Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Inrichtingsadvies gevraagd voor 4kamerwoning

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

29-03-2013 om 14:03

Valt tegen

Ooit op vakantie gehad in een boerderij en een keer bij een verbouwing. Je slaapt in een warme kamer met veel prikkels. Geen overgang actief zijn en naar bed gaan en wat doe je als de één nog tv wil kijken en de ander wil gaan slapen? Wat doe je als je ziek bent? Als je een open keuken hebt is het nog minder prettig, slaap je in de curryluchten. Het kán wel maar ik zou het alleen bij nood doen. Ochtendsex + bed in woonkamer + kinderen is geen fijn plan.
Rosa van der Zanden

Tuinhuis

Ik weet niet of het voor jullie een optie is, maar onze buurman werkt vanuit huis in een tuinhuis. Type blokhut van de bouwmarkt dat hij zelf geisoleerd heeft. Heeft een deur en 2 ramen.

en vraag: is je man alleen in huis als hij werkt? Want dan kan hij ook in een hoek van de woonkamer zitten. En ontvangt hij ook zakelijke contacten? Want dan zou ik echt geen werkplek in de slaapkamer maken.

Kennis heeft wel een werkplek in de slaapkamer. Kamer is 4x4 bij hun. Bed staat in het midden tegen muur tegenover de deur. Tegen het voeteneinde van het bed hebben ze een wand van 2 meter breed en tot het plafond gemaakt waartegen de werkplek is gemaakt en naast de deur staan nog een paar boekenrekken. Aan elke zijde van het bed staat 1 meter kledingkast voor elk. Ze hebben in de grootste kinderkamer een hele kastenwand die ook nog wat extra bergruimte voor de ouders bied.
De kamer is zo ingedeeld dmv de wand en wat grote planten dat je geen werkspul kan zien vanuit bed en geen bed kan zien vanaf de werkplek.

Maar sowieso: beginnen met grote opruiming, heb jij een eigen buro nodig? Ik zit met een laptop aan de eettafel, zo vaak ben ik ook weer niet thuis zakelijk bezig.
En over de wasdroger.. als je die weg doet, waar ga je dan de was drogen? Wasrekken nemen ook plek in. Als je een wasdroger zonder afvoer hebt kijk dan ook of je die in de keuken of badkamer of op de overloop kwijt kan.

En anders: overweeg verhuizen of uitbouwen.

Ik dacht ook aan uitbouwen of idd tuinhuis

Kun je een zolder erop maken? Heb je een garage tegen je huis aan staan, waar een kamer op kan?
En anders vind ik dat tuishuis het beste idee!! Inderdaad isoleren en alleen als erkplek gebruiken, lijkt me superhandig, en lekker rustig werken!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.