Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

lisanne

lisanne

09-10-2014 om 11:10

Is dat nou zo moeilijk? Gebeld worden door bedrijven

@Temet

Nu snap ik het, die rode koker waarin de bul geleverd wordt, is een peniskoker!

dc

dc

11-10-2014 om 18:10

per mail

Voor mijn werk moet ik mail antwoorden, en er zijn zoveel mensen (ook vrouwen) die beginnen met "dear sirs". Ik snap daar niets van. Vind het vrij irritant.

Kaaskopje

Kaaskopje

12-10-2014 om 11:10

Klanten bedoel je dus? Ik vind het zelf ook wel eens lastig hoe ik moet beginnen. Ik maak er eigenlijk altijd Geachte mevrouw of meneer van. En als het naar een klantenservice is soms Geachte medewerker van X.

Bij onze uitgaande post, dus ook email, staat de juiste titel er al voor. Dus als de hoofdverzekerde een man is staat er meneer en als het de vrouw is mevrouw. Kan niet misgaan. Als ik onverhoopt met een ander heb gesproken zet ik dat er in de brief bij, maar de brief blijft dan wel gericht aan de hoofdverzekerde. Ook om fouten te voorkomen. Ik weet niet met welke achternaam die niet hoofdverzekerde aangesproken wil worden.

amk

amk

13-10-2014 om 12:10

volgens de officiele regels is het dan idd 'dear Sirs,' handiger is om 'To Whom It May Concern' te gebruiken.

Anders

Anders

17-12-2014 om 22:12

Kaaskopje; homo

"Op mijn huidige werk heb ik een collega die homo is. Ik vind dat je dat niet heel erg aan hem hoort, maar goed... een goed luisteraar misschien een beetje"

Pardon??? Jij hoort aan iemand of tie homo is?

ja toevallig Anders

Het is natuurlijk maar een vermoeden maar ik had ook iemand aan de telefoon die ik volgende week ga zien waarvan ik het idee had dat de stembuigingen wezen naar een andere sexe. Vreemd eigenlijk, je kunt je natuurlijk vergissen, maar misschien moet je het vergelijken met een uitgesproken hetero, vrouw of man, die kun je er vaak ook wel uithalen.:-)

Barvaux

Barvaux

18-12-2014 om 06:12

Beetje vreemd inderdaad... mijn oudste heeft net lesmateriaal op school gehad met als belangrijkste leerpuntje: je kunt niet aan iemand zien of horen dat hij of zij homo of lesbisch.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.