Huis, Tuin en Keuken
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

IngridT
21-01-2017 om 16:01
Ik zoek een staafmixer die het fatsoenlijk doet.......
Vroeger, nou ja, tot een jaar geleden, had ik een fantastische staafmixer. Al vanaf de fruithapjes tijd.
Maar goed, na 18 jaar of zo begaf hij het. Ik weet het merk niet eens meer.
Nu heb ik een Philips. Onding. Hij zuigt zich vacuum tegen de bodem van de (soep)pan waardoor hij dan amper mixt. Hij produceert zoveel gespetter dat je verplicht een schort om moet en dan nog risico loopt op tomatenspetters op je bril of erger.
En hij is soort van 'lek'....er komt vocht tussen het losklikbare mixdeel en het handvat waar ook de motor inzit. Is smerig, want de komkommersoep zit in allerlei rare hoekjes waar je het er bijna niet meer uitkrijgt, en erger nog.....door dat vocht wat er in kruipt krijg je bij vlagen zelfs een schok!
Kortom. Een drama.
Nu kan ik wel naar de Blokker of bol.com draven voor een willekeurige andere, maar ik heb geen zin in nog zo'n miskoop.
Dus..help! Ik heb advies nodig.....welke is wel goed?
Ingrid

Alkes
05-09-2017 om 21:09
nadeel van spullen die heeeeel lang meegaan
Dat geldt vast niet voor de staafmixer maar veel apparaten worden steeds energiezuiniger. Dus dan is jouw 20-jarige apparaat wat het nog steeds zo goed doet, wel een belasting voor het milieu.
Of je 200 euro over hebt voor een staafmixer is volgens mij veel meer afhandelijk van je inkomen dan van de vraag of je er over 40 nog plezier van wilt hebben.

Tine Winkel
06-09-2017 om 11:09
maar Alkes - energieverbruik
Als het nou gaat om een koelkast of (vaat)wasmachine, OK. Maar het energieverbruik van een apparaat dat ik max 2 minuten per dag gebruik lijkt mij niet relevant...

Tine Winkel
06-09-2017 om 11:09
sorry Alkes
je zei het zelf al :), geldt niet voor staafmixer... Sorry!
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.