Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

huisje

huisje

20-01-2013 om 10:01

Help, er komt water uit de vloer

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Kan wel

Manda, met die Chips kan dat wel. Als de laag maar dik genoeg is.
Maar goed, dat zijn maar details. Ja, ik geef ook de voorkeur aan schelpen (milieu) maar dat is wel een stuk duurder.
Huisje moet eerst maar eens kijken of er werkelijk ruimte is.
Groet,
Miriam Lavell

En die vloer

En die laminaatvloer moet je w.s. toch vervangen. Die gaat schimmelen....en dat is niet goed voor je binnenmilieu, gaat w.s. stinken en misschien zelfs rotten.
Probeer de verzekering eens? Of je het op waterschade kan gooien? Tenslotte heb je er eerst een hele tijd géén last van gehad, toch? Die willen misschien de vloer wel betalen als jij de oorzaak aanpakt (en betaald).
groeten albana

huisje

huisje

23-01-2013 om 11:01

Roosters enzo

De slaapzakken blijken te werken. En de roostertjes dicht ook. Geen natte plekken meer gehad nu. Dus voor nu een prima oplossing.
Maar de roostertjes zijn geen echte roosters, het zijn gewoon bakstenen met een paar gleufjes erin. Dus ik heb nog geen idee, als er toch een kruipruimte is, hoe je daar dan chips ofzo doorheen krijgt.
De woonkamer is een lange kamer, een geheel van ruim tien meter. Zo'n drie meter daarvan is dus aangebouwd, maar dat zie je in huis niet. De kamer is als volgt ingedeeld: achterste deel (aangebouwd deel) is zitgedeelte, dus tv en bank. Tussendeel is boekenkasten enzo, en voorgedeelte is nu eettafel. In principe is het plan van vloer op vloer wel mogelijk.
Lastig vind ik ook nog hoe en waar je meubels laat tijdens zo'n operatie. Nou ja, als ik dus alleen achterste gedeelte doe (aangebouwd), dan kan alles wel min of meer naar voren. Maar helemaal is dus onmogelijk.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

23-01-2013 om 11:01

Roosters

Zijn volgens mij voor je spouw. Toch wel belangrijk dat dat straks weer kan luchten.

En je meubels: straks op een zonnige dag in de tuin? Zo'n vloer leggen is door een handige jongen in een dagje gedaan.

Ja verzekering

hier hebben we totaal tegen onze verwachting in alles vergoed gekregen. We hadden een lekkage aan het dak van een dakkapel (oud ding) en we hebben een flinke lekkage gehad in de net nieuwe keuken waar de stucadoor net zijn hielen had geligt, dat kwam door een slechte aansluiting van de afvoer van de badkamer erboven.

De verzekering heeft alles geregeld, keurig opgeleverd, stucadoor, schilder, loodgieter, timmerman, iedereen is langs geweest en na een week zag het er weer perfect uit.

dat is inderdaad de spouwontluchting, ik zou er nog een rooster bij laten plaatsen en dan door de spouw heen zodat de kruipruimte ontlucht kan worden.

Bouwtekeningen

Je hebt als het goed is ook bouwtekeningen van die aanbouw. Anders heeft de gemeente die (zijn bij vergunningaanvraag ingediend). Daarop moet je kunnen zien of er een kruipruimte is of niet.
Maar ik denk het niet.
Er is kennelijk wel een spouwmuur (dubbele muur). Die zou je ook kunnen laten isoleren (moet je laten doen). Dat zou op zichzelf voldoende kunnen zijn om het vochtprobleem (de koudebrug) op te lossen.
Maar helemaal zeker is dat niet.
Ik begrijp dat je een doorlopende laminaatvloer hebt tot in de aanbouw. Het vocht zit (vermoedelijk) alleen in de aanbouw. Een vloer op een vloer zou helpen en dat kan goed, omdat die ruimte ook een andere functie heeft (zitruimte).
Als het goed is, dan kun je het daar ook bij laten en hoef je niet je hele vloer te doen. Of dat waar is, blijkt overigens pas als je die laminaatvloer uit die uitbouw haalt. Dan pas kun je echt goed zien tot waar het vocht reikt. Maar ik geloof er niks van dat de complete 10 meter is aangetast. Misschien tot iets over de rand van de aanbouw, maar veel verder niet.
Groet,
Miriam Lavell

huisje

huisje

23-01-2013 om 12:01

Bouwtekeningen

Ik snap niet goed wat er staat. Oftewel: ik kan het niet 'lezen'.
Maar wat ik nog steeds helemaal niet snap: waarom nu? Waarom niet 8 jaar gelee? Het is niet voor het eerst koud buiten.

Handigerd

Er is vast wel een handigerd in je omgeving die het wel kan lezen. En anders kun je het ook nog aan de gemeente uitleg vragen. Vaak hebben gemeenten een bouwkundig spreekuur.
Waarom nu? tja?
Omdat de wind toevallig bestendig uit een iets andere hoek komt, omdat de grond iets is gezakt waardoor dat minder isoleert, omdat het het al 8 jaar doet, maar niet eerder zoveel was dat het boven je laminaat uitkwam... We weten het niet.
Maar het is geen echt drama.
Groet,
Miriam Lavell

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.