Huis, Tuin en Keuken
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

MoederMop
28-05-2015 om 20:05
Hele slechte ledlampen?
Ik heb in januari 3 nieuwe ledlampen gekocht met een prachtig licht Als ik ze aandeed, werd ik helemaal blij van het mooie licht. Alleen mijn lol duurde niet lang. Na 3 maanden gaf de eerste het op. Vandaag de tweede. Hij floot al een poosje en vandaag gaf hij met een klap, een vonk en een doorslaande stop de geest. In de fitting zit een gat!Het zijn Calex ledlampen.
Iemand ook slechte ervaringen met (deze) ledlamp of is misschien de armatuur aan vervanging toe?

skik
29-05-2015 om 09:05
Geen ervaring
Ik heb toen we verhuisden alle lampen voorzien van spaarlampen en die doen het nog steeds, dus ik ben nog niet aan led-lampen toegekomen. Op zich verslijten armaturen niet zo snel, er kan weinig stuk aan gaan. Ik denk dus dat het eerder aan de ledlamp ligt dan aan het armatuur.
skik

Minst
29-05-2015 om 10:05
Hier
Hier pas geleden in 3 maanden tijd 8 lampjes kapot.
Een andere lamp, ook van Calex, heeft het net een jaar volgehouden.
Allemaal uit dezelfde winkel; ik vermoed een slechte serie. Heb alles mogen inleveren en kreeg nieuwe lampen.

MoederMop
29-05-2015 om 17:05
Minst - die doen het nog wel?
Na zo spectaculair kapot te gaan durf ik nauwelijks nog een Calex ledlamp in mijn lamp te draaien.
De vorige keer dat er iets electrisch in mijn huishouden kapot ging, het broodrooster, was het ook al twee keer achter elkaar raak, de stoppen eruit. Testen ze apparatuur niet meer tegenwoordig?

Pieter
29-05-2015 om 18:05
maar
Je bent toch wel terug gegaan naar de winkel? Op een plant heb je al zes maanden garantie.

Ad Hombre
29-05-2015 om 20:05
Oververhit?
Misschien dat de ledjes oververhit raken en hun warmte onvoldoende kwijt kunnen. Dan gaan ze snel kapot. Misschin dat je met een A-merk meer succes hebt.

MoederMop
29-05-2015 om 23:05
website van Calex
Ik ga de lamp naar z'n maker sturen met een klachtenformulier.

Dendy Pearson
31-05-2015 om 12:05
wij hebben ook slechte ervaringen met Calex lampen. Teruggaan naar de winkel is het beste, als je tenminste de bon nog hebt. Dat is altijd mijn probleem, ik ben erg slordig met bonnetjes.

MoederMop
31-05-2015 om 18:05
En ook de verpakking bewaren
Ik ben toch maar naar de winkel teruggegaan, ik was toch te bang dat de lamp in de post zoek zou raken. Ik stuur de firma Calex nog een foto, met de mededeling dat ik de lamp niet meer vergoed hoef te hebben, maar dat ze dit wel aan mogen trekken.
Ik had 3 lampen bij die winkel gekocht, eerst 1, was tevreden en toen nog 2 bijgehaald. Het bonnetje van die 2 had ik nog, van de eerste niet meer.
Ik had toevallig nog 1 verpakking liggen, en heb dus alleen een lamp vergoed gekregen die in z'n verpakking zat.
Mijn halve zolder ligt ondertussen vol met verpakkingen van allerlei electronica, en daar komen nu ook lampverpakkingen bij...!
Overigens vond de meneer van de winkel dat het best eens aan mijn fitting kon liggen, maar dat was ik niet met hem eens. Een lamp gaat toch niet fluiten van een slechte fitting?
Gelukkkig ben ik dus niet de enige met problemen met deze lamp.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.