Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Tonny

Tonny

13-12-2015 om 12:12

Het buitenleven, compleet van slag

Jamie

Jamie

20-12-2015 om 13:12

Tonny nogmaals

De winter is seizoentechnisch nog niet eens begonnen en het koudste deel van de winter valt in Nederland toch echt eind januari/begin februari vanwege ons zeeklimaat.

Ik begrijp werkelijk je verontrusting niet ook al loopt deze maand als warmste ooit, het zegt helemaal niets over de rest van de winter.

mirreke

mirreke

20-12-2015 om 16:12

Gisteren op de Duitse radio

Het was vrijdagochtend om 6 uur warmer dan 30 juli dit jaar om zes uur 's ochtends...

Opwarming betekent niet dat er nooit meer koude winters zijn. Opwarming betekent dat de trend steeds warmer wordt. Het werkt met een bandbreedte waarbinnen geschommeld wordt, maar die band verschuift in zijn geheel om hoog.
Dus op het laagste punt is het nog steeds laag, maar dat laagste punt wordt wel met de tijd steeds hoger, en het hoogste punt ook.

Het lijkt een beetje op het grafiekje uit het artikel in de nrc waar ik hierboven een link plaatste...

Wat wel zorgwekkend is, (los van die toch al stijgende trend), is dat de afwijking van het gemiddelde, nu al in graden gemeten kan worden, in plaats van in tienden van graden.

En ik heb hier naast wat winterbloeiers nog steeds bloeiende rozen, bloeiende campanula, bloeiende "königing der Nacht" althans zo noemt de buurvrouw het, vrij grote gele bloemen die telkens maar 1 dag bloeien, waarna de volgende in het rijtje weer een dag bloeit. En ja, de hazelaar loopt al uit... Ik zag ook nog madeliefjes.

Verse paardenbloemblaadjes

IK heb mijn cavia's vandaag verse paardenbloemblaadjes uit de tuin gevoerd. Dat heb ik nog niet eerder in december gedaan.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.