Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Stickertje

Stickertje

05-09-2016 om 09:09

Heimwee naar de tijd van degelijke apparaten/spullen

Vesper Lynd

Vesper Lynd

07-09-2016 om 08:09

Wasrek

Mijn wasrekje, zo'n staand model, is ook al minstens 20 jaar oud. Wat kan daar nu stuk aan gaan?

Jane

Jane

07-09-2016 om 08:09

kapot

Ik heb Leifheitrekjes, nu hoogstens een jaar of 5 oud. Onlangs is eerst aan de ene kant op de lasnaad de bovenkant aan een kant afgebroken, een week of 2 later aan de andere kant. Ze staan altijd binnen, ik vraag me af hoe dat kan. Ik heb er de normale was in hangen. Duus ja, ze kunnen kapot.

Vesper Lynd

Vesper Lynd

07-09-2016 om 09:09

Gegoogeld

Mijn wasrek heet een droogtoren. Paar jaar geleden heb ik mijn moeder er ook een gegeven en daar is ook nog niets stuk aan.

Kaaskopje

Kaaskopje

Ad Hombre

Het intelligente midden irriteert zich aan mij? Gut...

Miele is ook zo'n voorbeeld van een merk met een reputatie van duurzaamheid (ten overvloede: ik gebruik het woord hier in de oorspronkelijke en niet in de hippie-betekenis). Misschien niet het grootste marktaandeel maar mensen zijn wel bereid er fiks meer voor te betalen.===

Wij hebben een Miele koelkast, zoals ik eerder vertelde. Die moet echt rúim 20 jaar zijn. Eerder 25 dan 20, ik ben het kwijt hoe lang echt. Dus ja, Miele maakt degelijke spullen die lang meegaan. Daar hangt dus een prijskaartje aan. En voor hun prijzen hebben veel mensen het budget niet. Ik niet in ieder geval. Dus ben je aangewezen op spullen die goedkoper zijn, minder slijtvast e.d..

Kaaskopje

Kaaskopje

Rodekool

Twee weken achter elkaar rodekool eten, komt niet vaak voor bij ons. De verse kool was, uit mijn hoofd, 1,89. Twee pakken diepvries rodekool met appeltjes erdoor samen 1,70. In dit soort situaties ga ik dus niet zelf aan de slag.

maman

maman

Youtube en ask an owner

Wat betreft alles waar een snoer aanzit. Met behulp van YouTube en ask an owner repareert mijn man en oudste zoon van alles en nog wat. Bijv. de vaatwasser pompte het water niet meer weg. Volgens de reparateur moest er een nieuwe komen. Kon niet meer gemaakt worden. Inmiddels weten we dat de leidingen dan dichtgeslipt zijn. En dat bepaalde klepjes dan blijven hangen. Inmiddels al 3x zelf dit euvel verholpen. En ook 1x een relais'tje verplaatst omdat het water niet meer warm werd. Inmiddels is de vaatwasser 14 jaar oud en draait gemiddeld 10x/week. Bij de Lidl van die speciale schroevendraaiertjes gekocht en je komt een heel eind. Inmiddels hebben we de wasdroger, wasmachine, legotreinen, magnetron, stofzuiger etc. allemaal al een gerepareerd. Met behulp van YouTube zijn we inmiddels ook professionnelle fietsenmakers geworden. Met 4 kinderen die aan mountainbiken en wielrenner doen gingen we bijna failliet aan de fietsenmaker. Alleen de DVD/Cd speler is een moeilijk geval hier. Bijna niet gebruikt en dan weigeren op moment suprême. Grrrr.

Stickertje

Stickertje

07-09-2016 om 11:09

Maman

Dat doet man hier ook hoor maar wel als de garantie is verlopen tot die tijd brengen we de spullen terug naar de winkel van aankoop. De Cd speler is hier ook een ding dat moeilijk te repareren valt maar goed dat we alle muziek op de computer hebben staan, tijdens een huiselijk feestje sluiten we de computer aan op de radio en dan hoeven we ook meteen geen cd meer te wisselen.

Sally MacLennane

Sally MacLennane

07-09-2016 om 11:09

Ik wist niet dat het een wedstrijdje was?

bieb63

bieb63

07-09-2016 om 13:09

diepvries

is een goed alternatief (zeker in de pure varianten, dus zonder a la creme e.d.). Werkt uitstekend met koolsoorten (rode, boeren), spinazie, erwtjes. Maar ik vind het 3x niks met spercie/snijbonen, bloemkool, broccoli e.d., wordt pap.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.