Huis, Tuin en Keuken
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

oregano
20-06-2013 om 21:06
Huis gekocht, willen schutting plaatsen, buren willen dit waarschijnlijk niet...
2 augustus is de overdracht van ons nieuwe huis. De huizen hebben diepe achtertuinen en het viel mij al op dat er bijna geen afscheidingen zijn zodat je links en rechts ook de andere tuinen ziet. Ik ben erg gesteld op privacy en we hebben dan ook plannen om links en rechts een schutting te plaatsen. Nu ging mijn vriend vanavond even de sleutel halen bij de buren en zou dit alvast voorzichtig noemen. In het kader van het opknappen vd tuin. Voordat hij hier over kon beginnen zei de toekomstige buurman dat ze erg gesteld waren op de grote tuinen en de doorkijk en dat ze niet hoopten dat wij van plan zijn daar een schutting van 2 meter hoog te plaatsen. Aangezien we graag een goede verstandhouding willen hebben met onze toekomstige buren (erg aardige mensen , ze wonen er al erg lang en kennen alle ins en outs van die straat, worden ook erg gewaardeerd ) dus mijn vriend heeft het in het midden gelaten. Zoiets gezegd dat als we iets van plan zijn we dat natuurlijk in goed overleg willen doen. Ik was er al een beetje bang voor dat wij iets anders willen dan zeg maar de trend van de straat is (jaren 30 woningen, tuinen ongeveer 6x 15 m). Ik vraag me dan nu ook af hoe zou je zoiets kunnen aanpakken....ik vind het niks zo'n open tuin met de buren maar ik wil ook graag een goede verstandhouding natuurlijk.
Wie heeft tips?
Bedankt,
Oregano

Stenna
22-06-2013 om 22:06
Is m niet
De onze is meer het plaatje ernaast, die hele rode. Erg mooi in de herfst.
Jammer, leek me best gezellig een OO buur.

nathalie
23-06-2013 om 17:06
Gek hoor manda
die carpinus van ons is echt vrij vroeg in het voorjaar al helemaal groen en ondoorzichtig. Het is niet erg dat hij een aantal maanden semi-doorzichtig is want bij het huis staat voor de eerste 2-3 meter een schutting dus dan zit je op het terras toch niet naar elkaar te kijken, mocht het in februari al eens buitenzitweer zijn.

Eira
25-06-2013 om 09:06
Oudste rechten
Gelukkig is het opgelost bij Oregano en haar buurtjes maar wat mij steeds opvalt is dat veel mensen vinden dat wanneer je ergens langer woont, meer rechten hebt dan nieuwkomers..
Wij hebben dat in onze buurt ook meegemaakt, ook met open tuinen maar wij wilden privacy.
Jij als nieuwkomer hebt toch niet minder rechten dan iemand die er al jaren woont? Jij hebt toch ook betaald voor het huis wat je koopt en daarmee toch woon en privacy rechten? Je hoeft je toch niet aan te passen aan je buren omdat die de dingen al jaren op een bepaald manier doen??
Onze buren deden ook moeilijk en hadden ook verhalen dat iedereen het hier zo deed. Nou jammer dan, wij wilden het anders. Ze snapten uiteindelijk wel dat we gelijk hadden maar een echt leuk contact is het niet geworden maar dat hoeft voor mij ook niet, ik heb ze tenslotte niet uitgekozen, ik woon hier voor mezelf, niet voor mijn buren. Anders wordt het natuurlijk als buren je gaan treiteren en je woonplezier bederven door zoiets, maar nogmaals, ze hebben niet meer rechten!
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.