Huis, Tuin en Keuken
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Kattrien
06-03-2015 om 19:03
Kat met kap, zo zielig
Onze lieve kater heeft vandaag het mes van de dierenarts ontmoet, een kleine ingreep aan zijn wang en daar zit nu een snee van 2 cm met hechtingen. Da's op zich niet het punt maar nu heeft hij voor een week een kap om zijn nek gekregen en ik vind het zo zie-hielig!
Hij probeert telkens met zijn poot bij zijn oor te komen en dat ding eraf te werken, loopt overal tegenaan omdat hij breder is dan normaal, TOK weer tegen de tafelpoot, mag niet naar buiten terwijl hij dat wel was gewend.... Hoe het eten en drinken moet moeten we nog uitvinden want hij kan niet goed bij zijn bakjes met dat ding om...
Heeft iemand hier ervaring met een kat met kap en kan mij vertellen dat het snel went? (Voor mij of voor hem....hihi)

Ginny Twijfelvuur
09-03-2015 om 20:03
Dwangvoertip
Zo te lezen heb je hem gelukkig niet meer nodig, maar voor de je-weet-het-maar-nooit geef ik hem toch maar.
Wij hebben die theemuts van ons in een badlaken gerold, als een soort wrap zodat alleen het kopje erbovenuit stak. En dan de een goed vasthouden en de ander voederen.
En onze kater heeft ook jaren geleefd met hartruis. Blijkbaar kan dat niet altijd direct kwaad. Wij hebben hem daar wel medicijnen voor gegeven, kosten vielen eigenlijk wel mee. Was ook maar een kwart pilletje per dag ofzo.
En ik snap heel goed dat je je grens aangeeft. Meestal ga je toch vaak verder dan je vooraf van plan was, maar ergens houdt het op. Zowel voor de portemonnee als voor het beestje.

Katniss
09-03-2015 om 21:03
Ginny
Die pilletjes voor de hartruis kosten je inderdaad de kop niet. Volgens mij kost zo'n doosje 3 euro en je hebt maar een kwartje per dag nodig. Bij onze kater houdt het echter in dat je elke dag een worstelpartij moet uitvoeren. Na twee dagen heeft meneer door dat als jij het badlaken pakt, hij de benen moet nemen. Als je achter hem aan rent gaat raakt hij helemaal overstuur en zit nadien nog een half uur naar adem te happen. Dat lijkt me ook niet bevorderlijk voor de conditie.
We hebben ook eens zo'n 'worst' geprobeerd waarin je pilletjes kunt verstoppen. Dat heeft hij ook na twee dagen door en dan zit hij net zo lang met zijn nageltje te pielen tot hij het pilletje uit het vlees heeft en dat kan laten liggen. Het is wel jammer want het is de leukste en liefste kat die we (ooit gehad) hebben ;-(

Kattrien
10-03-2015 om 12:03
So far so good
Hij ligt weer heerlijk in het zonnetje te slapen en is blij met onze aandacht en knuffels. We geven nu blikvoer, daar was ik niet zo van omdat ik dacht dat brokken , wel van een goed merk, RC, gezonder zijn en hij deed het daar goed op. Maar ik ben nu aan het googelen op kattenvoer en ik zie dat er verschillende meningen zijn, de een zegt brokken zijn beter en de ander zegt juist nee blikvoer is beter omdat ze anders niet genoeg vocht krijgen. En dan zijn er ook nog die zweren bij vers (diepvries) rauw voer.
Ulla ik snap je nu hoor. Ik sloeg niet ineens om al leek dat misschien zo, ik postte vrijdag al omdat ik het niet goed zag gaan maar nog hoopte dat dat tijdelijk was en hij snel zou wennen, niet dus.
En dwang, nee daar is die van ons ook niet van net als bij Katniss. We hebben in het verleden ook al wel eens kussenslopen en badlakens geprobeerd maar dat wordt een grote stress ellende want na 1x lukt dat geen tweede keer meer. Vandaar dat we echt niet aan de pillen gaan, dan is het middel erger dan de kwaal. Zolang hij tevreden is is het goed en krijgt hij er problemen mee dan heeft hij een goed leven en veel liefde bij ons gehad, als ex-asielkat.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.