Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

mijk

mijk

31-08-2015 om 13:08

Kastje per dag. Wie doet er mee?

Pennestreek

Pennestreek

15-11-2016 om 22:11

Het schiet hier echt niet op

En het is hier en daar echt nodig om er 'de bezem door te halen'. Denk dat ik er in het weekend maar een projectje van maak met de pubers, kamers opruimen en kasten uitmesten. Hoewel er niet veel tijd voor is. Hele zaterdag is al volgepland en de rest van het huishouden moet ook eens gedaan worden...
En inderdaad herkenbaar,mje bent iets kwijt, koopt van ellende dan in vredesnaam na verloop van tijd maar een nieuwe en voilá, daar popt hebt verloren gewaande item ineens weer op. Typisch.

Christel

Christel

24-11-2016 om 14:11

Zijn we nog bezig?

Ik wel! Vandaag heb ik de badkamerkast gedaan, zeven plankjes en dat brengt de stand op 83 plankjes/laatjes. Ik ben trots op mezelf!

Lou

Lou

24-11-2016 om 16:11

Zoooooo Christel

Dat gaat goed zeg! Hier is er, zoals helaas met alle projecten en challenges en andere langlopende trajecten die ik vol goede moed begin, toch weer de klad in gekomen. Ik heb laatst de jassen uitgezocht, er is weer plaats op de kapstok. En er is een kuub ellende van zolder meegegaan met het grofvuil. Het helpt allemaal wel, er is al echt meer ruimte hier en daar (want daar doe ik het voor, het huis is te vol naar mijn smaak), maar het schiet nog niet heel erg op. Ik doe er gewoon niet genoeg aan.

Dochter heeft vanmiddag twee nieuwe truien gekocht, want "die andere ben ik kwijt". Zucht. Ik weiger haar kast op te ruimen maar de vingers jeuken soms wel!

ik probeer t wel

soms 2 laadjes tegelijk dan een dag niet of een heeeel klein vakje van een kast.

Ouwe ADD'er

Ouwe ADD'er

24-11-2016 om 21:11

Kwijt

Ik breng er weinig van terecht. Ik heb de bak die ik een tijd terug voor al mijn belangrijke papieren kocht, inmiddels in gebruik. Ik was ervan overtuigd dat ik dan nooit meer belangrijke papieren kwijt zou raken.

Wil ik vanmorgen in die bak op zoek naar een brief, ben ik die hele bak kwijt. Haha. Dieptepuntje.

Half a twin

Half a twin

25-11-2016 om 08:11

Soms zijn de plannen heel goed maar dan...........

Belt mijn zus met gipsbeen of ik (in de erfenis van oma) breinaalden dikte 5 heb. Ik op zoek in mijn stukje kast met handwerkspullen. Kom ik mijn nieuwe haaknaalden tegen en de bol garen waar ik een sjaal van wilde haken als mijn "tennisarm" weer beter zou zijn.

Even proberen hke het gaat, kan ik alweer haken en nu is de sjaal na 2 weken toch bijna klaar, maar de kastjes niet.

Lou

Lou

25-11-2016 om 09:11

Sorry ouwe ADD-er maar die is echt grappig. De hele bak kwijt :-)
Ik heb nu een beetje eer van mijn werk. Er komt straks een ketelman, dat betekent dat 'het hok' waar de verwarmingsketel hangt voor zo ver leeg moet dat hij in elk geval bij de ketel kan. Voorheen was het echt 'Help, de ketelman komt morgen!' en dan samen een half uur sjouwen en allerlei spullen in dochters kamer zetten want in de werkkamer naast het hok was het ook al stampvol. En nu! Een paar racefietsen, wat wielen en tafelpoten, oké nog best een gesjouw, maar in mijn eentje was ik in tien minuten klaar. Alles past in deze werkkamer en ik kan ook nog naar mijn bureau lopen zonder ergens overheen te moeten klauteren. Misschien gaat dit project toch niet zo belabberd als ik denk.

Christel

Christel

25-11-2016 om 10:11

Wat mij helpt

is een blog lezen van iemand die in mijn ogen zoooooo'n vol huis heeft. Vol aanrecht, vol bureau en dan ook nog 2 (schoon)moeders van wie het huis leeg moet dus dan komen erweer dozen bij. Het is een soort schrikbeeld zo'n huis, ik zou er gestoord van worden.

Ik ben van mezelf al opruimerig hoor, ik hou van overzicht, alles netjes, lijstjes en zo. Anders wordt mn hoofd te vol en te druk. Vroeger zou er denk ik een etiketje op me geplakt zijn

Nu staat de eettafel vol spul, net een rondje action, kruidvat en zo gedaan. Het is dat mn lijf HO STOP zegt, ik moet even zitten, maar zelfs dat ergert me al.

Christel

Christel

Ik zou er eigenlijk

mn werk van moeten maken, opruimen, orde scheppen.

Lou

Lou

Christel

Dat kan, je werk ervan maken! Aan mij zou je een goeie hebben :-)

Christel

Christel

25-11-2016 om 12:11

Weet je

wat het probleem vaak is: je denkt dat iets heel veel tijd kost en dat is niet zo (bleek net weer).

Al weken zat ik tegen het gootsteenkastje aan te hikken en zoveel staat er niet in: afvalbak, rol pedaalemmerzakjes (ik dacht 1, bleken 3 halve rollen te zijn), afwasteil met daarin jif, afwasmiddel en -borstel, vaatwastabletten, navulling handzeed. Voorraad keukenrollen en de electrische vliegenmepper staan erachter. Echt een mega klus hoor vond ik.

Ik zette dus de stopwatch op op mn telefoon en in precies 6,5 minuut heb ik het kastje leeg gehaald, met jif en een schuurspons bewerkt, nagespoeld met water, afgedroogd, afwasteil leeg gehaald, schoongemaakt, doekje over de flessen en ingeruimd. Zes-en-halve minuut en daar heb ik echt weken tegenaan zitten hikken.

Ik doe langer over dit bericht tikken op mn tablet; )

Lou

Lou

25-11-2016 om 12:11

Klopt

Dat valt mij ook telkens op. Dan zie je zo'n berg was en je eerste reactie is: ooooh neeee, moet ik dat ALLEMAAL gaan ophangen. Maar vijf minuten later ben je klaar. Fijne motivatie om verder te gaan.

Lou

Lou

28-11-2016 om 15:11

Kasten

Jaaaa, weer verder gegaan. Kledingkast van dochter samen met haar uitgemest, wat heel gezellig bleek te zijn en er kan een hele stapel naar de kringloop. Vandaag de beddengoedkast onder handen genomen, en ook daar een stapel overgehouden voor de weggeef.

Wie doet er eigenlijk nog mee?

Half a twin

Half a twin

28-11-2016 om 15:11

ik probeer nog mee te doen

Afgelopen week erg druk geweest met het familie sint feest. Kadootjes kopen voor de 4 lootjes. Gedichten (helpen) maken. We gingen over naar een andere telecom provider en ongeveer alles wat fout kon gaan is ook fout gegaan. Zit je met een brugger en een kind in de derde die vanalles moeten via internet (digitaal huiswerk, info zoeken voor een presentatie, enz) en heb je geen Internet. Overstappen was geen eigen keus onze vorige provider stopt ermee. Ik heb nu een "tijdelijk" nummer kan wel bellen maar velen kunnen mij niet bereiken. Dat nummer zou voor 24 uur zijn en dat heb ik dus niet overal bekend gemaakt. 24 uur duurt nu al bijna 170 uur. Gek wordt ik ervan.

mijk

mijk

28-11-2016 om 18:11

ik doe nog mee

Dat van het kost eigenlijk niet zo veel tijd is voor mij de grootste winst! En daardoor gaat het allemaal ook makkelijker tussen door.

Mijk

Pug

Pug

28-11-2016 om 20:11

plankje

Ik heb dit weekend de t-shirtplankjes van de kinderen leeggehaald en uitgezocht. Er kon helaas nog niet heel veel van weg.

Christel

Christel

30-11-2016 om 09:11

En ik

zit aan te hikken tegen een plank in de bergingkast met schoonmaakapullen. Ik heb eerst maar koffie gezet ;)

Half a twin

Half a twin

01-12-2016 om 13:12

op de helft gestopt

Zojuist 9 vakken (de open) van de 18 vaks boekenkast gedaan. 6 vakken zit een deur voor, daar verzwmelt zich wat minder stof. Nu effe gauw een boterham naar binnen schuiven dan ben ik toch om 14.00 op mijn afspraak. 2 boeken bij het oud papier gedaan. De Randstad werkpocket in 2 exemplaren. Ging nog over ziekenfonds en belastinggroepen uit de jaren 90. Dat heeft geen toegevoegde waarde meer. En zo passen de nieuwe aanwinsten van de sint er weer bij.

Ellen69

Ellen69

01-12-2016 om 14:12

Wat heerlijk

om dit weer even te lezen. Ik ben meteen begonnen na het lezen van de titel "kastje per dag" ipv bij te lezen.

Kan nu zeggen dat mn kastje met 4 laden weer netjes is, er kon weer veel weg.
Alles wat bij elkaar hoort bij elkaar gelegd, en zo ontdekte ik dat we:
4 mierenlokdoosjes hebben
diverse kerstboom reservelampjes
6 (!) autoslotontdooidingen
8 3d brillen
tig aangebroken pakjes zakdoeken.

En een halve vuilniszak onduidelijke/ niet meer noodzakelijke dingen.

Lou

Lou

01-12-2016 om 15:12

Bedankt half a twin

voor de inspiratie: de boeken! We hebben veel te veel boeken. Ik heb nu een kwartiertje staan staren naar de boekenkast in de slaapkamer, waar dubbele rijen staan, en iets van 40-50 boeken naar de kringloop gebracht. Eerlijk gezegd zie je het verschil nauwelijks, het ziet er alleen wat netter uit. Maar ach, weg is maar weg.

Half a twin

Half a twin

01-12-2016 om 16:12

Lou dat dan weer niet

Ik heb niets naar de kringloop gebracht. Vind boeken een rijk bezit en herlees ook veel.
Hier ook een aantal dubbele rijen. Maar dan wel alle P. Cornwell bij elkaar. De meeste leesboeken zijn pas 20 jaar oud. Mijn kinderboeken staan er ook en het enkele exemplaar van mijn man. De boeken van onze studie staan er en mijn verzameling oude kookboeken, het oudste boek is bijna een eeuw oud. Van 1920.
Had weer het geerfde exemplaar van gejaagd door de wind in mijn handen. Het staat er al bijna 30 jaar en ik heb het na meerdere pogingen nog steeds niet uit. Heb ik van mijn to-do list geschrapt. Het is niet mijn soort boek zeg maar. Liever echt antiek en dan ook nog in de taal van toen, de ongekuiste versie van Jne Eyre zeg maar of Wuthering Heights.

Lou

Lou

02-12-2016 om 10:12

Ja ach die boeken

Moeilijk om weg te doen ja. Maar wat blijkt: niet alle boeken vind ik een rijk bezit. Als ik eens kritisch kijk zit er best veel rotzooi tussen, boeken die ik wel heb gelezen maar niet goed vond, kookboeken waar ik nooit iets uit zal maken, kinderboeken die we het bewaren niet waard vinden, gedateerde studieboeken over Franse gotiek.... echt best veel ellende die je toch liever kwijt dan rijk bent. Er komen ook vaak boeken bij, dus zo'n actie is af en toe wel zinvol. De boekenkasten in de woonkamer zitten ook nog bomvol. De meeste mogen blijven hoor. Zo'n collectie Penguin Pockets bijvoorbeeld, heel oud maar die vind ik leuk om naar te kijken :-)

Specht

Specht

02-12-2016 om 10:12

Leuk dat ik niet de enige ben die boeken bewaart om naar te kijken.
Door een oogziekte kan ik veel boeken niet meer lezen, maar ik vind het toch fijn om te bewaren en naar te kijken, en soms brengt het mij op een idee om ze als ebook te lezen.

Christel

Christel

02-12-2016 om 11:12

100!!!

Ik heb 100 plankjes gedaan, joehoe!

Vandaag eindelijk die planken in de kast in de berging gedaan met schoonmaakspullen. Helaas niks weggedaan, maar ik bleek wel 33 schuursponsjes te hebben en 5 afwasborstels. Gelijk maar even de huidige vervangen dat maakt de kast weer iets leger.

lennest

lennest

02-12-2016 om 13:12

boeken!

Ik weet niet hoeveel boeken ik heb, maar het zijn er veel. Zo veel, dat mijn man verbood om nog een kast erbij te nemen toen de laatste kast vol was, want boeken gooi je toch niet weg? Eindelijk, eindelijk, heb ik alle boeken die ik ook digitaal heb, in een doos gedaan. Lijst gemaakt, foto's gemaakt, advertentie opgesteld voor op marktplaats, facebook, etc. maar snik, snik, niemand wil ze hebben! Ja, om de garage te isoleren, ehhhh? Mijn boeken, als isolatie in een garage???? Dacht het niet. Ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om ze zomaar weg te doen. Al die mooie uren, al dat leesgenot, dat stop je toch niet in een garage? Ik heb drie dozen met boeken in de kelder staan

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.