Deprecated: Automatic conversion of false to array is deprecated in /var/www/oudersnl/system/core/class_system.php on line 259
Kastje,hoekje, klusje per dag/week | Pagina 9 | CJG forum door Ouders.nl
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Kastje,hoekje, klusje per dag/week

Pennestreek

Pennestreek

18-09-2018 om 21:09

Applaus!

Voor jullie, maar ook voor mezelf. Ik heb dit weekend een begin gemaakt met het opruimen van de zolder. Ik heb nog heel veel (merk)kleding van de kinderen en mezelf, toen de kinderen kleiner en ik wat zwaarder was. Plus nog wat van wat familieleden. En een stapel kapot/versleten textiel. Dat laatste heb ik al weggedaan naar de container, en verder heb ik uitgesorteerd wat ik op MP wil zetten (wie weet levert het wat op...) en wat er naar de lokale kledingbank kan. Dat ga ik vrijdag wegbrengen. En dan maar aan de slag met/voor marktplaats. Wel veel werk, maar zomaar wegdoen vind ik ook zo wat. Mijn auto heeft groot onderhoud nodig, dus alle beetjes helpen, nietwaar?
En als ik daar een beetje doorheen ben ga ik aan de slag met de boekenkast daar. We hebben er de complete verzameling reisboeken van mijn schoonvader staan, Lannoo gidsen en dergelijke, maar het was ruim in de vorige eeuw dat die goeie man nog op reis ging, dus echt actueel zijn ze echt niet meer. Maar ja, wel emotionele waarde. Ik geloof dat man er nu wel aan toe is om daarin te schrappen. En dan stap voor stap de rest van de zooi te lijf. Want we willen het huis opknappen, waaronder de zolder. Dan moet je eerst puinruimen, helaas. Maar het is ook wel een goede motivatie.

Maar ja, er moeten ook nog zoveel andere dingen. De tuin bijvoorbeeld, daar staat het onkruid kniehoog...

Nou ja, hoe ging dat liedje ook alweer? Wij zullen doorgaan...

Half a twin

Half a twin

19-09-2018 om 21:09

Doel van vandaag niet gehaald

Eerst eindelijk een belangrijke mail ontvangen en gedaan wat moest met die mail. Toen met de buurvrouw thee gedronken en algemene beschouwingen besproken. Heel gezellig dat wel maar geen kastje gedaan.
Morgen nieuwe poging.

Flavia

Flavia

23-09-2018 om 12:09

Van laatje naar keuken

Ik dacht 'ik doe 1 laatje' , dat werden alle laden en alle kasten in de keuken.
Gelijk de plank verzet zodat we makkelijker de bordjes kunnen pakken.
Ook de roosters van de afzuigkap staan in de vaatwasser, de wasmachine draait.
Nu alleen nog even stofzuigen, wasvouwen en de bedden opmaken.

Volgend weekend de woonkamer maar doen. Dat is snel gedaan er staan 2 kleine kastjes en wat plankjes en eigenlijk weet ik precies wat er in zit en wanneer ik het gebruik.

Lilian1

Lilian1

23-09-2018 om 21:09 Topicstarter

Rotklus achter de rug

En wat kijk ik er nu blij naar. ....
De gordijnen waren al een poosje aan vervanging toe na 19 in de zon...maar ja...beslissen he. Tot ik zaterdag ineens gewoon effen grijze zag precies de kleur van de eetstoelen. Moesten nog op maat gemaakt worden,dus uren lang gordijnen op maat gemaakt,haken geregen etc. We hebben hele grote ramen en een erker met ramen,dus wat een karwei.
Maar nu zit ik heerlijk naar een effen wand te kijken.
T was t waard.

juf Ank

juf Ank

24-09-2018 om 12:09

geweldig lilian

Wat leuk!
Ik ben erg goed bezig vandaag. Wasje, strijk, badkamer en wc gedaan en enkele planken in de keuken uitgemest... Eigenlijk weet ik dat het beter voor me is om mijn klussen te spreiden: met mijn artrose handjes en soms snel vermoeid door de PDS. Kleine stapjes, iedere keer een klusje....Maar ik merk als ik eenmaal in de flow kom dat dit zo heerlijk vanzelf gaat! Ik kan dan moeilijk stoppen ook omdat ik weet dat ik met een opstartprobleem zit: ik stel vaak uit!
Maar later moet ik het dan vaak toch bekopen, dan ben ik als het ware uitgeteld en heb extra last van pijn. Maar ja, wel dat zelfvoldane gevoel van KLAAR!; lekker schoon!! Hoe gaan jullie hiermee om? herkennen jullie dit?

Lilian1

Lilian1

24-09-2018 om 20:09 Topicstarter

Vdaag

Alleen wat noten uit de boom geschud,hahaha. Gewerkt van 7.30-18.30 dus.....moe.

En juf Ank, ik herken t wel hoor die opstartproblemen en die flow. Ik probeer nu af en toe even 10 minuten iets te doen,daaromvind ik t kastje of plankje p dag zo fijn. Ik pak dan toch iets aan en zo ga ik bv alle kastjes van de keuken en badkamer af.. En als ik bv nog weg moet of zo....Dan lijkt t wel of mijn turbo aan gaat. Dan kan ik ineens erg veel in 10 minuten.

Lilian1

Lilian1

24-09-2018 om 22:09 Topicstarter

Ik dacht... op de bank maar wat een troep op de vloer

Erger me rot dus Toch maar eens even alle spullen van pupbeest in de la onderin de tvkast gegooid. Die was al leeg sinds zoonlief op zn kamer games en nooit geen bestemming voor de la gehad... nu wel. Hij heeft zoveel speelgoed en knuffels gehad dat ie jaren vooruit kan. Dat was Mn la van vandaag Haha. Makkie😉
Meteen de handdoeken vangisteren om hem af te drogen naar boven en daar liep ik naderhand de inloopkast in...oo..kletsnatte vloer van de verstopte ketelbuis dus daar mee in de weer. Naar de wasmachine met de spullen en daar was de broek klaar die afzakt. Hhhmm..toch maar gauw onder de naaimachine spie in zitten.(haat riemen) en zo heb ik dus alsnog veel gedaan .
Nu echt even zitten....

Half a twin

Half a twin

26-09-2018 om 15:09

"Megaklus" geklaard

Vorige week zou ik de keuken gaan doen maar daar was niks van gekomen omdat ik de (bijna traditionele) septemberverrassing kreeg. Rijpe bramen een emmertje vol, en tomaten een kilo of 10. Dus druk bezig geweest in de keuken maar niet met poetsen, de vriezer zit nu goed vol, dat wel.
Vandaag kwam ik terug van het wekelijkse zwemuur en had energie voor 10. Begonnen aan wekelijkse sopbeurt van de badkamer waar ik ook een klus heb aangepakt die, al een half jaar of zo, moest gebeuren.
In fases heb ik het hele kunststof schrootjes plafond afgenomen. Er is nog een hoekje niet gedaan, dat moet man maar even doen binnenkort. Staand op het trapje kan ik een heel eind boven het bad doen maar daar waar de wastafel hangt kan het trapje niet ver genoeg in de hoek en dan schuin staan en ver uitgerekt dat plafond doen dat vond ik te gevaarlijk.
Nu even pauze en dan ga ik de zelf gekweekte rode kool slachten en er een maaltijd van maken.

Lilian1

Lilian1

28-09-2018 om 22:09 Topicstarter

Hard gewerkt dus half a twin!

Nu hopen dat man dat hoekje niet heel lang laat zitten, dat ishier dan vaak t geval,haha.
Ik heb v daag 2 keukenlades gedaan. De pannen staan weer in het gelid.
Ging daarna koken en was verrast hoe leuk ik t dan vind als t netjes en schoon is.

Half a twin

Half a twin

02-10-2018 om 09:10

Van het een komt het ander

En nu is het een puinhoop!😢😢

Vrijdag had ik vroeg de boodschappen binnen, zonder spullen om iets te bakken want de middag was gereserveerd voor revalidatie zoon. Halverwege de ochtend kwam er bericht van de therapeut dat ze te ziek was om te werken ik had de hele middag vrij en heb 2 kasten in de keuken gedaan en alle deurtjes en greepjes glimmend gepoetst.

Ik vroeg s'avonds aan man of hij dat laatste stukje plafond kon doen in het weekend, ja dat kon maar.....

Hij had eindelijk een ventilator gevonden om ons afzuigsysteem van de badkamer te repareren als hij dat dit weekend zou doen dan moesten het plafond er toch uit en kon ik de latten op de tuintafel schoonmaken.
Zo gezegd zo gedaan.
Toen man lekker bezig was kwam hij het laatste rare erfenisje tegen van de vorige bewoners van ons huis. Elektra aangelegd door een beunhaas zonder verstand van elektra of zo, rare verbindingen en geen aarde aangebracht, toen deze huizen gebouwd werden mocht dat nog zonder aarde.
Man opnieuw naar de bouwmarkt om kabel te halen, zodat er nieuwe draden met aarde getrokken konden worden vanuit de meterkast. Helaas lukte dat niet zonder de halve kelder leeg te halen en de (gelukkig modulaire) meterkast uit elkaar te halen.

Nu de boel toch uit elkaar lag ging man voortvarend verder om dan ook maar de uitbreiding van de groepenkast te realiseren. Dit om te voorkomen dat de hele bovenverdieping zonder stroom zit als er eens iets geklust moet worden aan het elektra.
Snoertje uit naar de buren om de vriezer aan te houden en de computer van de oudste en de wifi, zij zat voor een deadline met een werkstuk.
Beneden klungelde ik door zonder stroom, water koken op gas om koffie en thee te maken, geen licht in de keuken en een stapel kratten midden in de kamer met de inhoud van de kelder.
Rond een uur of half 6 had ik nog steeds geen stroom dus de hartige taart die op de planning stond als avondmaaltijd kon niet doorgaan. Toen ging ik maar pannenkoeken bakken, helaas zonder afzuigkap dus die gepoetste keuken was weer vet.

Zondag heeft man verder geklust maar het is niet helemaal klaar . Helaas riep de plicht weer dus dat plafond ligt in strookjes onder het bed, de meterkastmodules staan in de gang en mijn mondvoorraad staat in kratten in de kamer.

Hoop dat het snel weer weekend is dan kunnen we verder. Met het aanpakken van een schoonmaakklus wacht ik nog even om de puinhoop niet nog groter te maken.

Paddington

Paddington

02-10-2018 om 12:10

Jeetje

Half a twin, wat een gedoe.

Ik vind het ook een goed idee om de dingen toch maar weer eens aan te pakken. Vanavond dus keukenlade nummer 1 (ik heb niet zoveel tijd op dinsdag).

Gelukkig is er al veel gebeurd bij ons de laatste tijd. We hebben wat kasten erbij en daardoor blijft het al veel opgeruimder in huis. Natuurlijk zijn dat wel potentiele plekken die vol komen te staan met allerlei zaken. Vooralsnog zien ze er nog heel netjes uit.

Hopelijk ga ik het volhouden en komen spullen weer bij elkaar of gaan er spullen het huis uit.

Vogel

Vogel

Opruimchallenge

De Volkskrant houdt deze maand een opruimmaand met dagelijkse challenges en tips van pro’s.

Half a twin

Half a twin

Ach, gedoe.... Het gaat ook wat opleveren

Dus heb ik het er graag voor over. Met meer groepen in de groepenkast en meer geaarde stopcontacten op de bovenverdieping hoef ik niet meer de stekker van de wasmachine eruit te halen om de strijkbout te kunnen gebruiken.
Het is even een weekje lastig maar volgend weekend is het klaar.

Alison

Alison

02-10-2018 om 14:10

Vensterbank

Ik doe niet echt mee met één kastje per dag want mijn dagen zijn daar te onregelmatig voor. Maar soms krijg ik ineens de geest.
Eigenlijk wilde ik alleen stofzuigen. Dat heb ik nog niet gedaan. 😂😂 Maar ik heb wel mijn vensterbank aangepakt. Dat was ik pas 4 jaar van plan.
Twee planten zijn door de buurvrouw geadopteerd en eentje heb ik opgedeeld. Dat gaf een enorme zooi. Maar goed, ik moet toch nog stofzuigen. Raam meteen maar gewassen en een paar vazen neergezet. Hier in de buurt is halloween erg populair en daar had ik nog wat spul van liggen dus het glaswerk en het raam versiert.
Ik kom nu pas toe aan een boterham en een kop thee. Dadelijk nog stofzuigen en dan is het welletjes voor vandaag.

Lilian1

Lilian1

02-10-2018 om 22:10 Topicstarter

Tjee half a twin

Das een KLUS ipv klusje geworden.maar t is inderdaad dadelijk wel de moeite waard.

Ik heb oa een la van dochter dr kast gedaan. Die heeft moeite met weggooien,dus ik benbegonnen met de sokkenlade. Met toestemming want als ze dr niet bij is mag ik wel weggoien. Nou....daar mocht wel t een en ander van weg whahhaha. Ouwesokken was hier echt van toepassing.
Ook de hempdjes van jaaaaaren geleden weggedaan en dochter kwam thuis van dr kamer en nu hopen dat ze verder zelf de rest eens uitzoekt 😜 en anders komt t vanzelf ooit weer in de mode hahaha

Paddington

Paddington

03-10-2018 om 09:10

Keukenla

gisteren is uitgemest. Wat losse papiertjes, maar ook oude zegelboekjes en een berg dichtmakers eruit gegooid.
Vanmiddag weer een lade, of dit keer een kastje. Even afwachten hoeveel tijd ik heb.

Half a twin

Half a twin

08-10-2018 om 08:10

Ongeluk komt in drieën

Zaterdag vol goede moed verder gegaan. Wel vroeg begonnen, want in de middag hadden we een uitstapje van het werk van man. Toen we weg gingen, snel nog even de post op het bureau gemikt. (Daarover straks meer)
Zondag waren we vroeg wakker (dochter had een vroege dienst bij haar weekendbaan) dus weer vroeg verder gegaan. Rond een uur of 4 was het klaar, alle planken hingen weer dus ik alles weer netjes ingericht.
Dan een soort oerkreun van achter het bureau. Man had de post opengemaakt en las dat we eind van de week een nieuwe watermeter krijgen, of we thuis kunnen zijn tussen xx en xx en de watermeter goed toegankelijk kunnen maken.
Dus donderdagavond mag de halve kelder weer leeg, voorraad in de kratten, planken tegen de muur.
Zucht...........
Soms is het toch verstandig om meteen de post te lezen.

Paddington

Paddington

08-10-2018 om 10:10

Veel gebeurt

afgelopen weekend.

Vriezers uitgezocht en de slaapkamer een goede opruimbeurt gegeven. Vriendlief was druk bezig met een ander project in de garage en hopelijk hebben we dan volgend weekend de mogelijkheid om een kast te maken die nu ook al weer een tijdje op de planning staat.

Al met al zie ik vorderingen in het opruimen. Heel langzaam verdwijnen er spullen uit huis die we niet gebruiken. Dat geeft mij in ieder geval een opgeruimd gevoel.

Pennestreek

Pennestreek

08-10-2018 om 13:10

Ow, H.a.t.!

Ik voel zo met jullie mee! Kan ons ook overkomen, dat soort dingen...

Lilian1

Lilian1

08-10-2018 om 14:10 Topicstarter

oeps h a twin

das balen dan he?
Hier de voorraadkast/kelder ook al voor een deel onderhanden genomen, alles weer soort bij soort gezet zodat ik weet wat ik heb. lief dat man de boodschappen opruimt maar ik heb nu echt voorlopig genoeg blikjes tonijn, mayonaise tomatenpuree en maiszetmeel. Hij kiept t overal op en achter en ik denk: hee t staat er niet...op...dus koop nieuwe.
Kinderen lachen me uit om mn mooie nieuwe strak ingerichte kelder maar ik ben blij

Half a twin

Half a twin

08-10-2018 om 14:10

uit kratjes geleefd

En dan dus toch maar vrijdag bij de boodschappen een nieuw pak vermicelli meegenomen voor het gemak. Ik kon het pak in de voorraad niet vinden. Nu staan er 2 op de strakke fifo ingerichte planken en een aangebroken in de kast en zoveel vermicelli gebruik ik nou ook weer niet.

Man ruimt hier gelukkig nooit de boodschappen op (hij doet ze ook nooit), dat voorkomt wel een overkill aan o zo lekker maar verkeerd eten dat ik niet in huis wil hebben vanwege mijn gewicht naar beneden uitdaging.

Lilian1

Lilian1

08-10-2018 om 15:10 Topicstarter

'ja dat dus.... ik doe de boodschappen

en heb dan een lange werkdag achter de rug dus hij of zoon ruimt t op... maar ik moet steeds herhalen, kijken waar de rest staat en daarbij zetten. Nu heb ik al 2 tassen in mn boodschappenkar die je erin kan hangen, wat een uitvinding trouwens ideaal. De ene is koelkast en diepvries en de andere is kelder. Dat scheelt al heel veel gevraag en gezoek ;)

Half a twin

Half a twin

08-10-2018 om 21:10

Lilian

Ben je met een volle neef van mijn man getrouwd? Waar een plekje is kan je iets neerzetten en dat doe je dus ook. Een nieuw pakje thee naast de borden, het aangebroken pakje op de schoteltjes en twee dagen later zijn ze allebei open. Afwasmiddel naast de hagelslag en kopjes naast het brood.
Na ruim 20 jaar behoort die puinhoop in de keuken tot het verleden maar kijk in de kast met gereedschap en je wordt gek. Waarom liggen de boortjes 2 deuren verder dan de boormachine? Man kan er mee leven......
We bemoeien ons niet met elkaars kasten, totdat ik zelfredzaam een schroevendraaier wil gebruiken om een handvat aan mijn pan vast te draaien. Dan moet ik best even zoeken.
Man die gaat koken kan zich goed redden, alles ligt en staat op logische plaatsen.

Dan is het alleen jammer dat hij geen gevoel heeft voor fijne smaken...........

We doen dus waar we goed in zijn. Ik koken, soms met zijn hulp. Hij klussen soms met mijn hulp, zoals met draad trekken voor het elektra.

Lilian1

Lilian1

09-10-2018 om 11:10 Topicstarter

whhahaha.... ik denk t wel

Zo gaat t inderdaad met t opruimen v d boodshappen. Rijst in mn bakblik gezet? etc en als t dan een onlogische inrichting had maar t is best gewoon handig ,denk ik.
Koken doet man zelden of nooit, tenzij ik iets klaar zet. Ik of Dochter of zoon koken meestal. Heel soms zet ik wat klaar en dan moet ie t opzetten. Hij ruimt altijd t leeuwendeel af. Ieder zijn taak, want daar hebben de kinderen weer een hekel aan.( en dan ben ik dus weer t zout kwijt of zo)
Hij heeft een chaotische orde in zijn enorme garage. Ik heb 1 stukje waar t oude keukenblok staat en dat is echt verboden gebied want ook dat werd vol gezet....
ik grapte laatst al tegen hem dat ie een verbod heeft op een of ander galvanische verf te kopen want ik vond dus 6 spuitbussen verdeeld over mn kastjes!

Half a twin

Half a twin

29-10-2018 om 12:10

Twee lades in de keuken gedaan

In de la met werkbestek (de garde, vleestang, spatels, pannenlikker, dunschiller enz.) Stond een bak met vakjes om enigszins orde te scheppen in de la maar die bak had eigenlijk veel te kleine vakken waardoor de stelen van spatels en zo schuin omhoog lagen en als alles dan niet netjes in het gelid lag kon de la soms niet open of dicht.
Man had een passende bak gemaakt, ik ingericht en die onhandige bak een la opgeschoven ter vervanging van een bestekbak die met plakband aan elkaar zat.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.