Huis, Tuin en Keuken
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Anne
08-07-2014 om 21:07
hoe luizen bij jezelf verwijderen?
Bah. Laatste week van de vakantie en mijn dochter blijkt luizen te hebben. Mijn andere kinderen nog nooit en zij nu voor het eerst. Ik ben hier dus niet bedreven in. Shampoo, foam en kam gehaald. Haar gekamd, 13 luizen gevonden. Nu al een paar dagen gekamd en niets meer gevonden.
Bij mezelf is het lastig! Geen man of vriendin in de buurt dus zelf aan de slag. Met mijn lange, dikke, krullende haar... De eerste keer, 15 luizen gevangen. Bah! En ook, zo goed en kwaad als het gaat een paar dagen gedaan. Toch wat jeuk nog. Vandaag eerst maar eens door droog haar en boven de wasbak, kijken of er iets uitvalt. Toch wat zwarte stipjes. Leesbril op, zijn dat luizen? Ook met leesbril niet goed te zien. Hup, weer shampoo, inwerken, uitspoelen, handdoek droog maken, speciale cremespoeling erdoor, 10 minuten wachten en weer kammen. Bijna geen doen. Ook weer niets gevonden. Dus geen luizen zoals de eerste dag. In die kam blijft ook teveel spoeling zitten om het te kunnen zien. De eerste X wel.
Ik ben onzeker. kom ik ooit van die luizen af?

Anne
13-07-2014 om 08:07
assy kam
De assy kan is idd goed! Als ik zie hoe anders hij is dan een gewone luizen kam, kan ik me niet voorstellen dat een gewone überhaupt werkt.
Toch blijf ik het een lastige klus vinden bij mezelf. Onbevredigend ook, omdat ik niks meer vind en toch jeuk heb. Maar die jeuk kan ondertussen ook psychisch zijn. Ik vrees dat het kammen nog wel even een klus blijft. Bedankt voor alle goede tips!!

Yura
14-07-2014 om 12:07
Reisapotheek
De luizen zijn hier een tijd zo lastig en hardnekkig geweest, dat ik zelfs XT-luis meeneem op vakantie voor het geval we ze daar ontdekken.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.