Huis, Tuin en Keuken
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Monique D*
17-10-2016 om 15:10
Hoe kan ik aan een goede hoofdkussen komen?
Ik schijn de laatste tijd pech te hebben met hoofdkussens. Het vorige kussen was net zo plat geworden als een deurmat. De volgende kussen was veel te dik of te hoog, zodat ik niet goed wist hoe ik mijn hoofd erop moest leggen en nekpijn kreeg. Ik loste het op door een deel van de inhoud weg te halen, zodat het lekker lag. Maar na een tijdje (ik denk een paar weken) werd het platter en kon ik wat van de inhoud bijvullen, zodat het weer goed lag. Na een paar weken was het weer hetzelfde en vulde ik het net zo lang bij totdat het op was.
Ik ging op zoek naar een nieuwe kussen. Bij Dirk v.d. Broek hadden ze toevallig kussens in de aanbieding. Helaas, dit was zo zacht, dat ik de volgende dag opstond met nekpijn. Voorlopig heb ik mijn oude kussen bovenop het Dirk v.d. Broekkussen gelegd en nu slaap ik wel goed... maar voor hoe lang?
Mijn vraag aan jullie is: waar verkopen ze echt goede kussens? En hoe weet je in een keer of een kussen echt goed ligt? Want ook een hoofdkussen is heel belangrijk om goed te slapen, net zoals een matras.
Alvast bedankt voor jullie reacties.

maan.
20-10-2016 om 15:10
beddenspeciaalzaak
Mijn man heeft net als emma een kussen van honderd euro van beddenspeciaalzaak. Vorige is vijftien jaar meegegaan (wat mijn man betreft kon ie nog wel tien jaar mee maar het zag er niet zo meer uit). Hij heeft uiteindelijk het derde proefkussen goedgekeurd, en daar dus eentje van gekocht. Superservice.
En zelf slaap ik op een kussen van ikea, ik vind het fijn om te kunnen deuken en proppen met mijn kussen.

Monique D*
20-10-2016 om 21:10
Mijn manier van liggen op kussens
Ik heb mijn manier van liggen in bed "geobserveerd". Wat ik opmerk is dat, als ik op mijn rug lig, de onderkant van het kussen eindigt onder mijn schouderbladen. Dus als ik op mijn zij lig, dan eindigt het kussen onder de zijkant van mijn borst. Mijn hoofd en de bovenkant van mijn lichaam liggen dus op het kussen. Ik lig op die manier, want de bovenkant van die kussens (nu zijn het er twee) zijn iets hoger dan de onderkant.
Het kussen moet vrij groot zijn. Ik hou niet van smalle kussens. En ze moeten stevig zijn en niet indeuken. Ik krijg dan helemaal geen steun!
Er is mij aangeraden om op het Albert Cuypmarkt in Amsterdam te gaan kijken. Er is een kraam en een winkel waar men hele goede kussens verkoopt. Mijn tante is daar ook geweest en had altijd last van nekpijn. Nu heeft ze het niet meer. Die kussens zijn ongeveer 30 euro. In de winkel zijn ze wat duurder.
Ik ben benieuwd!
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.