Huis, Tuin en Keuken
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

tsjor
15-09-2013 om 11:09
Koken, hoe en wanneer
Op dit moment is de situatie zo, dat vrijwel niemand gelijktijdig thuis is om te eten en/of te koken. Ik werk zelf drie dagen lang, kom pas om 22.30 uur thuis, een dag om 18.30 (kan dan wel nog koken en wil ook thuis eten), een dag ben ik vrij (kan dan koken en eten. Op mijn drie lange werkdagen is de oudste studerend, kan rond 16.00 thuis zijn als ik dat vraag, kan dan koken en eten. dochter heeft school, maar begint om 17.30 met haar baantje. Is dus thuis tussen 15.00 en 17.15 uur. Tweede zoon werkt en is thuis om 19.15.
Ik ben heel blij in deze tijd, dat wij allemaal werk en studie hebben, het combineren van alle taken gaat goed, met studerende zoon afspraken gemaakt over de huishoudelijke taken, ook prima. Alleen dat eten en koken. Eigenlijk moet er constant eten klaar staan, zodat iedereen wat kan nemen als hij/zij daar tijd voor heeft. Maar hoe krijg ik dat voor elkaar en wat maak ik dan? Ik wil niet dat ze elke dag pizza en aviko eten.
Op zondagavond maak ik pastasaus, dan kan ieder daar zelf pasta bij koken.
Nu de rest nog. Graag tips.

Jasam
28-09-2013 om 10:09
een vrouw zoeken :)
(Ik hoop dat je tegen dit soort humor kan)
Ik begrijp dat het enige wat ontbreekt hier, "een vrouw" is.
Zo'n regelnicht die dat allemaal in een zucht en een scheet voor elkaar brengt.
Huur een vrouw in voor deze dagelijkse zorg.

tsjor
28-09-2013 om 19:09
Heerlijk
Jasam, dat lijkt me heerlijk. Zo een die van zichzelf al glimt van het boenen. En een en al eten en koken is. Ik heb het even overwogen, en toen bedacht dat ik beter andere afspraken kan maken met de oudste die studeert en daardoor wat meer kan spelen met zijn tijd.
Kijken hoe het komende week gaat.
Tsjor

Temet
28-09-2013 om 21:09
Ach ja
Een huisvrouw, dat lijkt mij nou ook zo heerlijk. Ik roep wel eens: iedereen wil wel een huisvrouw hebben, maar helaas wil lang niet iedereen en huisvrouw zijn ...
Probeer inderdaad oudste in te schakelen. Doet die ook nuttige vaardigheden op voor als hij (hij, toch?) het huis verlaat.
Groeten,
Temet

albana
29-09-2013 om 11:09
21.15 (tsjor)
Nee ik denk dat dat me ook te laat zou zijn....Maar hier is dat nog nooit voorgekomen. Als er iemand werkt op die tijd (supermarkt? vakken vullen?) dan eten ze op het werk in de pauze meestal. Of iets van een salade met kip b.v. Of iets wat nog over is b.v. stamppot. Of het wordt een aangekleed broodje. Bij bepaalde supermarkten krijg je hier ook een vergoeding van 2,50 om iets te eten te halen in de pauze als het rond etenstijd is. Dat is niet contant...je mag het in die supermarkt alleen ophalen. Dan haalde oudste altijd soep en een maaltijdsalade. Als er iemand sport heeft begint het of later of ze gaan al vroeger. Als ik zo laat van werk kom of oudste nu eten wij mee op het werk. Dat is onderdeel van ons werk Rond 20.30 uur is wel de laatste tijd die ik aanhou om nog uit de magnetron te eten. Wij trekken het ook niet om opeens zo laat te eten als we aan het werk zijn. Wat eet je dan in die pauze? Of tijdens de pauze van de vergadering? Op de tijd dat je anders ongeveer zou eten? Koekjes? Een boterham? Veel koffie??? Dan is daarna mijn eetlust meestal tot nul gedaald....en eet ik later amper nog wat. Het is dus eigenlijk altijd op die tijd die ik aangaf. En als we in die tijd niet thuis zijn, eten we waar we zijn wat.
groeten albana
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.