Huis, Tuin en Keuken
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

lisanne
09-10-2014 om 11:10
Is dat nou zo moeilijk? Gebeld worden door bedrijven
Daarnet een telefoongesprek: Met Lisanne. U spreekt met telefonie etc bedrijf. Spreek ik niet met Mark. Nee, de rest van de mensen op dit adres heten Mark, u spreekt met Lisanne, zoals ik al zei ..... Heel gesprek ontwikkelt zich: men wil een aanbieding doen maar ik wil niet, wil zelfs niet meer gebeld worden door hen. Ik word gewezen op recht van verzet etc. Aan het einde van het zeer stroeve en van mijn kant korzelige gesprek zegt de man: Dag Mark. Ik roep nog net Ben Mark niet, ben Lisanne, zoals ik u al gezegd heb. Maar dat heeft hij niet meer gehoord.
Is het nou zo moeilijk om te leren voor bedrijven dat niet iedereen op een adres dezelfde achternaam heeft? Zit hier al 20 jaar te proberen met mijn eigen naam aangesproken te worden maar het lijkt alleen maar erger te worden. Had deze week ook al zoiets met de ziektekostenverzekering. Hoe moet dat wel niet bij samengestelde gezinnen zijn?
Voor de goede orde, ik heet altijd al Lisanne, ook na mijn huwelijk.

MoederMop
11-10-2014 om 10:10
@Temet
Nu snap ik het, die rode koker waarin de bul geleverd wordt, is een peniskoker!

dc
11-10-2014 om 18:10
per mail
Voor mijn werk moet ik mail antwoorden, en er zijn zoveel mensen (ook vrouwen) die beginnen met "dear sirs". Ik snap daar niets van. Vind het vrij irritant.

Kaaskopje
12-10-2014 om 11:10
Klanten bedoel je dus? Ik vind het zelf ook wel eens lastig hoe ik moet beginnen. Ik maak er eigenlijk altijd Geachte mevrouw of meneer van. En als het naar een klantenservice is soms Geachte medewerker van X.
Bij onze uitgaande post, dus ook email, staat de juiste titel er al voor. Dus als de hoofdverzekerde een man is staat er meneer en als het de vrouw is mevrouw. Kan niet misgaan. Als ik onverhoopt met een ander heb gesproken zet ik dat er in de brief bij, maar de brief blijft dan wel gericht aan de hoofdverzekerde. Ook om fouten te voorkomen. Ik weet niet met welke achternaam die niet hoofdverzekerde aangesproken wil worden.

amk
13-10-2014 om 12:10
volgens de officiele regels is het dan idd 'dear Sirs,' handiger is om 'To Whom It May Concern' te gebruiken.

Anders
17-12-2014 om 22:12
Kaaskopje; homo
"Op mijn huidige werk heb ik een collega die homo is. Ik vind dat je dat niet heel erg aan hem hoort, maar goed... een goed luisteraar misschien een beetje"
Pardon??? Jij hoort aan iemand of tie homo is?

AnneJ
17-12-2014 om 22:12
ja toevallig Anders
Het is natuurlijk maar een vermoeden maar ik had ook iemand aan de telefoon die ik volgende week ga zien waarvan ik het idee had dat de stembuigingen wezen naar een andere sexe. Vreemd eigenlijk, je kunt je natuurlijk vergissen, maar misschien moet je het vergelijken met een uitgesproken hetero, vrouw of man, die kun je er vaak ook wel uithalen.:-)

Barvaux
18-12-2014 om 06:12
Beetje vreemd inderdaad... mijn oudste heeft net lesmateriaal op school gehad met als belangrijkste leerpuntje: je kunt niet aan iemand zien of horen dat hij of zij homo of lesbisch.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.