Huis, Tuin en Keuken
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

mijk
31-08-2015 om 13:08
Kastje per dag. Wie doet er mee?
Ik weet dat resultaten behaald in het verleden geen garanties geven voor de toekomst maar toen hier een paar jaar geleden het kastje per dag draadje liep heb ik relatief makkelijk een enorme stap in mijn huis gemaakt. Nu moet er weer rustig en gestaag een heleboel gebeuren dus ik dacht ik begin weer. Ik vind 1 september minstens zo'n mooie goede voornemensdag als 1 januari. Dus wie doet er mee?
Mijk
P.s ter inspiratie het oude draadje http://www.ouders.nl/forum/huis-tuin-en-keuken/een-kastje-per-dag

Bellefleur
03-10-2016 om 19:10
Weing tijd.
Daarom maar de bestekla omgekieperd. Plastic lepeltje en een ijslollystokje weggemieterd. Klusje van 5 minuten. Toch tevreden.

Ouwe ADD'er
Meer troep
Halve ochtend op zoek geweest naar iets dat ik kwijt was. De planken van vorige week liggen er gelukkig nog keurig bij, maar verder is de chaos vandaag alleen maar toegenomen. Van alles overhoop gehaald. Hoewel...alle oude tijdschriften die ik tijdens het zoeken tegenkwam, liggen in de papiercontainer en dat ruimt dan toch wel weer op.

Ginny Twijfelvuur
Ook maar eens met de billen bloot
Ik riep wel heel erg enthousiast dat ik nog steeds bezig ben, maar waarmee dan hè...
Ik ben langzaam de hele woonkamer aan het doorploegen. Plankjes opruimen en afstoffen, boven kanten van de kasten en het vordert al aardig.
Ik heb nog 4 kasten te gaan, de kast waar de tv op staat, daar liggen wat kleine rommeltjes voor en mijn servieskastje. Dat krijg ik bovenop maar niet leuk ingedeeld, dus dat wordt dan echt zo'n rommelmagneet op ooghoogte. En mijn administratie kastje en het kastje waar de vakantiesouvenirs op staan. Dat is meer een kwestie van afstoffen en wegstoppen.
De keuken heb ik al bijna helemaal gehad en ook in de kasten is al gebeurd. Al mag de speelgoed kast zeker nog een keer opnieuw.
Het allervervelendste van de opruimen is, is dat de trap naar boven zo volraakt. Dat is dus mijn kastje van vandaag. Eerst de trap naar de 1e verdieping, die is bijna ruim, maar dat verplaatst zich dus naar de trap naar zolder. En die is onderhand zo erg dat oudste bijna niet meer zonder brokken te maken naar zijn kamer kan.
Dat wordt dus ruimen, sorteren en stofzuigen. Als ik eenmaal bezig ben is het vaak zo gepiept. Een keer of 4 op en neer en alles is weer ruim...

mijk
03-10-2016 om 22:10
geen kastje vandaag
Dagje heen en weer om mans ouderlijk huis beetje leger te maken... Wat spulletjes mee. Moet ik morgen wel een kastje opruimen om het weer op te ruimen!
Mijk

Pennestreek
04-10-2016 om 10:10
Ik kom er niet echt aan toe helaas
Hopelijk morgen weer, al heb ik ook alweer de nodige afspraken staan. Ik wil mijn zomergarderobe naar zolder verhuizen en wat warmer spul naar beneden. En de kledingkasten van de kinderen. Maar dat moet maar even wachten. Zij hebben allebei een ruime kast en heel wat minder kleding/schoenen dan ik, dus daar past hun hele jaargarderobe in. Wat minder haast, dus. Maar ik moet er wel even met ze doorheen om te bekijken wat ze nog nodig hebben voor najaar/winter. Volgende week dan maar, het weekend ben ik namelijk lekker weg, even op mezelf om lekker bij te komen.

Paddington
04-10-2016 om 11:10
Bij mij
werd het gisteren geen doos die ik wilde leegruimen... Het werd een hele kamer soppen. Vriendlief moest gaten boren, dus de kamer van mijn dochter zat onder de steengruis en stof. Wel veel gedaan dus. Vandaag een nieuwe kans voor die doos.

Triva
04-10-2016 om 16:10
paddington
' Het werd een hele kamer soppen. Vriendlief moest gaten boren, dus de kamer van mijn dochter zat onder de steengruis en stof. '
Laat me raden: vriendlief dacht er niet aan om er een stofzuiger onder te zetten waarna jij de boel kon gaan schoonmaken? ;)De volgende keer zou ik boren en hem laten soppen...

Lilian1
04-10-2016 om 21:10
Drukke lange werkdag
Maar wel een langere pauze dus even naar huis,hond uitlaten en vast koken. De besteklade was zo goed als leeg dus dat is m'n kastje van vandaag geworden. Toch wat gedaan.

Half a twin
04-10-2016 om 21:10
Vensterbank keuken
DE verzamelplek voor spullen die naar de schuur moeten. De nummerplaat van de aanhanger, verloopje van de fietspomp, citronella kaarsjes, lege batterijen (worden in de schuur bewaard om naar de milieustraat te brengen) en heel veel schroeven en schroefjes.
Heel veel opgeruimd daar waar het hoort. Alleen die schroeven, waar zijn ze van? Bakje gemaakt om man naar te laten kijken.
Morgen naar de milieustraat, gisteren een zak gevuld met te kleine en kapotte kleren uit de kasten van de kinderen. Geen nette planken gemaakt dat doe ik als we nieuw hebben gekocht. Im hoop binnen 2 weken.

mijk
05-10-2016 om 14:10
eindelijk
De kledingwissel in mijn eigen kast afgemaakt. Helemaal blij.
Mijk

Ouwe ADD er
05-10-2016 om 14:10
Het lukt me voor geen meter deze week. De keukenplanken van vorige week zijn nog netjes. Dat wel.

Bellefleur
05-10-2016 om 16:10
Ouwe,
Doe dan een klein kastje. Of een klein laatje. Dan voel je je toch tevreden. En dan heb je meer moed om morgen weer een kastje aan te pakken.

Half a twin
05-10-2016 om 16:10
Half kastje gedaan
Badkamer kastje voor de helft gedaan. En lekker gesport vanochtend. Vanmiddag met puberella schoenen gekocht. Ga nu eten koken (stoofvlees staat al sinds 14.00 op) en dan vanavond naar de maandelijkse hobby avond.

mijk
05-10-2016 om 17:10
Mijn kastjes voor als ik eigenlijk niet kan
De bestekla, een pennenbakje, de tijdschriftenbak. Mijn handtad Het haltafeltje. Zulke miniplekjes tellen ook. Het hoeft niet iedere dag een groots en meeslepend project te zijn....
Mijk

Half a twin
05-10-2016 om 17:10
Doe al de hele week miniplekjes.
Vensterbank keuken is ook zo'n miniplek.
Morgen iets groters.

Ouwe ADD er
05-10-2016 om 18:10
Bellefleur
Gedaan! Tafeltje in de hal, waar een paar uitgebloeide bloemen, een lege envelop, een paar losse haarspeldjes van dochter en vooral stof, op lag. Ziet er toch weer een stuk gezelliger uit nu. Bedankt voor de motivatie.

Ouwe ADD er
05-10-2016 om 18:10
Oh, Mijk
Ik lees nu in jouw stukje dat jij ook vindt dat het tafeltje in de hal telt. Mijn dag kan niet meer stuk, toch iets gedaan vandaag.
Morgen overdag komt er niks van, maar morgenavond wil ik de plank boven de kapstok doen. Kunnen de handschoenen en sjaals op de plek van de frisbee, de badmintonrackets en de petten gelegd worden. Ook een klein klusje, maar inderdaad...alle kleine beetjes helpen.

mijk
05-10-2016 om 21:10
Volgens mij is het hele gehei
Van een kastjeperdag. Dat je ziet dat je in heel weinig tijd een klein plekje kunt verbeteren en dat dat dan toch goeie zingin geeft en een succesgevoel en dat de grotere projecten dan vanzelf wat haalbaarder lijken
Mijk

Lilian1
05-10-2016 om 21:10
Van t brood en beleg nog maar eens... das een kastje perdagklus haha. Lijkt wel of ze steeds t brood omkiepen voor ze wat pakken.
Kastje inde hal ook maar mee gepakt, dan heb ik nog t idee wat gedaan te hebben.

Marjoleine64
05-10-2016 om 22:10
Monteur gespeeld vandaag
Bij zoon zou een nieuwe vaatwasser geleverd worden, maar hij en huisgenoten konden niet de hele middag thuis zijn. Dus ik en daar geweest, en heb met één van de huisgenoten het ding ook nog gemonteerd. Ben ik best trots op! Dus geen kastje gedaan, maar dit telt ook toch?

Half a twin
06-10-2016 om 21:10
verdwijnen, verstoppen, vinden
Ik ben sinds ik terug ben van vakantie mijn trainingsbroek "kwijt". 2 Dagen voor ik op vakantie ging had ik 'm nog aan en toen na de vakantie alle kampeerzooi was opgeruimd was de broek verdwenen en na alle kasten (ook die van de kinderen) doorzocht te hebben nog steeds niet gevonden.
Vond vandaag wel een kratje op zolder dat nog bij de kampeerspullen moet en dat bleek nog vol te zitten met levensmiddelen (halve zak macaroni, zoutvaatje, half doosje thee, cupjes koffiemelk)
Ik heb een kratje gedaan vandaag! Klein beetje weggegooid (half pakje koek) en de rest opgeruimd bij de levensmiddelen. Kratje schoon en kan nu echt naar zolder.

Pennestreek
Half a twin
Maar zat je broek nou ook in dat kratje???
Ik heb vandaag (jippie!!) mijn nagenoeg nieuwe OV-chipkaart na maanden zoeken terug gevonden in de zak van een colbertje dat ik zelden aanheb. Ik baalde al als een stekker, eerst omdat ik verplicht een nieuwe kaart moest kopen (die niet anders of beter is dan de oude, die het gewoon nog deed) en vervolgens omdat ik dat kreng na twee keer gebruiken alweer kwijt was... Maar gevonden dus, fijn! Tel dat ook een beetje? Verder kom ik echt nergens toe. Ja, de was weggewerkt, en het oud papier weggebracht. Oh dat telt natuurlijk wel echt vind ik! Meteen de hond uitgelaten en nu ben ik de vouchers/reserveringen voor een heerlijk weekendje weg aan het printen. En toen werd ik even afgeleid... Ga nu weer verder, moet mijn tas inpakken als ik morgenavond na het eten weg wil!

Lilian1
Zakje per dag vandaag
Was al goed bezig met een ministrijkje( doe ik normaal op zondagavond,vanuit vroeger zo gestart met t voetballen wat ik niet wildezien) en toen hoorde ik drup drup... ketel lekte dus gauw de zooi eronder weggeruimd. Meteen maar de klerenuitgezocht die daar lagen of weg in kledingzak of naar project hier voor de minima. 1tas en 1vuilniszak staan klaar om morgen weggegooid te worden.

Half a twin
06-10-2016 om 22:10
De trainingsbroek is nog steeds weg. In mijn speurtocht naar broek vond ik dat kratje dat nu dus mooi is weggewerkt maar moet morgen naar de sport in spijkerbroek. In mijn legging op de fiets, daar is het echt te koud voor.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.