Huis, Tuin en Keuken
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

mijk
31-08-2015 om 13:08
Kastje per dag. Wie doet er mee?
Ik weet dat resultaten behaald in het verleden geen garanties geven voor de toekomst maar toen hier een paar jaar geleden het kastje per dag draadje liep heb ik relatief makkelijk een enorme stap in mijn huis gemaakt. Nu moet er weer rustig en gestaag een heleboel gebeuren dus ik dacht ik begin weer. Ik vind 1 september minstens zo'n mooie goede voornemensdag als 1 januari. Dus wie doet er mee?
Mijk
P.s ter inspiratie het oude draadje http://www.ouders.nl/forum/huis-tuin-en-keuken/een-kastje-per-dag

Lilian1
31-10-2016 om 19:10
Loop ik net na t werk naar boven
Om me om te kleden zie ik die mooie schone,lege vloer in m'n kast.. ..blij:)) t werkt dus echt haha

Lilian1
31-10-2016 om 19:10
De stofzuiger leegmaken
Heb ik vandaag ook gedaan. Wat een drama is die nieuwezakloze stofzuiger. Grrrr....!! Je moet m echt uit elkaar draaien dus eerst leegschudden, dan je hand erin om de binnenkant los te draaien en dan pas kun je die omhoog trekken getver.. heel je hand onder t stof. Terugdraaien lukt helemaal niet dus ik vrees dat ik deze stofzuiger niet lang heb. Aangezien alle stof steeds binnenin zit en dat ding dus 2 x per week open moet. Dan zit er pas een kwart v d zak vol maar hij doet dus niks meer. Rotding.
Pfffff... denk aan je schone kast...

Half a twin
31-10-2016 om 21:10
Dure van D.s.n
Ik druk op een knopje als ik een zak om de te openen klep heb gedaan. Dan valt het stof in de zak, klaar! Dan kan ik de bak omspoelen of uitvegenmet ern doekje. Alleen de filters uitspoelen stel ik altijd zo lang mogelijk uit. Die dingen moeten droog voor het volgende gebruik en dat duurt lang. Ik ben heel tevreden over het ding

Lilian1
01-11-2016 om 13:11
Dat omkiepen had ik
Bij de vorige stofzuiger ook, maar deze van " vuilduivel" vrij vertaald is echt een ramp.

Fransien
01-11-2016 om 22:11
Dochter
Zucht, ik loop haar nu al twee weken iedere dag naar boven te sturen om op te ruimen en die kamer ligt nog bezaaid met kleren en troep...
Ze heeft tot dit weekend om nu te zorgen dat de grond in haar kamer vrij is, de boeken op de planken, de tekenspullen in het laadje en de kleren opgeruimd zijn en anders gaan alle frutsels en dingen haar kamer uit.
Ik schiet wel lekker op met de plankjes in de kamer van de jongste, daar was bij de vorige verbouwing een hoop terecht gekomen wat er niet hoorde.
Maar er is nog een hoop te gaan, en dat met Sinterklaas in aantocht...

40er
02-11-2016 om 13:11
Goed bezig
Gisteravond telefoon, mijn afspraak voor vandaag werd afgezegd. Eerst vanmorgen maar boodschappen gedaan en daarna begonnen met de keukenkastjes! Joepie, liep er al zolang tegen aan te hikken. Nog 4 te gaan en 2 plankjes! Poets direct daarna maar de hele keuken, eten was al klaar! Soms best fijn als afspraken niet doorgaan!

Lilian1
02-11-2016 om 13:11
kapstok
ik heb de kapstok ontdaan van vele lasten manlief draagt zelden een jas maar verzamelt wel alle jassen,vesten,voetbaljassen etc op de kapstok. Een aantal vast uitgewassen en die kunnen straks weg en weggelegd worden. Nu nog moed verzamelen want ik wil zooo graag ook zon mooie gladde keuken als 40-er

Pug
02-11-2016 om 14:11
boekenplank
Ik ben de kinderboeken aan het doorwerken. Alles waar ze te oud voor zijn wil ik weg. Op Marktplaats loopt het niet zo, dus misschien tzt toch maar met het papier mee.

Lilian1
zonde pug
vaak zijn er mensen erg blij mee! Wie weet een instelling bij jou in de buurt? een voorbeeld Wij zijn op de BSO altijd blij met prentenboeken voor de jongsten en losse verhalen boeken om even lekker een verhaaltje te lezen als er iemand moe is.De boeken slijten bij ons wel veel harder dus moeten regelmatig vervangen worden.

Christel
En boeken
kunnen ook altijd naar de Kringloop. Wij brengen èn halengte daar regelmatig kinderboeken.

Pug
02-11-2016 om 15:11
Lilian
Ik ben van de peuterboeken ook veel kwijtgeraakt aan een kdv, maar deze zijn net weer voor iets ouder.
Net heb ik de prijs iets naar beneden gedaan en een bod verwijderd van iemand die mocht komen maar niets meer liet horen. Misschien helpt het.

Half a twin
02-11-2016 om 16:11
Kleding kast jongste
Ik was bezig in de kast van jongste. Wilde zijn favo angrybirds shirts in de bewaardoos doen. Dat waren bijna naveltruitjes geworden. Staat zoon 2 uur vroeger dan verwacht in de gang. Zijn practicum Biologie veldwerk ging niet door vanwege de regen.
Angrybirds shirts liggen weer op de stapel. Morgen poging twee.

lennest
06-11-2016 om 17:11
planten verpot
Het is wel geen kastje, maar was wel heel hard nodig: alle planten gisteren verpot. Geen wonder dat het er allemaal zo slap en troosteloos uit zag: te kleine pot, geen aarde meer en heel veel wortels. Trouwens: eten planten aarde? Ik bedoel: toen ik de plantjes heeeeel lang geleden ook had verpot, hebben ze allemaal een grotere pot plus veel verse aarde gekregen, maar nu zie ik alleen maar wortels, waar is de aarde gebleven??
Enfin, ik hoop het effect van het verpotten over een weekje wel te kunnen zien. Heb gelijk m'n nagels maar gekortwiekt, ze bleven zwart!

Fransien
06-11-2016 om 22:11
weer een stukje opgeruimd
Dit weekend weer een doos met oude spulletjes kunnen schiften en het blijvende deel een plekje in de kasten kunnen geven.
Is toch fijn, weer een klein stukje iets beter opgeruimd en ingericht.

Lou
07-11-2016 om 08:11
Samen
Eindelijk een stukje samen met mijn man gedaan. Zooo, dat ging snel. We stonden in het berghok waar je haast niet naast elkaar kan staan en gooiden binnen een kwartier een halve kuub ellende naar buiten. Nou ja, naar de overloop. Een paar dingen geef ik weg, een paar dingen pasten in vuilniszakken en de rest gaat op de groeiende berg voor het grof vuil. Gaan we vaker doen!

Lilian1
08-11-2016 om 22:11
Morgen....
Morgen weer een kastje,beloofd. Vandaag alleen puberpuin geruimd tussen en na t werken. Veel meer werk als een kastje dus eigenlijk telt t ook..toch? Gisteren de badkamer ontdaan van schimmelplekjes. Sinds we lekkage hebben gehad is t zo erg.... alle voegen maar flink geborsteld. Weer een stukje afgevinkt .

Lilian1
09-11-2016 om 19:11
rommelvakje
naast mn bureau uitgezocht, alle oude papieren zijn weg. nu is er weer plaats.

mijk
10-11-2016 om 00:11
Het zit hier even helemaal niet mee
En ik kom amper aan gewone huis toe er zijn kastjes gedaan maar het was vooral vies! Staat er vanmiddag vriendin voor de deur die mijn keuken kwam poetsen en koffie kwam doen. Ben er zo door opgeladen! Zo llief!
Mijk

Lilian1
10-11-2016 om 07:11
Mijk
Wat lief!! Hopelijk geeft het je wat lucht. Ik stuur een virtueel hulpje naar je toe voor vandaag. Komt ie!!

Half a twin
12-11-2016 om 12:11
Zomer/winterwissel in mijn eigen kast
Zojuist afgerond! Flink wat broeken weggedaan waarvan ik nu echt heb toegegeven dat het ijdele hoop is dat ik er ooit nog in ga passen. Wel jammer van die mooie tijdloze spijkerbroek maar 10 jaar na aanschaf en inmiddels bijna tegen de 50 lopend moet ik beseffen dat maat 36 een maat is die ik niet meer ga passen.
Wel de sportbroek teruggevonden die ik al sinds augustus kwijt was. Joepie! De BH die zich sinds 2 weken op een onbekende plek schuil houdt is nog niet gevonden. Ga zometeen maar een nieuwe kopen, want met 3 de week door is een beetje krap.

Lilian1
13-11-2016 om 20:11
en dan heb je er een gekocht....
kaartje eraf en ja hoor...daar is t verloren ding ;)

Half a twin
14-11-2016 om 08:11
En inderdaad.........
Zaterdag nieuwe kleren gekocht met een nieuwe Bh. Gisteren kaartje eraf en meteen aan. Alle anderen zaten in de wasmand of machine.
Zojuist komt puberella naar beneden met de vraag wat er met haar bh gebeurd is. Zij heeft zo'n zelfde maar dan 3 maten kleiner. 70 A om haar lijf zit goed, nu 80 B zag er een beetje lachwekkend uit. Maar waar ze hem nou vandaan heeft? Ik heb haar hele mandje met BH's doorgespit en de mijne niet gevonden nu heeft zij hem wel. Snap er niks van.

Pug
14-11-2016 om 14:11
vensterbank
Twee vensterbanken achter de bank gedaan. Niks weg gegooid behalve stof, maar het kostte allemaal toch veel tijd om die hoek schoon te maken (onder de bank, naast de bank).
En de boeken die ik eerder noemde gaan opgehaald worden. Dat scheelt alweer.

Half a twin
14-11-2016 om 15:11
Servieskast
1keer per jaar moet mijn servieskast met glazen deuren gedaan worden. De ruitjes lappen en de niet vaak gebruikte glazen door het sop. De buitenkant is gedaan en ruim 1 plank met glazen afgewassen (de makkelijke). Morgen nog de champagneflutes en de bierglazen van dun glas. Heb er ooit twaalf gekocht maar in de praktijk zijn alleen de voorste 2 gebruikt. Maar 2 bierdrinkers in de familie.
Op de bovenste plank staat (antiek) servies dat er echt nooit uit komt. Dat heb ik vorig jasr nog gedaan met kastje per dag. Dat last ik nu staan. En nee het mag niet weg. Volgens de overlevering is het porselein geld waard en het glas en zilver heeft emotionele waarde. Een zilveren boomblad met daarop een peper en zoutstel met mosterdpotje. Gewoon mooi van lelijkheid.

Lilian1
14-11-2016 om 19:11
half a twin
ik zei.... hier roepen ze niet voor niks, als lilian wat zegt ...whahhah. Ach geniet van je extra BH joh, kun je er nog eens eentje een paar weken kwijt raken
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.