Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Mussie

Mussie

15-05-2013 om 18:05

Hoe geef je brood mee aan puber

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Merel

Merel

16-05-2013 om 10:05

Pletten

De reden waarom mijn zoon een broodtrommel wil is omdat in een zakje of zo'n wrap, zijn brood geplet raakt. (ookal legt hij het op een strategische plek in zijn rugzak). Wij hebben ook die trommels van de action, die zijn van hard plastic, maar net flexibel genoeg om niet te barsten als ze eens ergens tegenaan gestoten worden. (en ik geloof inderdaad dat ze 0.60 cent ofzo kosten) Hier passen er 4 sandwiches in én 2 pakjes wicky, want ook die mogen niet geplet worden, er is er al eens eentje stuk gegaan in de tas en toen waren alle boeken/schriften nat.

Thursday Next

Thursday Next

16-05-2013 om 14:05

Sukran

op http://www.greenjump.nl staan herbruikbare boterhamzakjes en foodwraps van biologisch katoen. Trouwens ook mooie broodtrommels en drinkflessen.

Tineke

Tineke

16-05-2013 om 16:05

Formulering

"hoe geef je brood aan puber mee?" klinkt gewoon anders dan: 'hoe nemen jullie pubers hun 8 boterhammen mee?".
In het eerste geval lijkt er geen enkele sprake te zijn van dat puber ook maar enige autonomie en zelfstandigheid geniet. Terwijl dat voor pubers zo belangrijk is: zelluf doen, zelluf regelen.
Mijn zoon neemt maar twee boterhammen mee, als hij thuiskomt eet hij er nog zes. En dat klinkt dus heel anders dan: ik geef mijn zoon maar twee boterhammen mee, als hij thuiskomt laat ik hem er nog zes eten. :)
Dus ondanks dat je zoon het zelf niet goed lijkt te weten, laat hem wel (mede-)bepalen. Samen die broodtrommel uitzoeken, niet jij in je eentje op pad. Geef hem autonomie, maak hem zelfstandig, het duurt nu nog maar zo kort voor hij meerderjarig is.

Maylise

Maylise

16-05-2013 om 17:05

Zelfstandigheid

Hij is 14. Oud genoeg om zelf te bedenken hoe hij zijn brood mee kan nemen. Geef hem een paar euro mee en stuur hem op stap om een broodtrommel naar keuze uit te zoeken.
Overigens lijkt met een broodtrommel niet zo trendgevoelig. Elke simpele eenvoudige bak zal wel voldoen. Maar misschien heb ik het helemaal mis. Ik heb mijn kinderen er nooit over gehoord in elk geval.

Mussie

Mussie

16-05-2013 om 18:05

Helemaal gelijk

Bedankt voor alle tips, en K Heksenvet en Maylise, jullie hebben helemaal gelijk. Mijn moeder wijst me er ook steeds op dat ik hem te klein houd. En aangezien alle reacties aangeven dat je echt niet voor gek loopt met zo'n enorme brooddoos, ga ik hem zelf op pad sturen. Kijk, zo kan zelfs een erg onnozele vraag tot inzichten leiden!

Mussie

Mussie

16-05-2013 om 18:05

Gelatine

Dank voor je bericht. Soms vind ik het best lastig dat hij zo nerderig is. Maar ik kan ook inderdaad trots zijn op het feit dat hij gewoon doet wat hij wil, zonder zich iets aan te trekken van anderen. Dat water in een drinkbeker doet hij ook! Ik heb wel eens geprobeerd van die plastic flesjes mee te geven, maar dat vond hij zonde van het geld. Ja, hij is soms verstandiger dan ik. Laatst was ik trouwens op een reünie van m'n middelbare school, en raad eens wie het leukst en het boeiendst waren om mee te praten? Juist, de twee nerds. Die waren leuk opgedroogd zeg!
En wees jij ook maar trots op je zoon, met z'n inzicht in keuzes maken om erbij te horen. Knap van hem.

Jesse_1

Jesse_1

16-05-2013 om 22:05

Mussie

"Ik heb wel eens geprobeerd van die plastic flesjes mee te geven, maar dat vond hij zonde van het geld."
Wij hergebruiken altijd plastic flesjes, dus is geen extra geld. Moet je wel toevallig een keer een plastic flesje hebben natuurlijk (wij hebben wel eens kleine plastic flessen bij een verjaardag, of ze krijgen een AA na het sporten).

Kaaskopje

Kaaskopje

17-05-2013 om 00:05

Kaaskopje

Kaaskopje

17-05-2013 om 00:05

Je kunt hem

ook online bestellen in meerdere kleuren. Er is ook een kleinere maat.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.