Deprecated: Automatic conversion of false to array is deprecated in /var/www/oudersnl/system/core/class_system.php on line 259
Isoleren? | Pagina 4 | CJG forum door Ouders.nl
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Annie

Annie

09-04-2019 om 12:04

Isoleren?

Triva

Triva

14-04-2019 om 12:04

Kaaskopje

Misschien iets meer je best doen met lezen wat een ander bedoelt als je al geërgerd bent. "Over je dochters: In zijn algemeenheid is het zinniger voor dochters en zonen om op de bovenverdieping bij hun ouders te blijven wonen, zolang die er nog is" Miriam bedoelt het deel na de dubbele punt in zijn algemeen. Zonen en dochters, ze had ook jong volwassen kinderen kunnen gebruiken.

Kaaskopje

Kaaskopje

Oh ja inderdaad, sorry (dank Triva))

Ik lees inderdaad weleens slordig. Ik heb het herlezen en het staat inderdaad in het algemeen. Dus mij reactie daarop, trek ik terug, Miriam.

Kaaskopje

Kaaskopje

Asnvulling

"Dat jij die activiteiten allemaal in twijfel trekt, vind ik best kwalijk."

Wordt: Dat jij al die activiteiten allemaal in twijfel trekt, ook als het gaat om het aanpassen van bestaande bouw, vind ik best kwalijk.

bieb63

bieb63

Ach Miriam

Wij heel typerend dat jij Kaaskopje beticht van het dingen over jou raden..... Ik weet nog heel goed dat jij mij van alles hebt toegeschreven: zoals dat ik leraar zou zijn en later weer boekhouder..... En dat is nog maar een druppel op een gloeiende plaat, want jij bent bij uitstek een poster die heel wat over andere posters denkt te weten en ze beticht van van alles.

En wbt die vriezer:
"De beste verspilling ga je tegen door geen vriezer te gebruiken en gewoon niet meer te kopen dan je nodig hebt. Niet invriezen dus, maar opeten..
En die effecten liggen verder dan je neus lang is, zoals Annie ook al aansnijdt. Zo moet je bij de vriezer ook het winnen van de grondstoffen voor de productie van dat ding rekenen, de productie zelf, al het vervoer dat er bij komt kijken voordat ie in je keuken staat"

Natuurlijk verbruikt een vriezer stroom en kost het grondstoffen en moet het vervoerd worden enz. Niets tegenin te brengen. Maar als jij dan gaat beweren dat je niet meer moet kopen dan je nodig hebt, sla je de plank wel aardig mis. Van alles kleine verpakkingen kopen omdat het op moet, is niet bepaald grondstof zuinig (nog los van je portemonnee). Nog los van het feit dat tegenwoordig verwacht wordt dat ook de vrouw een baan heeft en het liefst fin. onafhankelijk. In dat geval is er weinig tijd om dagelijks je boodschappen te doen. Plus dat je dan zonder vriezer niet meer grote hoeveelheden kunt maken, zodat je er op een andere dag ook nog van kunt eten. Nee, dat ijsje hoef je niet te hebben, maar een groot pak doperwten of spinazie ipv elke keer een klein pakje kopen lijkt mij toch op veel gebieden besparend, ook op het gebied van milieu ivm meer verpakkingsmateriaal enz. En een grote pan pasta maken is ook een milieu besparing op veler gebied versus elke dag een voor die dag passende hoeveelheid.
En in jouw lijn: Dan heb je ook geen koelkast nodig...... Dat ding verbruikt ook stroom, zijn veel grondstoffen voor nodig, moet vervoerd en afgevoerd worden enz. Gewoon elke dag een half litertje melk kopen, een bekertje yoghurt en die dag opmaken. Vlees/vis e.d. koop je eind van de dag voor die avond, hoeft dan ook niet in de koelkast. Lijkt mij goed voor portemonnee en milieu....

Annie

Annie

14-04-2019 om 13:04

Pff Kaaskopje

Wat een enorme brij! (brei?)
Ik kom geen wijs uit je lange epistels waar je enorm veel zijsprongen maakt.

Maak het niet zo persoonlijk. Niet alleen benader je M Lavell mi te persoonlijk (dat raden vind ik echt onfatsoenlijk) maar je betrekt ook alles wat ze zegt 1-op-1 op jezelf. Maar ze heeft het helemaal niet over/tegen jou. Met haar adviezen. Die ik enorm zinnig vind, hoewel een hoop niet op mij van toepassing is.

Pirata

Pirata

Klein wonen

Over klein wonen: wij zijn verhuisd en hebben nu bijna het dubbele aan woonoppervlak als voorheen.
Na onze isolerende maatregelen (overigens nog niet 100% klaar) zitten we nu al vrijwel gelijk aan gas en electra als voorheen. Ter info, het huidige huis had energielabel G, het kon zowat niet erger. Op sommige plekken waaide het zó naar binnen. Het vorige huis was C.

Pirata

Pirata

Kinderen

Ik wilde overigens ruimer omdat de kinderen dan meer ruimte hebben. Nu bevalt dat zo goed, dat jongste hier wil blijven wonen totdat ie een huis met tuin kan betalen. Dat zal nog wel ff duren dan 😉

Kaaskopje

Kaaskopje

Annie

Om het overzichtelijk te houden lijkt het mij handiger als Miriam en ik bepalen hoe we dat doen. Triva gaf terecht commentaar op een onderdeel, daar heb ik iets over gezegd. Miriam heeft soms ook zinnige adviezen, dat is waar. En ik hou je beslist niet tegen om die op prijs te stellen.

Kaaskopje

Kaaskopje

Pirata

Als je als familie zoveel plek hebt dat je niet constant in elkaars vaarwater zit, is dat heerlijk. Dat zou ik best gezellig vinden .😊 In de stad lukt dat vaak niet voldoende. Ik ben wat dat betreft ook benieuwd hoe lang het zal duren voor Thierry Baudet uit zijn postzegeltje vertrekt met zijn verloofde. Hoe lyrisch blijft hij daarover? Of de verloofde?

bieb63

bieb63

14-04-2019 om 17:04

Uiteraard

kan zoiets een optie zijn. Maar natuurlijk niet in een flatje of op een parterre oid....

Forumbeheer Ouders Online

14-04-2019 om 23:04

Het onderwerp van deze draad

Beste forumdeelnemers.

Graag wil ik jullie verzoeken om te stoppen met de persoonlijke opmerkingen naar elkaar en het bij het originele onderwerp te houden.
Met vriendelijke groet,
Heidi Sour

Annie

Annie

14-04-2019 om 23:04

He Kaaskopje

Als je privé wil vechten met M. Lavell moet je dat vooral doen, maar dan niet op een openbaar forum.

Over de adviezen bedoel ik dat ik ze me niet persoonlijk aantrek, los van hoe zinnig ze zijn.
Ik woon ook niet klein en eigenlijk bevalt dat super goed, ik denk ook dat de kinderen door die reden langer blijven hangen, dus uiteindelijk wel winst.
Ook ga ik nu niet gelijk dagelijks de boodschappen doen;) Dat lukt bij ons gewoon echt niet.
Maar het is voor mij wel een interessant uitgangspunt en ik ga daar zeker ook eens over denken en wie weet ooit wel doen.

Kaaskopje

Kaaskopje

15-04-2019 om 00:04

Annie

Ik hou me vanaf hier aan de oproep van forumbeheer 😊

Ik denk dat er voor klein en groot wonen allebei pluspunten te noemen zijn. Ik ben en beetje huiverig geworden voor het wonen in een appartement. De laatste ervaring werd door de jaren (5) heen een beetje deprimerend voor mij. In ons huidige huis heb ik me altijd erg thuis gevoeld. We schijnen ondergemiddeld gas te verstoken en verkoken, dus daar blijkt wel uit dat het goed geïsoleerd is. Bij het appartement was dat wel anders. Een tochtgat, huiskamer op het noorden, daardoor wat donker en het balkon nodigde aan die kant ook niet echt uit. Ik zat liever op de gallerij.

bieb63

bieb63

15-04-2019 om 07:04

Kleon/groot wonen

Is ten eerste een fin. verhaal. Voor veel mensen is 'groot' wonen al helemaal geen optie omdat ze er simpelweg het geld niet voor hebben. En zijn de mogelijkheden ook enorm afhankelijk van de regio waar je woont cq werkt. Veder natuurlijk de gezinsgrootte. Maar mij lijkt dat het voor iedereen zeer belangrijk is om te kunnen wonen, binnen de voorgenoemde opties die je hebt, dat je je er zo prettig mogelijk voelt. En dat is persoonlijk. Binnen mijn opties is bijv een tuin, zelfs klein, zeer belangrijk, veel belangrijker dan de vierkante meters van de woning. Maar hoe dan ook, in welke woning je dan ook woont: gaten en kieren dichten is belangrijk als ook als het even kan dubbel glas en aan de koude kant geisoleerde muren. En verder natuurlijk voldoende ventilatie.

Kaaskopje

Kaaskopje

29-04-2019 om 10:04

Bunders

Niet iedereen mág kopen. Van de bank niet. Omdat het inkomen te laag is of te onzeker. Ik heb voor de grap alleen mijn inkomen gebruikt voor een berekening en ik kan er net een garage van kopen denk ik. Nog geen 50.000 euro.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.