun je eten. Hiervoor heb ik ook veel vantevoren gekookt en opgewarmd in een magnetron maar dit is vele malen relaxter. Ik zou 'm niet meer kunnen missen.

Groet,
Jo Hanna

amk

amk

26-03-2015 om 17:03

Guera (ot)

vanmorgen: kwart voor 8: dochter wakker gemaakt. Die kleed zich aan. Ik mik cereal en melk in een kom, doe er een lepel bij en zet dit op tafel.
Kind eet. onder tussen: doe ik fruit en de bidon in haar tas. (de andere noodzakelijkheden zijn er 's avonds al in gegaan) ik smeer geen brood want warm eten bij de lunch op de bso.
Dan neem ik al mijn medicatie in, doe yoghurt in een bakje en cruesli in een ander bakje en pak fruit en mijn prakje voor tussen de middag en doe dat in mijn tas. (pak 'm beet 10 minuten) (Ik warm mijn prakje op op het werk)

Kam dochters haren en maak een vlecht of een staart. (Haar tot op haar middel maar 's nachts in een vlecht dus geen klitten) (5 minuten)
Dochter gaat even tv kijken of wat anders doen.

Ik kleed me aan, neem al mijn medicijnen in. (5 minuten)

Ik meld dochter dat er tanden gepoetst moeten worden, poets mijn eigen tanden, haal een borstel door mijn haar en maak een staart (5 minuten)

Schoenen aan, jas aan en weg wezen. 8:10 gaan wij onze fietsen pakken en om 8:25 zijn we ruim op tijd op school.

Ik ontbijt pas op mijn werk, zo rond kwart voor 9 als ik alles opgestart heb en een pot thee heb gehaald. Het wordt schrikken voor mijn collega's als dochter straks alleen naar school gaat, dan ben ik er om kwart over 8

Moni

Moni

26-03-2015 om 18:03

Gaat het wel goed met dubbele medicijnen ;-)

Of heb je ze echt dubbel nodig?

amk

amk

26-03-2015 om 20:03

moni

je hebt gelijk. Ik neem ze niet dubbel in. Maar wel in twee etappes. Zie je zo spaar ik weer een minuut uit.

Sanneke,

Vroeger aten we op zaterdag patat met iets, dat is verschoven naar een doordeweeksedag omdat dat beter uitkwam. Na een lange dag werken is een avondje gemakkelijk ook fijn.

water opzetten?

Ik kook altijd water in de waterkoker en zet eten (dat gekookt moet worden, zoals pasta, rijst, groente, aardappels, enz) dan direct met gekookt water op. Dat gaat veel sneller!

bieb63

bieb63

28-03-2015 om 14:03

Helemaal eens met Barvaux

Natuurlijk er is koken en koken. Maar een simpele, doch complete, maaltijd bereiden kan iedereen. En als iemand dat echt nog nooit gedaan heeft, dan doe je het een keer voor of samen. Ik heb het dan bijv. over een simpel roerbak gerecht desnoods met pakjes/potjes/zakjes of a/v/g

Barvaux

Barvaux

28-03-2015 om 17:03

Altijd fijn als iemand het drie weken later met je eens is ;)

bieb63

bieb63

29-03-2015 om 16:03

o, haha barvaux

Jouw tekst posting kwam net binnen als 'nieuw', maar ik zie nu dat hij al van eerder was.
Maar goed, ik ben het met je eens.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.